Αρχική / Teens / 7+1 tips για καλύτερη συγκέντρωση στο διάβασμά σου!
koritsi diabazei 3

7+1 tips για καλύτερη συγκέντρωση στο διάβασμά σου!

Εδώ και λίγους μήνες, σχεδόν 2,5 μήνες, παρατηρώ στον εαυτό μου την τάση να μην συγκεντρώνομαι εύκολα στο διάβασμα. Επειδή δίνω φέτος το Proficency του Michigan στα αγγλικά και στα κείμενα πρέπει να είμαι συγκεντρωμένη για να απαντήσω στις ερωτήσεις πολλές φορές δε μπορώ να συγκεντρωθώ καλά.

Μπορεί να φταίει και το ότι το περιβάλλον μέσα στο οποίο διαβάζω δεν είναι και πολύ ήσυχο αλλά γενικά μου αποσπάται εύκολα η προσοχή. Και ακόμα όταν διαβάζω ένα βιβλίο από προσωπική επιλογή που δεν έχει να κάνει με τη σχολή ούτε με τα αγγλικά του proficency και πάλι δεν συγκεντρώνομαι εύκολα. Μήπως λέτε να φταίει το ότι σκέφτομαι πολλές φορές μέσα στην ημέρα τα προβλήματα μου; Εσείς τι με συμβουλεύετε να κάνω; σας ευχαριστώ πολύ!!!

koritsi diabazei2

Στο ερώτημά σας απάντησε η Ιόβη Δημητριάδη, Ειδική Παιδαγωγός – Φιλόλογος

Ως γνωστόν. οι ευθύνες της καθημερινής ζωής μπορεί να βαρύνουν οποιονδήποτε. Επομένως, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, να μην μπορούμε να συγκεντρωθούμε εύκολα, λόγω των πολλών προβλημάτων που μας απασχολούν. Κυρίως στους ενήλικες, το άγχος είναι ακόμα μεγαλύτερο. Μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας, ώστε να καταφέρουμε να μετατρέψουμε αυτό το άγχος, που τυχόν αισθανόμαστε κάποιες στιγμές, σε ηρεμία και ψυχραιμία.

Με το να προσπαθήσουμε να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας τεχνικές για να βοηθηθούμε, μπορούμε να μάθουμε να διαχειριζόμαστε ακόμα και δύσκολα συμπτώματά μας άγχους και να γίνουμε πιο παραγωγικοί, οργανωμένοι και με έλεγχο στον κάθε τομέα της ζωής μας. Μπορεί να χρειάζεται να αφιερώσουμε πολύ χρόνο και σκληρή προσωπική δουλειά για τις δυσκολίες μας, αλλά είναι πολύ πιθανόν να καταφέρουμε να βελτιώσουμε την οργάνωσή μας, τις σχέσεις μας, την εργασία μας και γενικά την απόδοση μας. Έτσι, θα βελτιώσουμε και την πιθανή αίσθηση της χαμηλής αυτοεκτίμησης που ίσως νιώθουμε.

koritsi diavazei

Ποιες είναι οι τεχνικές που θα βοηθήσουν στη συγκέντρωσή σου;

Ας δούμε κάποιες τεχνικές, που μπορούμε να ακολουθήσουμε προκειμένου να μειώσουμε το αίσθημα του άγχους και οι οποίες θα συμβάλλουν στην βελτίωση της συγκέντρωσής μας:

  1. Καταρχάς, είναι απαραίτητο, το περιβάλλον στο οποίο διαβάζουμε, να είναι ήρεμο και αρμονικό.
  2.  Θα ήταν καλό, να ξεκινήσουμε να ασκούμαστε (γυμναστήριο, πεζοπορία), ίσως και καθημερινά ή κάποια δραστηριότητα (κολύμβηση, ένα ομαδικό άθλημα), ώστε εκτονώνοντας την ενέργειά μας, να ενισχύσουμε τη διάθεσή μας και να ηρεμήσει το μυαλό μας
  3.  Είναι σημαντικό να οργανώσουμε τον ύπνο σας, διότι οι «άστατες» ώρες ύπνου, μπορεί να αυξήσουν το αίσθημα κούρασης και να μας εμποδίζουν από το να συγκεντρωνόμαστε.
  4.  Η σωστή διατροφή, είναι ένα σημαντικό κομμάτι, μιας και μειώνει δραματικά τα επίπεδα του άγχους.
  5.  Δημιουργούμε κάποιες λίστες, στις οποίες, θα μπορούμε να γράφουμε σημειώσεις για τον εαυτό μας, τις καθημερινές μας αρμοδιότητες και για το πώς θα διαχειριστούμε τον χρόνο μας καθημερινά και θα καταγράφουμε τις υποχρεώσεις μας.
  6. Προσπαθούμε να κατανείμουμε σωστά τον χρόνο μας. Χρησιμοποιούμε ένα ρολόι, χρονόμετρο, υπολογιστή-κάτι που κρατά τον ακριβή χρόνο και όταν ξεκινάμε μια εργασία, πείτε δυνατά ή γράψετε την ώρα. Ορίζουμε συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια για κάθε εργασία (πχ μισή ώρα).
  7. Κάνουμε συχνά διαλείμματα, κατά τη διάρκεια του διαβάσματός μας και της διεκπεραίωσης μιας εργασίας, έτσι ώστε να μην αισθανόμαστε ιδιαίτερη κούραση.
  8.  Οργανώνουμε το γραφείο μας, ώστε να μην έχει πολλά αντικείμενα και ερεθίσματα, τα οποία μπορεί να μας αποσπούν την προσοχή. Γενικά το περιβάλλον μέσα στο σπίτι πρέπει να είναι οργανωμένο και τακτοποιημένο.

Εάν παρ’ όλα αυτά, τα συμπτώματα της έλλειψης συγκέντρωσης είναι πολύ σοβαρά και επίμονα, εξετάζουμε το ενδεχόμενο να παρουσιάζουμε Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΑDHD – ΔΕΠΥ). Τα κύρια συμπτώματα του συνδρόμου στους ενήλικους είναι: απροσεξία, παρορμητικότητα και υπερκινητικότητα.

 

Ιόβη Δημητριάδη

Ειδική Παιδαγωγός – Φιλόλογος, MSc

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Πανελλήνιες: 9 tips που θα… απογειώσουν το διάβασμά σου! (βίντεο)

7 «χρυσοί» κανόνες για να αυξήσεις τη συγκέντρωση στο διάβασμά σου!

Πανελλήνιες: «Ενώ προσπαθώ πολύ, νιώθω ότι δεν θα τα καταφέρω»…

Προετοιμασία για Πανελλήνιες: «Τι διατροφή πρέπει να ακολουθήσω»;

 

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X