Αρχική / Διατροφή / Tips / Πραγματική vs συναισθηματική πείνα. Μάθε πώς θα τις ξεχωρίζεις!

Πραγματική vs συναισθηματική πείνα. Μάθε πώς θα τις ξεχωρίζεις!

Καθώς όλος ο πλανήτης προσπαθεί να περιορίσει την πανδημία του νέου κορωνοϊού και της ασθένειας COVID-19, οι περισσότεροι από εμάς αισθανόμαστε ολοένα και περισσότερο άγχος.

Όταν δημιουργούνται αγχωτικές συνθήκες τέτοιου μεγέθους συχνά εμφανίζονται σημαντικές αλλαγές στη διατροφική συμπεριφορά του ανθρώπου, όπως αναφέρει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων – Διατροφολόγων. Και χαρακτηριστικότερη όλων είναι το λεγόμενο «συναισθηματικό» φαγητό, όπου αυξάνεται η κατανάλωση τροφής σε μια συνειδητή ή ασυνείδητη προσπάθεια να κατασταλούν ή να μετριαστούν τα αρνητικά συναισθήματα.

Το «συναισθηματικό φαγητό» μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα ενοχής

Τέτοιες συμπεριφορές, πιστεύουν οι ειδικοί πως έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο. Το συναισθηματικό φαγητό μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα ενοχής, σε βιολογική δυσφορία και σε αύξηση του σωματικού βάρους ενώ, δυστυχώς, οι αρχικοί στρεσογόνοι παράγοντες παραμένουν ανεξάρτητα από τη διατροφική μας συμπεριφορά.

Συνεπώς, μέχρι να αντιμετωπίσουμε με ειλικρίνεια τα πραγματικά συναισθήματα που πυροδοτούν την υπερκατανάλωση τροφής, η συναισθηματική μας πείνα θα παραμένει ανεξέλεγκτη, πράγμα που συχνά οδηγεί σε μακροπρόθεσμη βλάβη στη σωματική και συναισθηματική υγεία μας.

Επομένως, ενώ «μένουμε σπίτι», οφείλουμε να αναγνωρίζουμε και να διαχωρίζουμε την πραγματική από τη συναισθηματική ανάγκη κατανάλωσης τροφής, σύμφωνα με την Ομάδα Ειδικών Διαχείρισης Βάρους του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων. Για αυτό δίνουν τα παρακάτω στοιχεία ώστε να μπορεί να διαχωρίσει κανείς τα δύο είδη πείνας:

Η πραγματική πείνα

  • Αυξάνεται σταδιακά.
  • Δε υπάρχει επείγουσα αίσθηση βιασύνης.
  • Σημαίνει ώρες μετά από ένα γεύμα.
  • Είναι γενική δεν αφορά σε ένα τρόφιμο συγκεκριμένα.
  • Σταματάει όταν χορταίνεις.
  • Νιώθεις ικανοποιημένος.

Η συναισθηματική πείνα

  • Εμφανίζεται ξαφνικά.
  • Παρουσιάζεται ως επείγουσα ανάγκη για κατανάλωση τροφής.
  • Δεν σχετίζεται με την ώρα που πέρασε από το τελευταίο γεύμα.
  • Εστιάζεται σε συγκεκριμένα τρόφιμα (γλυκά, λιπαρά).
  • Επιμένει ακόμα και αν νιώθεις χορτάτος.
  • Νιώθεις ενοχή ή ντροπή ή δυσφορία.

Είναι αναμενόμενο πως η κρίση του κορωνοϊού αλλάζει και τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνάς Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Για παράδειγμα, αυξήθηκε η μαγειρική στο σπίτι μιας και σχετίζεται με πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Σωματική ή συναισθηματική πείνα; 5 λόγοι που τρώμε ενώ δεν πεινάμε όταν μένουμε σπίτι!

Ώρα για το απογευματινό σου smoothie! 4 συνταγές για περισσότερη ενέργεια!

Μπορείτε να δείτε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον κορωνοϊό, πατώντας εδώ.

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X