Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / 6 μυστικά για να ξεχάσεις για πάντα τις δίαιτες!

6 μυστικά για να ξεχάσεις για πάντα τις δίαιτες!

Μπορεί η διαισθητική διατροφή, σαν όρος, να μην είναι και τόσο γνωστή στο ευρύτερο κοινό, είναι όμως σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό που θα πρέπει να έχουμε όλοι σαν στόχο αναφορικά με τις διατροφικές μας συνήθειες στην καθημερινότητά μας.

Ειδικότερα, ο όρος «διαισθητική διατροφή» δίνει βάση στην σωστή επιλογή των τροφών, αλλά και την απόλαυση που αυτές μας προσφέρουν, ενώ λέει «αντίο» στις τυποποιημένες δίαιτες και τις… ενοχές που μπορεί να μας προκαλέσει μια διατροφική παρασπονδία!

Για να πετύχει η διαισθητική διατροφή, 5 πράγματα είναι απαραίτητο να εφαρμόσουμε. Ας δούμε, λοιπόν, μαζί ποια είναι αυτά:

«Αντίο» δίαιτα!

Η πρώτη αρχή της διαισθητικής διατροφής είναι να σταματήσετε κάθε μορφή δίαιτας. Πετάξτε τα βιβλία διατροφής και τα άρθρα περιοδικών που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους και εγκαταλείψτε οποιοδήποτε σχέδιο γεύματος που υπαγορεύει ποια τρόφιμα μπορείτε να φάτε ή πόσο. Όταν ακολουθείτε μια δίαιτα, ορισμένα τρόφιμα εμφανίζονται ως απαγορευμένα, γεγονός που τα καθιστά ακόμα πιο δελεαστικά.

Όταν τρώτε τελικά αυτά τα τρόφιμα, αισθάνεστε ένοχοι, πράγμα που δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο. Απαλλαγείτε από τη μικρή φωνή στο κεφάλι σας που σας λέει να καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες και λιγότερο επιδόρπιο, καθώς και από εκείνες των συναδέλφων / φίλων / αγαπημένων / οικογενειών σας, για να ανακτήσετε τον έλεγχο της διατροφής σας.

Αφουγκραστείτε τον οργανισμό σας

Ένας από τους λόγους που οι δίαιτες δεν δουλεύουν είναι ότι μπορούν να σας κάνουν να αισθάνεστε στερημένοι από τροφή και να είστε πεινασμένοι, πράγμα που μπορεί να προκαλέσει μεταβολές της διάθεσης και υπερκατανάλωση τροφής. Έτσι, αντί να μετράτε τις θερμίδες ή να παρακολουθείτε τις μερίδες, απλά δώστε σημασία στο «καμπανάκι» πείνας που θα σημάνει ο οργανισμός σας.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να τρώτε αρκετές θερμίδες και υδατάνθρακες για να κρατήσετε το σώμα σας «τροφοδοτούμενο» και γεμάτο. Είναι εξίσου σημαντικό να σταματήσετε να τρώτε όταν δεν υπάρχουν πλέον σημάδια πείνας, νιώθετε δηλαδή χορτάτοι. Κάντε ένα διάλειμμα στη μέση του γεύματος για να αξιολογήσετε την τρέχουσα κατάστασή σας: πόσο ικανοποιημένος είστε; εξακολουθείτε να τρώτε για να τρώτε την πείνα σας, ή τρώτε με απόσπαση της προσοχής, πλήξη ή άγχος;

Μην τρώτε συναισθηματικά

Πολύ συχνά, τρώμε εξαιτίας του άγχους, της μοναξιάς, της πλήξης, του θυμού ή του στρες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να προχωρήσουμε στη ρίζα αυτών των προβλημάτων και να βρούμε έναν τρόπο να τα λύσουμε χωρίς να στραφούμε στα τρόφιμα.

gunaika-troei-donut

Διαισθητική διατροφή σημαίνει, επίσης, την αποδοχή του σώματος και την καλή αίσθηση του εαυτού σας. Δεν είναι ένα «σχέδιο» απώλειας βάρους, αλλά μια υγιέστερη σχέση με τα τρόφιμα χωρίς εξωπραγματικές προσδοκίες για το βάρος.

Επωφεληθείτε από κάθε μπουκιά

Προσπαθήστε να παρατηρήσετε και να εκτιμήσετε τη γεύση και την υφή του φαγητού, καθώς και το περιβάλλον στο οποίο τρώτε. Η ικανοποίηση από το φαγητό σας σάς βοηθά να καταλάβετε τι είναι καλό και τι όχι. Μία φορά την ημέρα, κάνετε το γεύμα «ιερή στιγμή και εστιάστε σε μια πτυχή του φαγητού, είτε είναι υφή, γεύση ή οπτική έκκληση.

Κινηθείτε

Δεν χρειάζεται να πηγαίνετε καθημερινά στο γυμναστήριο, όταν εφαρμόζετε τη διαισθητική διατροφή, αλλά είναι σημαντικό να κινείστε και να είστε δραστήριοι σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Μην ψάχνετε να βρείτε την άσκηση που καίει τις περισσότερες θερμίδες ή λίπος, αλλά να βρείτε κάτι που σας αρέσει και σας βοηθάει να αισθάνεστε καλά με τον εαυτό σας.

Σωστή επιλογή τροφών

Αν και η διαισθητική διατροφή δεν βασίζεται σε περιορισμούς, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ανησυχείτε για τη διατροφική αξία των γευμάτων σας. Οι επιλογές τροφίμων σας έχουν ως στόχο να σεβαστούν τόσο την υγεία σας όσο και την αίσθηση της γεύσης. Και για όσους έχουν πρόβλημα να ακολουθήσουν όλες αυτές τις αρχές, μια… δοκιμαστική προσέγγιση μπορεί να αποφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Με πληροφορίες από santemagazine.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

3 προτάσεις για υγιεινά σνακς χωρίς αλάτι!

6 τροφές που μπορεί να μας προκαλέσουν ακόμα και καρκίνο!

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X