Αρχική / Υγεία / Η Υγεία μου / Παθολογία / 5 τρόποι για να ρίξεις την πίεσή σου χωρίς φάρμακα!

5 τρόποι για να ρίξεις την πίεσή σου χωρίς φάρμακα!

Η υπέρταση είναι μια χρόνια πάθηση, η οποία συνήθως έχει (και) κληρονομικούς παράγοντες, οι οποίο και παίζουν ρόλο στην εκδήλωσή της.

Εφόσον πρόκεται για μια παθολογική κατάσταση οι γιατροί «γράφουν» στον ασθενή αγωγή, ώστε να μπορέσει να τη ρυθμίσει κρατώντας τη σε φυσιολογικά επίεπδα, σε συνδυασμό με σωστή διατροφή και κάποια μορφή άσκησης.

Συνήθως, υψηλή πίεση ορίζουμε τις τιμές 14 – 90, για τη «μεγάλη» και τη «μικρή» αντίστοιχα ή και το 15 – 10, πάλι σε αντιστοιχία για τις δύο κατηγορίες. Εάν παρατηρήσετε ότι οι τιμές αυτές παραμένουν και δεν μειώνονται, τότε καλό θα είναι ν επισκεφθείτε τον γιατρό σας για να σας προτείνει λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης, πάντα βάσει των αναγκών του οργανισμού σας.

Τελευταία, όμως, οι γιατροί προτείνουν – τουλάχιστον στο αρχικό στάδιο και εφόσον δεν έχει διαγνωστεί υπέρταση ως πάθηση – κάποιους φυσικούς τρόπους για να ρίξουμε την αρτηριακή μας πίεση, πριν μπούμε στη διαδικασία να ακλουθήσουμε κάποια φαρμακευτική αγωγή.

Ας δούμε, λοιπόν, μαζί ποιοι είναι αυτοί οι 5 τρόποι:

Μειώστε το στρες

Αν και δεν είναι η κύρια αιτία της υψηλής αρτηριακής πίεσης, το άγχος μπορεί να το καταστήσει χειρότερο, ειδικά σε άτομα που εκτίθενται σε εργασιακό στρες, οργή ή εσωτερικός θυμός που δεν εξωτερικεύεται. Μια σειρά μελετών έδειξε την αποτελεσματικότητα της «καρδιακής συνοχής» στη μείωση της υπερτασικής που σχετίζεται με το στρες.

Η καρδιακή συνοχή επιτυγχάνεται μέσω της ρυθμικής αναπνοής: Εισπνεύστε από τη μύτη για 5 δευτερόλεπτα, κάντε παύση, στη συνέχεια εκπνέετε από τη μύτη ή το στόμα σας για 5 δευτερόλεπτα, συγκεντρώνοντας την ανάσα.

Η άσκηση θα πρέπει να διαρκέσει 5 λεπτά, όσος, δηλαδή, είναι ο χρόνος που απαιτείται για την εξισορρόπηση του νευρικού συστήματος που ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και τον καρδιακό ρυθμό. Ιδανικά, εφαρμόστε τη μέθοδο αυτή τρεις φορές την ημέρα.

Επίσης, προτείνονται για τη μείωση του στρες, η γιόγκα και ο βελονισμός, χωρίς όμως να υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα μέσω σχετικών ερευνών.

Ασκηθείτε

Η σωματική δραστηριότητα χαλαρώνει τα αρτηριακά τοιχώματα και αυξάνει την ικανότητα διαστολής των αιμοφόρων αγγείων. Αποτέλεσμα είναι η αρτηριακή σας πίεση τελικά να μειώνεται.

Μετά τα 40 και με υπέρταση, πρέπει να κάνετε αρχικά ένα τεστ κοπώσεως στο γιατρό πριν ξεκινήσετε.

  • Επωφεληθείτε από αθλήματα αντοχής, όπως κολύμβηση, aquabike, ποδηλασία σε αρκετά επίπεδο έδαφος, αθλητικό περπάτημα και τρέξιμο σε μέτριες καιρικές συνθήκες.
  • Αποφύγετε τα ανταγωνιστικά σπορ

Ο ρυθμός θα πρέπει να αυξηθεί σταδιακά: 10 λεπτά κάθε δεύτερη ημέρα, για να φτάσει σταδιακά 30-45 λεπτά την ημέρα, ή τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα.

Εάν είστε καπνιστής ή καπνίστρια, αποφύγετε το κάπνισμα μία ώρα πριν και μετά τη σωματική άσκηση. Προσοχή! Η νικοτίνη μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση.

Περιορείστε το αλκοόλ

Προκαλώντας συστολή των αιμοφόρων αγγείων, το αλκοόλ αυξάνει την πίεση στα τοιχώματα των αρτηριών.

Το αλκοόλ ευθύνεται για άχρηστες θερμίδες και το υπερβολικό βάρος είναι συχνά υπεύθυνο για υψηλή αρτηριακή πίεση.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο στόχος είναι να περιορίζεται το αλκοόλ σε δύο μονάδες (μία μονάδα: 10 cl κρασί ή 25 cl μπύρας) ανά ημέρα για μια γυναίκα, τρεις μονάδες για έναν άνδρα.

Μειώστε το αλάτι

Στο 40% των υπερτασικών, και ιδιαίτερα μετά την ηλικία των 45 ετών, η περίσσεια αλατιού μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση επειδή ωθεί το νερό από τα κύτταρα και τους ιστούς στο αίμα, αυξάνοντας τον όγκο του.

Περιορίστε τον εαυτό σας σε 6 γραμμάρια αλάτι την ημέρα: μειώστε, λοιπόν, αρκετά το αλάτι και αποφύγετε τα αλμυρά τρόφιμα.

Σκεφτείτε ότι ακόμα και το ψωμί είναι πολύ πλούσιο σε αλάτι, καλύπτοντας ακόμα και το 30% των καθημερινών μας αναγκών. Μην ξεπερνάτε, λοιπόν, τα 150 γραμμάρια ψωμιού.

Θυμηθείτε, τέλος, ότι τα περισσότερα τυποποιημένα τρόφιμα είναι επίσης πλούσια σε αλάτι.

Αποφύγετε το κάπνισμα

kapnisma-pneymones

Το κάπνισμα ακόμα και ενός τσιγάρου αυξάνει την αρτηριακή πίεση και τελικά προάγει τη γήρανση των αρτηριών. Αυτός είναι ο λόγος που η διακοπή του καπνίσματος μπορεί να βοηθήσει στην καθυστέρηση της φαρμακευτικής αγωγής για την υπέρταση.

Με πληροφορίες από santemagazine.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Αρτηριακή πίεση: «Έχω 14 τη μεγάλη και 10 τη μικρή. Είναι φυσιολογικές οι μετρήσεις μου»;

Πώς μετράμε σωστά την πίεσή μας με ηλεκτρονικό πιεσόμετρο

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X