Αρχική / Teens / Άγχος εξετάσεων: «Από τον φόβο μου δεν συγκεντρώνομαι και… τα κάνω θάλασσα»
kopela diabasma

Η 20χρονη Κική ρωτά

Άγχος εξετάσεων: «Από τον φόβο μου δεν συγκεντρώνομαι και… τα κάνω θάλασσα»

Tον Δεκέμβριο του 2018 έδωσα εξετάσεις για το proficency του Michigan στα αγγλικά και κόπηκα δυστυχώς. Και θα ξαναδώσω τον Μάιο του 2019. Δε πήγα καλά καθόλου στο listening και στο reading. Από τον φόβο μου, πολλές φορές δεν συγκεντρώνομαι καλά στο listening και βλέπω πως ακούω πολλές λέξεις από αυτές τις προτάσεις και η απάντηση που επιλέγω δεν είναι σωστή.

Όπως και στο reading ενώ νομίζω πως βρήκα τη σωστή απάντηση και έχω βρει και το σημείο της απάντησης πάνω στο κείμενο και δεν είναι η σωστή απάντηση. Επίσης έχω και ένα θέμα με τη διαχείριση του χρόνου γιατί τον Δεκέμβριο δεν έκανα καλή διαχείριση του χρόνου και από το vocabulary δε πρόλαβα καν να κοιτάξω άλλες 18 προτάσεις για να τελειώσω οπότε αυτές πάρθηκαν ως λανθασμένες. Επιπλέον μου συμβαίνει και το εξής. Αν δω ότι κάποιο κομμάτι που είναι πολύ δύσκολο και δε ξέρω τι να γράψω, αναστατώνομαι και νομίζω πως δεν θα τα πάω καλά. Εσείς τι θα με συμβουλεύατε;. Ευχαριστώ πολύ!!

Στο ερώτημά σας απάντησε η Μάρθα Ηλιοπούλου, Ειδική Παιδαγωγός – Φιλόλογος

Η προσδοκία να μη βιώσει κανείς καθόλου φόβο για τις εξετάσεις είναι μη ρεαλιστική. Το πιο σημαντικό μάλιστα είναι να μάθει κάποιος να αντιμετωπίζει τον φόβο του. H εμπειρία των εξετάσεων είναι μια απαιτητική διαδικασία και χρειάζεται μια σειρά από ενέργειες για να έρθει το προσδοκώμενο και επιθυμητό αποτέλεσμα.
Πρώτος βασικός παράγοντας είναι η διαμόρφωση μιας καλής ψυχολογίας και μιας οργανωμένης συμπεριφοράς απέναντι στις απαιτήσεις κάθε εξέτασης.

diabasma2

Η γνώση και ο προγραμματισμός

Αρχικά, πρέπει να γνωρίζουμε καλά τα κριτήρια και τα προαιπαιτούμενα κάθε επικείμενης εξέτασης, ώστε να προετοιμαστούμε πρακτικά και ψυχικά αναλόγως.

  •  Σε τι θα αξιολογηθούμε ;
  • Από πόσα μέρη θα αποτελείται η εξέταση ;
  • Χρονική διάρκεια για κάθε μέρος της εξέτασης.

Ο προσδιορισμός των δυσκολιών

Η γνώση και ο προγραμματισμός μπορούν να αποτελέσουν ικανοποιητικά μέσα για την κατάλληλη προετοιμασία των εξετάσεων. Ο προσδιορισμός των δυσκολιών σε μέρη της εξέτασης είναι,επίσης, βοηθητικό στοιχείο για την καλύτερη προετοιμασία. Οι προϋποθέσεις επιτυχημένης μάθησης περιλαμβάνουν συναισθηματικούς παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν τη μάθηση και παίζουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Η προσοχή, η συγκέντρωση και η επιμονή επηρεάζονται από τα κίνητρά μας. Όποιος δουλεύει έχοντας ευδιάκριτους στόχους, έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες σε σχέση με αυτόν που δεν έχει ουσιαστικό ενδιαφέρον.
Εξάσκηση, λοιπόν, στα σημεία αδυναμιών και πολλά προσομοιωτικά τεστ μπορούν να βοηθήσουν για να γνωρίζεις τις δυνατότητές σου και να ενισχυθείς στις αδυναμίες σου.

koritsi diavasma

Ποια είναι τα στάδια μελέτης λοιπόν;

  • Προεπισκόπηση,
  • γενικός προσανατολισμός
  • ερωτήσεις
  • ενεργητική ανάγνωση
  • σκέψη
  • απόδοση
  • ανασκόπηση

Πώς δεν ξεχνάμε;

Η επανάληψη πρέπει να ξεκινά αμέσως μετά το διάβασμα. Όσο πιο νωρίς ξεκινάμε την επανάληψη, τόσο πιο επιτυχημένα γίνεται η εμπέδωση της γνώσης , με αποτέλεσμα να μην είναι απαραίτητες οι πολλές επαναλήψεις. Όσο πιο λεπτομερής είναι η ύλη,όμως, τόσο πιο πολλές επαναλήψεις χρειαζόμαστε.

Για τη διαχείριση του χρόνου λειτουργεί συμπληρωματικά στις υπόλοιπες τεχνικές

  • Η χρήση χρονομέτρου για τον σωστό διαμερισμό του χρόνου εργασίας.
  •  Οργανόγραμμα για τον χρόνο κατανομής ανά μέρος της εξέτασης

Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεις τις εξετάσεις είναι καθοριστικός για το αποτέλεσμα. Χρειάζονται οι σωστές αναλογίες, οι οποίες για τον καθένα μας είναι διαφορετικές. Να θυμάσαι πως έχεις μια ξεχωριστή και μοναδική προσωπικότητα. Εσύ ξέρεις καλύτερα από οποιονδήποτε τι είναι αυτό που χρειάζεσαι, πού χρειάζεσαι υποστήριξη.
Φρόντισε μόνο να βάλεις στη συνταγή λίγη γονική αποφασιστικότητα, λίγο παιδικό ενθουσιασμό και πείσμα και λίγη ενήλικη καρτερικότητα. Η ζωή είναι γεμάτη ευκαιρίες(Ρασιδάκη & Παντελή, 2012).

Δώσε στον εαυτό σου μια ευκαιρία να γίνει κυρίαρχος των πράξεών του!

Μάρθα Ι.Ηλιοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος
MA Special Education/B.T.E.C Edexcel
Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών
Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου ‘’Εξέλιξη’’
Λεωνίδου 1
Τηλ.2731081050
www.kentro-exelixi.gr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

7 «χρυσοί» κανόνες για να αυξήσεις τη συγκέντρωση στο διάβασμά σου!

5 χρήσιμα tips για να πετύχεις μεγαλύτερη συγκέντρωση στο διάβασμα

Πανελλήνιες: «Ενώ προσπαθώ πολύ, νιώθω ότι δεν θα τα καταφέρω»…

Θέλω να διαπρέψω στις Πανελλήνιες αλλά δυσκολεύομαι να διαβάσω. Τι να κάνω;

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X