Αρχική / Ψυχολογία / Άγχος / Αρρωστοφοβία: 4 βασικά βήματα για να την αντιμετωπίσετε
gunaika-arrosti-sto-krebati

Η 22χρονη Αριάδνη ρωτά

Αρρωστοφοβία: 4 βασικά βήματα για να την αντιμετωπίσετε

Έχω πραγματικά πολλές απορίες και φοβίες που δεν ξέρω καν αν χωράνε σε ένα κείμενο. Πριν από περίπου δυο βδομάδες, με έπιασε ένα περίεργο άγχος με τα κλασικά συμπτώματα (τουαλέτα κτλ). Αυτό αργότερα εξελίχθηκε σε πολύ οδυνηρή αρρωστοφοβία και ήμουν συνέχεια στο νοσοκομείο με ταχυκαρδίες και δύσπνοια. Ξεπεράστηκε ευτυχώς με ηρεμία αλλά αργότερα με έπιασαν τρομερές ημικρανίες που δεν σταματάνε μέχρι σήμερα. Όλα αυτά από εσωτερικό άγχος που δεν ξέρω πώς να ελέγξω.

Είμαι 22 χρονών και δεν μπορώ να βρω την αιτία που δημιουργεί τόσο άγχος. Δεν μπορώ να ξεκουραστώ σωματικά γιατί δεν ξεκουράζομαι ψυχικά. Έχω πάντα φόβο ότι έχω κάτι. Ακόμη και τώρα με τις ημικρανίες νομίζω πως έχω κάτι στο κεφάλι και ότι χρειάζομαι βοήθεια. Το άγχος είναι εσωτερικό και το νιώθω καθώς ιδρώνουν τα χεριά μου και με πιάνει ζάλη. Από παθολογικής και οργανικής άποψης όλα είναι φυσιολογικά.

Έχω τον φόβο ότι έχω πάθει κατάθλιψη, λόγω άγχους και αρρωστοφοβιας, γιατί κλαίω με το παραμικρό και φοβάμαι μήπως πεθάνω ουσιαστικά.

Ευχαριστώ πολύ!

Στο ερώτημά σας απαντά η ψυχολόγος Ζωή Στραβοπόδη:

Όπως και η ίδια φαίνεται να έχετε αντιληφθεί υποφέρετε από ένα είδος φοβίας στο οποίο οι περισσότεροι αναφέρονται ως «αρρωστοφοβία» και το οποίο χαρακτηρίζεται από διαρκή εμμονή και υπερβολικά έντονη ενασχόληση με θέματα που αφορούν την υγεία. Φαίνεται επίσης να έχετε μια τάση να σωματοποιείτε το άγχος σας, πράγμα το οποίο μπορεί αν δεν καταφέρετε να το ελέγξετε, να σας οδηγήσει στην εκδήλωση διάφορων ψυχοσωματικών ασθενειών.

Συνήθως κάποιος που πάσχει από αρρωστοφοβία τείνει να επισκέπτεται διαρκώς διάφορες ιατρικές ειδικότητες καθώς και να ψάχνει μανιωδώς πληροφορίες σχετικά με τα συμπτώματά τους στο διαδύκτιο. Παρότι κάτι τέτοιο μπορεί παροδικά να σας ανακουφίζει, σε βάθος χρόνου ενισχύει το άγχος σας και κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.

Τι μπορείτε να κάνετε λοιπόν για να αντιμετωπίσετε την αρρωστοφοβία σας;

Οριοθετήστε τις επισκέψεις σας σε γιατρούς καθώς και (κυρίως) την προσωπική έρευνα στο διαδίκτυο.

Βρείτε έναν καλό παθολόγο και αναπτύξτε μαζί του μια σχέση εμπιστοσύνης. Ένας άνθρωπος με ευρύ πεδίο γνώσης στην ιατρική, μπορεί να σας αποτρέψει από διάφορες ανώφελες εξειδικευμένες εξετάσεις και να σας καθοδηγήσει σωστά σε περίπτωση που όντως χρειάζεται να προβείτε σε κάποιες εξετάσεις.

Αλλάξτε τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε τα συμπτώματά σας. Θεωρήστε τα σαν ένα καμπανάκι που σας προειδοποιεί ότι κάτι δεν πάει καλά στην ψυχική ή συναισθηματική σας υγεία και αντί να ασχολείστε με την υποτιθέμενη ασθένεια ψάξτε να βρείτε τι είναι αυτό που πραγματικά σας απασχολεί.

Στο παραπάνω εγχείρημα μπορεί να σας βοηθήσει η αυτοπαρατήρηση καθώς και η παρατήρηση των εκάστοτε συνθηκών μέσα στις οποίες εμφανίζεται το σύμπτωμα (η ερώτηση «γιατί τώρα» μπορεί να σας βοηθήσει να καθοδηγηθείτε σωστά).

Ζωή Στραβοπόδη

Ψυχολόγος

Τηλ.: 6972462110

email: z.stravopodi@gmail.com

website: www.psychotherapy4all.gr

 

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Άγχος για την υγεία: Μήπως η αρρωστοφοβία σας καταστρέφει τη ζωή;

Υπερβολικό άγχος με την υγεία: Όταν η ανησυχία μετατρέπεται σε πρόβλημα

Αντιμετωπίζεται με χάπια η αρρωστοφοβία;

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X