Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / 7 καλοί λόγοι για να σταματήσεις να μαγειρεύεις!

7 καλοί λόγοι για να σταματήσεις να μαγειρεύεις!

Η πρόσφατη διαιτητική μόδα που κάνει… θραύση σε Αμερική και Ευρώπη είναι η λεγόμενη «ωμή δίαιτα», που σύμφωνα με τους ειδικούς έχει θεαματικά αποτελέσματα στην προσπάθεια που μπορεί να κάνεις για να χάσεις τα πολλά ή λίγα περιττά κιλά που μπορεί να έχεις, ενόψει και του καλοκαιριού.

Τι είναι η «ωμή δίαιτα»;

Στις ΗΠΑ είναι γνωστή και ως «Raw Food Diet», δηλαδή η δίαιτα των ωμών τροφών που περιλαμβάνει κυρίως την κατανάλωση ωμών λαχανικών και φρούτων, καθώς και ξηρούς καρπούς, φύκια, αλλά και σπόρους, προσεγγίζοντας πολύ τα δεδομένα του βιγκανισμού (veganism).

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, η δίαιτα αυτή συμβάλλει τα μέγιστα στην απώλεια κιλών που μπορεί να επιδιώκεις. Αυτό συμβαίνει, όπως λένε και οι ειδικοί, διότι η κατανάλωση ωμών λαχανικών μας επιτρέπει να μην επιλέγουμε τροφές με «κρυμμένα» μικροθρεπτικά συστατικά, όπως για παράδειγμα κρυφά σάκχαρα, αλλά εκείνες που έχουν λιγότερες θερμίδες και περισσότερα θρεπτικά συστατικά, ούσες πιο υγιεινές για εμάς.

Πρέπει, όμως, να είμαστε και αρκετά προσεκτικοί στις επιλογές που κάνουμε, αναφορικά με την υγιεινή διατροφή μας. Εάν για παράδειγμα, τρώμε συχνά αβοκάντο, επιλέγοντας ως συμπλήρωμα βούτυρο από γάλα αμυγδάλου ή ελαιόλαδο ανεβάζει αρκετά τα λιπαρά που λαμβάνει ο οργανισμός μας.

Τα οφέλη της «ωμής δίαιτας»

Ωραία και υγιής επιδερμίδα

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ωμή διατροφή βελτιώνει πολύ την εμφάνιση, αλλά και την υγεία του δέρματός μας. Αυτό συμβαίνει, λόγω της πληθώρας των βιταμινών και των μετάλλων που περιέχονται στα λαχανικά και τα φρούτα, ενώ η καλή επιδερμίδα οφείλεται και στη βελτιωμένη διαδικασία της πέψης μας.

Βελτιώνει το πεπτικό μας σύστημα

Όπως ήδη αναφέραμε λίγο παραπάνω, η ωμή δίαιτα ή ωμή διατροφή κάνει καλό και στο πεπτικό μας σύστημα, βελτιώνοντας τη διαδικασία της πέψης μας. Αυτό οφείλεται στις πολλές φυτικές ίνες που περιέχουν οι τροφές που επιλέγουμε, οι οποίες και βοηθάνε στην διατήρηση της καλής ισορροπίας της εντερικής χλωρίδας μας.

Από την άλλη, για να αποφύγουμε τυχόν αντιδράσεις στην αυξημένη σε σχέση με το παρελθόν πρόσληψη φυτικών ινών, όπως φουσκώματα στο στομάχι, αυτή θα πρέπει να γίνει σταδιακά, ξεκινώντας με μικρές σχετικές ποσότητες.

Ρυθμίζει την χοληστερίνη και την υπέρταση

Έρευνες έχουν δείξει ότι η ωμή διατροφή βοηθάει στη ρύθμιση της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων, κρατώντας και τα δύο σε χαμηλά επίπεδα. Επίσης, έχει θετικά αποτελέσματα και στην αρτηριακή πίεση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, λόγω της διατροφής αυτής, αποφεύγουμε το αλάτι που ανεβάζει την πίεση, αλλά και το κρέας που ανεβάζει την χοληστερίνη.

Χαρίζει ενέργεια

Η βασική ιδέα της διατροφής με φρέσκα προϊόντα είναι η αυξημένη πρόσληψη σε βιταμίνες και μικροθρεπτικά στοιχεία των τροφών που μπορεί να χάνονται με το μαγείρεμα, όπως ένζυμα, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Έτσι, τα αποθέματα της ενέργειάς μας είναι… αστείρευτα, όπως και η πνευματική μας διαύγεια.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Όταν το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι… απασχολημένο με το να προστατεύει τον οργανισμό μας από μικρόβια και τοξίνες, είμαστε πιο ευάλωτοι σε ιούς και λοιμώξεις. Η ωμή διατροφή, με τα λαχανικά και τα φρούτα κατά κύριο λόγο, συμβάλλει στην τόνωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και κατ’ επέκταση στη διατήρηση της καλής μας υγείας. Καθώς καταναλώνουμε κυρίως θρεπτικά συστατικά και ελάχιστες τοξίνες, το βοηθάμε να παραμένει πιο… ξεκούραστο!

Μειώνει τους πόνους στις αρθρώσεις

Λόγω του ότι οι τροφές που καταναλώνουμε στην ωμή διατροφή είναι αντιφλεγμονώδεις και πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, συμβάλλουν τα μέγιστα στην εξάλειψη των ρευματισμών και των πόνων στις αρθρώσεις. Σύμφωνα με έρευνες, αυτό το είδος της διατροφής είναι πολύ αποτελεσματικό και κατά των χρόνιων πόνων.

Απελευθερώνει το αναπνευστικό

Μια δίαιτα πλούσια σε ζωικές πρωτεΐνες είναι υπεύθυνη για τη βλέννα που συσσωρεύεται. Το σώμα δεν μπορεί να διασπάσει όλες τις πρωτεΐνες και τις αποθηκεύει με τη μορφή βλέννας. Λόγω της μειωμένης πρωτεΐνης που λαμβάνουμε από την ωμή διατροφή, υπάρχει λιγότερη βλέννα, οπότε και καλύτερο αναπνευστικό.

Με πληροφορίες από e-sante.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Βιγκανισμός: Η νέα τάση στη διατροφή!

Οι σωστές τροφές για να χάσεις σίγουρα τα κιλά που θέλεις!

Ποια διατροφή «νικά» τη χοληστερίνη και την υπέρταση;

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X