Αρχική / Ψυχολογία / Real Life / Αυτογνωσία / Φροντίζεις αρκετά τον εαυτό σου; Οι 4 ερωτήσεις που θα σου δείξουν την αλήθεια
gunaika-ksupna-eueksia

Φροντίζεις αρκετά τον εαυτό σου; Οι 4 ερωτήσεις που θα σου δείξουν την αλήθεια

Από το να σκεφτούμε ότι πρέπει να φροντίζουμε τον εαυτό μας μέχρι να το κάνουμε υπάρχει μια μεγάλη απόσταση. Στη λίστα με τις υποχρεώσεις μας,, η φορντίδα του εαυτού μας συνήθως κατέχει την τελευταία θέση, γιατί σε τελευταία ανάλυση κανείς δεν θα μας κατηγορήσει άμα δεν τα καταφέρουμε… Ωστόσο, ίσως έχει έρθει η ώρα να αλλάξουμε τρόπο σκέψης!

Ίσως ήρθε η ώρα να ρωτήσουμε τον εαυτό μας: «Γιατί το κάνω αυτό; Γιατί θεωρώ ασήμαντη την κάλυψη των δικών μου αναγκών»; Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι όταν παραμελούμε τη φροντίδα του εαυτού μας, καταλήγουμε τελικά να παραμελούμε και όλες τις υπόλοιπες πτυχές της ζωής μας. Μπορεί να πιστεύεις ότι το πρόγραμμά σου είναι τόσο φορτωμένο που δεν χωράει καμία προσθήκη αυτό-φροντίδας, όπως όταν αρχίσεις να αισθάνεσαι καταβεβλημένη, κουρασμένη ή εντελώς εξαντλημένη θα καταλάβεις ότι μάλλον δεν έχεις υπολογίζει κάτι καλά.

Ακολουθούν 4 ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου και που θα σε βοηθήσουν να θέσεις ως προτεραιότητα την αυτό-φροντίδα σου χωρίς να προσθέτεις στρες στη ζωή σου…

1. Υπάρχουν αλλαγές που θέλω να φέρω στη ζωή μου;

Αυτό-φροντίδα σημαίνει επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού μας κόσμου. Για παράδειγμα, αν το σπίτι σου είναι βρώμικο ή ακατάστατο, αυτό μπορεί να σου δημιουργεί άγχος και ανησυχία. Επίσης, μπορεί να αισθάνεσαι ένοχη γι’ αυτό το «χάος», αίσθημα που με τη σειρά του επιδεινώνει ακόμη περισσότερο την ψυχολογία σου. Άλλες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, όπως το να τρώμε υγιεινά, ή να κόψουμε το κάπνισμα ή να κοιμόμαστε καλύτερα, είναι επίσης επιλογές που επηρεάζουν τα επίπεδα άγχους που βιώνουμε.

Από όλες τις αλλαγές που προαναφέρθηκαν ο καλύτερος ύπνος, μπορεί να φέρει με διαφορά το μεγαλύτερο όφελος. Σκέψου λοιπόν… Μήπως το στρώμα σου είναι παλιό και άβολο; Αν ναι, τότε είναι η ώρα να το αλλάξεις. Η επιλογή του κατάλληλου στρώματος μπορεί να είναι το εισιτήριο για πιο ξεκούραστες νύχτες και ημέρες με λιγότερο άγχος.

2. Ποιες δραστηριότητες με κάνουν ευτυχισμένη;

Η αυτό-φροντίδα είναι μία τακτική που δεν θα σε αφήσει να «καείς»… Όταν δουλεύουμε συνέχεια για τους άλλους – από τον εργοδότη μας μέχρι τα παιδιά μας και από τον σύζυγό μας μέχρι τους πελάτες μας – χωρίς να φροντίσουμε για την ανάκτηση των δυνάμεών μας είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα δούμε προβλήματα στην ψυχική και τη σωματική μας υγεία.

spa-pisina

Μπορείς να αποφύγεις αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση αν αφιερώνεις σε τακτική βάση χρόνο στον εαυτό σου και στα πράγματα που απολαμβάνεις να κάνεις. Τι απολαμβάνεις; Το διάβασμα, μία περιποίηση σε ένα spa, τα ψώνια, ένα θέατρο; Ό,τι κι αν είναι αυτό, βρες χρόνο να το βάλεις στο πρόγραμμά σου!

3. Πού θα βρω χρόνο μέσα στο φορτωμένο πρόγραμμά μου;

Στο τέλος της ημέρας, όταν έχεις μπροστά σου άλλα τόσα πράγματα να κάνεις, είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να πατήσεις  pause και να πεις: «Τώρα θα κοιτάξω τον εαυτό μου κι ας πάνε όλα στα κομμάτια»! Ωστόσο, αν αυτή η περίπτωση περιγράφει επακριβώς την κατάστασή σου, θα πρέπει να ξέρεις ότι θα το αμελήσεις μία θα το αμελήσεις δύο, κάποια στιγμή αυτή η αναβολή της φροντίδας προς τον εαυτό σου θα δημιουργήσει προβλήματα.

Ποια θα μπορούσε λοιπόν να είναι η λύση; Μήπως το να θέσεις τη διαδικασία της αυτό-φροντίδας ως πρώτη δραστηριότητα σου μέσα στη μέρα. Ίσως χρειαστεί να ξυπνήσεις 15 λεπτά νωρίτερα. Δεκαπέντε λεπτά ήπιας άσκησης κάθε πρωί θα σε γεμίσουν με ενέργεια και ευεξία για όλη την υπόλοιπή μέρα.

yoga-stasi peristeri

4. Πώς θα με βοηθήσει η αυτό-φροντίδα να γίνω πιο ευτυχισμένη;

Έχει αποδειχθεί ότι η αυτό-φροντίδα μπορεί να μειώσει ο άγχος, να αυξήσει την παραγωγικότητα, να βελτιώσει τη διάθεσή μας και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, προστατεύοντάς μας από προβλήματα υγείας που σχετίζονται με το χρόνιο άγχος, όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης. Βέβαια, όλα αυτά δεν μπορούν να συμβούν από τη μία στιγμή στην άλλη. Η αυτό-φροντίδα είναι σας το strengthening, χρειάζεται χρόνο για να δούμε αποτελέσματα και πρόοδο.

Με πληροφορίες από το psychologytoday.com

 

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Απλοποιήστε τη ζωή σας με 7 εύκολα βήματα!

Επιτυχία: Πόσο έτοιμη είσαι να αρπάξεις κάθε νέα ευκαιρία;

Ευτυχία: 3 πράγματα που δεν πρέπει να ξανακάνετε για να την αποκτήσετε

Παράπονα: Οι προσδοκίες από τους άλλους μας κάνουν δυστυχισμένους

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X