Περικλής Παναγόπουλος: Ο εφοπλιστής που απελευθέρωσαν οι απαγωγείς του – Τα 30 εκατομ., ο 2ος γάμος του με μία μοδίστρα και η Blue Star Ferries(βίντεο)

Την τελευταία του πνοή άφησε νωρίς το πρωί της Τρίτης ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος. Την είδηση για τον θάνατό του έκανε γνωστή η 2ης σύζυγός του, Κατερίνα Παναγοπούλου, μέσα από ανάρτησή της στο facebook.

Όπως έγραψε:

«Έφυγε ο πατριάρχης της επιβατηγού ναυτιλίας Περικλής Σ. Παναγόπουλος, επίτιμος πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας, σε ηλικία 83 ετών, την Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2019, στις 06.00 π.μ.. Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι. Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε στο πλευρό του, τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του. Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019 και θα ακολουθήσει η ταφή, στον οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών».

Ο Περικλής Παναγόπουλος είχε μία συναρπαστική ζωή. Το πανελλήνιο ίσως τον θυμάται επειδή είχε πέσει θύμα απαγωγής, περιπέτεια από την οποία βγήκε ζωντανός. Πώς κατάφερε να γίνει εφοπλιστής, πώς γνώρισε τη 2η γυναίκα του αλλά και το χρονικό της απαγωγής του θα δούμε παρακάτω.

Από μαθητής δούλευε σε κρουαζιερόπλοια

Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε το 1935 στην Αθήνα. Ο πατέρας του Σταύρος Παναγόπουλος λέγεται ότι πέθανε είτε κατά τον εμφύλιο πόλεμο, είτε κατά την κατοχή ύστερα από βασανιστήρια που δέχτηκε από τους Γερμανούς ως μέλος της Αντίστασης.
Η μητέρα του είχε καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη. Η επαφή του Περικλή με τη θάλασσα ήρθε χάρη στη γνωριμία της μητέρας του με την οικογένεια του Ευγένιου Ευγενίδη.

Υπό την προστασία του τον είχε πάρει ο τελευταίος. Όταν ακόμη ο Περικλής ήταν μαθητής πήγαινε και εργαζόταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου μετά το σχολείο.

Οι σπουδές στην Ελβετία και η επιστροφή στον Πειραιά

Φυσικά η γνωριμία με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας δεν ήταν αρκετή για να αναλάβει κάποιο πιο σημαντικό πόστο. Έτσι έφυγε για την Ελβετία για να σπουδάσει. Εκεί φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce. Μόλις τελείωσε τις σπουδές του εργάστηκε στη Home Lines. Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήμα της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιριών.

Τα επόμενα 10 χρόνια θα περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της εταιρείας σε διάφορες χώρες. Αφού λοιπόν έχει αποκτήσει την ανάλογη εμπειρία αποφασίζει να επιστρέψει στον Πειραιά και να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιερόπλοιων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.

Έξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία Royal Cruise Line.

 

periklis-panagopoulos-3
twitter/@olgabal2029

Η ίδρυση της πρώτης ναυτιλιακής εταιρείας του και η «πώληση του αιώνα»

Αν για κάτι θα θυμούνται τον Περικλή Παναγόπουλο ως επιχειρηματία είναι για την ετοιμότητά του να πουλήσει τα πάντα ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Η Royal Cruise Line στην εποχή της είχε ανακηρυχθεί πολλές φορές ως η καλύτερη εταιρία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Το 1989 και ενώ η εταιρία βρίσκονταν στο σημαντικότερο σημείο της ανάπτυξης της με πληρότητες που ζήλευαν οι κορυφαίες εταιρείες του είδους διεθνώς, ο Περικλής Παναγόπουλος πουλά την εταιρία του στη νορβηγική εταιρία κρουαζιερόπλοιων Kloster αντί των 300 εκατομμυρίων δολαρίων, προκαλώντας ένα μικρό σεισμό στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία η οποία έσπευσε να χαρακτηρίσει τη κίνηση αυτή ως την «πώληση του αιώνα».

 

Όταν πέρασε στα φορτηγά πλοία και η συνεργασία του

Μετά την πώληση ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.
Το 1990 αποκτά τον έλεγχο του 20% της εταιρείας Vernicos Yachts το οποίο επέστρεψε 4 χρόνια αργότερα. Στη συνέχεια εξαγοράζει την εταιρεία «Κυλινδρόμυλοι Αττικής» η οποία γίνεται «Επιχειρήσεις Αττικής» το 1993. Οι Επιχειρήσεις Αττικής, μετονομάσθηκαν σε Όμιλος Αttica και στις 13 Φεβρουαρίου 2008 πωλήθηκαν στη MIG του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου αντί των 455 εκατ. ευρώ.
Το 1992 μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα Την ίδια περίοδο αγοράζει το 30% των μετοχών της Strintzis Lines.

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Superfast Ferries (@superfastferries) στις

 

Η ίδρυση της Superfast Ferries

Η ίδρυση της Superfast Ferries έγινε με σκοπό να δημιουργήσει γραμμή Πάτρα- Ιταλία. Μέσα σε 4 χρόνια αποκτά το 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. το οποίο σύντομα γίνεται 48,8%. Έτσι απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας και την μετονόμασε σε Blue Star Ferries.

 

Τα παιδιά του συνεχίζουν το έργο του

Τα τελευταία χρόνια τα παιδιά του έχουν αναλάβει ενεργό ρόλο στις επιχειρήσεις. Ο Περικλής Παναγόπουλος μαζί με την κόρη του Ειρήνη δικοικούσαν την πρώτη του εταιρία Magna Marine Inc. η οποία διαχειρίζεται τώρα τέσσερα φορτηγά πλοία. Από την άλλη ο γιος του Αλέξανδρος μπορεί να είχε αποχωρήσει από την οικογενειακή επιχείρηση ωστόσο δεν απομακρύνθηκε από τον κλάδο της ναυτιλίας. Όπως λέγεται αναζητούσε τρόπους να επαναφέρει το όνομα Παναγόπουλος στον χώρο της κρουαζιέρας.

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Katerina Panagopoulos (@katerina_panagopoulos) στις

 

Πώς γνώρισε την Κατερίνα για την οποία διέλυσε τον πρώτο του γάμο!

Ο Περικλής Παναγόπουλος ήταν παντρεμένος με τη μητέρα των παιδιών του Μπρούνα. Όλα όμως άλλαξαν όταν συνάντησε τον έρωτα.
Ο Περικλής Παναγόπουλος, περίπου είκοσι χρόνια πίσω θέλησε να επισκεφθεί έναν αρχιτέκτονα στο Κολωνάκι και πάτησε λάθος κουδούνι. Όταν, λοιπόν, είδε μπροστά του την εντυπωσιακή Κατερίνα, που εργαζόταν ως μοδίστρα σε γνωστό οίκο μόδας της εποχής, ο εφοπλιστής αποφάσισε ότι αυτή θα ήταν η γυναίκα με την οποία θα συνέχιζε τη ζωή του. Ο Παναγόπουλος δεν δίστασε και λίγο καιρό αργότερα την παντρευόταν, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι σχέσεις της με τα παιδιά του συζύγου της να μην είναι και τόσο θερμές!

periklis-panagopoulos
twitter/@olgabal2029

Τα 30 εκατομμύρια ευρώ που εξαφανίστηκαν

Την ευτυχία του ζευγαριού ήρθε να διακόψει το 2009 ένα τραγικό γεγονός, που τους σημάδεψε για το υπόλοιπο της ζωής τους. Τότε ήταν που ο Περικλής Παναγόπουλος πέφτει θύμα απαγωγής με επικεφαλής τον Παναγιώτη Βλαστό και τον Γιάννη Σκαφτούρο. Με δυναμισμό και αυταπάρνηση μπροστά βγαίνει η Κατερίνα Παναγοπούλου, η οποία δεν διστάζει να βγει τηλεφωνικά στο δελτίο της ΕΡΤ, που τότε παρουσίαζε η Μαρία Χούκλη ζητώντας από τους απαγωγείς να επικοινωνήσουν μαζί της για να επιστρέψει ο σύζυγός της στο σπίτι του σώος και αβλαβής. Ένα χτύπημα στην πόρτα της και μια φωνή που ακούγεται «ζωντανά» να της ζητάει να σταματήσει καθώς «τους εκθέτει», είναι ένα μυστήριο που ποτέ δεν λύθηκε. Τελικά, οι δράστες επικοινωνούν και ζητούν 30 εκατομμύρια ευρώ (!) ως λύτρα για να αφήσουν τον εφοπλιστή ελεύθερο. Πράγματι, τα λεφτά παραδίδονται, ο Περικλής Παναγόπουλος επιστρέφει σώος και αβλαβής στο σπίτι του, οι δράστες τελικά συλλαμβάνονται, όμως τα 30 εκατομμύρια ευρώ δεν βρέθηκαν ποτέ και παραμένουν… άφαντα μέχρι και σήμερα. H ομηρία του εφοπλιστή κράτησε από τις 12 Ιανουαρίου του 2009 έως τις 20 του ίδιου μήνα.

Ακόμα κι έτσι, πάντως, το συγκεκριμένο περιστατικό δεν στάθηκε αρκετό για να έρθει πιο κοντά η Κατερίνα Παναγοπούλου με τα παιδιά του συζύγου της. Ο ίδιος πάντως, ο Περικλής Παναγόπουλος, λίγα χρόνια αργότερα ήρθε ξανά πιο κοντά με τον γιο του.

 

 

Είχε περιγράψει την απαγωγή και την απελευθέρωσή του!

 

Την εμπειρία της απαγωγής του θέλησε να περιγράψει ο εφοπλιστής στο βιβλίο του «Περικλής Παναγόπουλος Βίος και Ναυτιλία».
Περιγράφοντας καρέ-καρέ τις συγκλονιστικές στιγμές τις απαγωγής ο κ. Παναγόπουλος θυμάται:

«Εκείνο ο πρωινό ξεκίνημα με το οδηγό μου για το γραφείο μου στη Βούλα όταν ξαφνικά ένα βανάκι μας έκλεισε το δρόμο. Κατέβηκαν τρεις γεροδεμένοι άνδρες, ντυμένοι στα μαύρα και κρατούσαν όπλα. Μας άρπαξαν και μας έβαλαν στο βαν. Μας πήγαν στον σκουπιδότοπο του Υμηττού και στη συνέχεια με έβαλαν στο πορτμπαγκάζ ενός άλλου οχήματος».

Όταν έφτασαν στο σημείο που θα τον κρατούσαν τον αλυσόδεσαν με χειροπέδες, αλλά και με μία χοντρή αλυσίδα σαν αυτές που χρησιμοποιούν για τις άγκυρες των κότερων. Στην συνέχεια τον υποχρέωσαν να φορέσει μαύρα ρούχα και κόκκινες χνουδωτές παντόφλες. Στον χώρο που κρατούνταν υπήρχε «ένας παλιός καναπές και μία τηλεόραση που έπιανε ένα κανάλι». Μία κάμερα κλειστού κυκλώματος τον παρακολουθούσε συνεχώς.

Όπως είχε περιγράψει την τελευταία ημέρα πριν την απελευθέρωσή του: «Είχε νυχτώσει, βράδυ Δευτέρας 19 Ιανουαρίου, όταν επέστρεψαν οι δύο από τους τρεις αυτουργούς. Ο αρχηγεύων της παρέας μου είπε:

“Κύριε Παναγόπουλε, η γυναίκα σας παλικάρι. Όλα πήγαν καλά. Αν και της είπαμε ότι θα σας απελευθερώσουμε μέσα σε 24 ώρες, θα το κάνουμε μέσα στη νύχτα απόψε”. Κάποια στιγμή, μέσα στη νύχτα, μου φόρεσαν κουκούλα και με κατέβασαν υποβασταζόμενο τα σκαλοπάτια που είχα ανέβει πριν από επτάμισι ημέρες. Με οδήγησαν σε ένα άλλο πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου, όπου ομολογώ, έχοντας ήδη την προηγούμενη εμπειρία, μπήκα και διπλώθηκα σε εμβρυώδη κατάσταση, αρκετά πιο άνετα από την πρώτη φορά. Προτού κλείσουν το πορτμπαγκάζ ο ένας μου λέει: “Κύριε Παναγόπουλε, υπάρχει το ενδεχόμενο να πέσουμε σε κάποιο μπλόκο της Αστυνομίας, οπότε θα πέσει πιστολίδι. Να το ’χετε υπόψη σας”.

Σε μια στιγμή το αυτοκίνητο σταμάτησε κι ένιωσα ότι οι επιβάτες βγήκαν. Τότε ο ένας από αυτός, μάλλον ο νεότερος, μου είπε: “Κύριε Παναγόπουλε, εδώ θα σας αφήσουμε. Θα σας βγάλουμε την κουκούλα, αλλά δεν θα γυρίσετε το κεφάλι ούτε δεξιά, ούτε αριστερά, ούτε πίσω. Θα μετρήσετε μέχρι το 50 και μετά είστε ελεύθερος”. Έτσι κι έγινε.

 

 

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Κατερίνα Παναγοπούλου: Η Μικρασιάτισσα με την έντονη φιλανθρωπική δράση-Το… λάθος που της σημάδεψε τη ζωή, η απαγωγή του συζύγου της και τα 30 εκατομμύρια ευρώ!

«Έφυγε» από τη ζωή ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος

Σχετικά άρθρα