Αρχική / Διατροφή / Food therapy / Μεσογειακή διατροφή: 6 υγιεινοί λόγοι για να μην την αλλάξεις!

Μεσογειακή διατροφή: 6 υγιεινοί λόγοι για να μην την αλλάξεις!

Μια από τις πιο υγιεινές και ευεργετικές συνολικά για τον οργανισμό μας μορφές διατροφής είναι και η μεσογειακή διατροφή, επίσης, γνωστή και ως κρητική διατροφή. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα θρεπτικά στοιχεία και οι βιταμίνες που περιέχονται στη μεσογειακή διατροφή βοηθούν τόσο στην διατήρηση της καλής μας υγείας, όσο και στην αποτελεσματική αντίσταση της εμφάνισής μας στο πέρασμα του χρόνου!

Απλό μενού

Το μενού στη μεσογειακή διατροφή είναι απλό: Μια χούφτα λαχανικά, ένα κομμάτι λευκού κρέατος ή ένα κομμάτι λιπαρών ψαριών, ένας υπαινιγμός ελαιολάδου, λίγοι δημητριακά ολικής αλέσεως, ένα μέρος φρούτων και ένα γαλακτοκομικό προϊόν, το μενού είναι απλό. Όλα αυτά τα τρόφιμα έχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Παρόλο που τα πλεονεκτήματα της καρδιαγγειακής υγείας είναι γνωστά, μελέτες έχουν δείξει ότι η μεσογειακή διατροφή έχει εκπληκτικά αποτελέσματα γενικότερα για τον οργανισμό μας.

Ας δούμε, λοιπόν, μαζί ποια είναι αυτά:

Αντιοξειδωτικά κατά της γήρανσης

Στη μεσογειακή διατροφή βασικό ρόλο παίζουν τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής. Σύμφωνα με τους ειδικους, η κατανάλωση των φρούτων και λαχανικών εποχής εγγυάται τη μέγιστη πρόσληψη σε βιταμίνες και μέταλλα. Τα λαχανικά και τα φρούτα παρέχουν πολλά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην επιβράδυνση της γήρανσης των κυττάρων. Και, σημαντικότερο, όσο πιο κόκκινα είναι τα φρούτα και τα λαχανικά τόσο μεγαλύτερη είναι η συγκέντρωση των αντιοξειδωτικών.

Φυτικές ίνες κατά των παθήσεων

Ένα άλλο πλεονέκτημα για την υγεία από τα φρούτα και τα λαχανικά είναι οι φυτικές ίνες. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, η χαμηλή κατανάλωση φυτικών ινών συνδέεται με την εμφάνιση ορισμένων καρκίνων, όπως το κόλον. Συνιστάται να καταναλώνετε 30 γραμμάρια την ημέρα, έναν τρόπο αποτελεσματικής πρόληψης της εμφάνισης του καρκίνου του παχέος εντέρου. Οι ίνες μειώνουν, επίσης, την απορρόφηση της χοληστερόλης και της γλυκόζης. Μια αποτελεσματική λύση για τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη.

Ωμέγα-3 λιπαρά κατά των εκφυλιστικών παθήσεων

Τα ωμέγα-3 και τα ωμέγα-6 που περιέχονται σε λιπαρά ψάρια ή ελαιόλαδο είναι απαραίτητα για την υγεία. Τα Ωμέγα 3 είναι αποτελεσματικό στην καταπολέμηση της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας λόγω ηλικίας. Σχετική έρευνα επιβεβαιώνει ότι η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης της συγκεκριμένης πάθησης κατά 41%.

Παρουσιάζοντας σε μεγάλες ποσότητες στον αμφιβληστροειδή, μερικές θρεπτικές ουσίες προστατεύουν από την εκφύλιση ωχράς κηλίδας, την κύρια πάθηση των ματιών μετά τα 50 έτη.

Γαλακτοκομικά για την ενδυνάμωση οστών

Άλλα βασικά προϊόντα της μεσογειακής διατροφής είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτά παρέχουν επίσης πολλά οφέλη. Ειδικότερα, η πρόσληψη ασβεστίου βοηθά στην καταπολέμηση της οστεοπόρωσης και την ενίσχυση των οστών.

Φυσικά, είναι πλούσια σε προβιοτικά και βοηθούν στη διατήρηση της ισορροπίας της εντερικής χλωρίδας. 

Ισορροπημένη διατροφή για «δυνατό» εγκέφαλο

Αυτή η ισορροπημένη διατροφή που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά καταπολεμά την εμφάνιση νευροεκφυλιστικών νόσων (νόσος του Alzheimer, Parkinson). Αυτό σημαίνει ότι η μεσογειακή διατροφή συμβάλλει στην προστασία του εγκεφάλου από τη γήρανση. Επιπλέον, περιορίζει τη γνωστική υποβάθμιση του εγκεφάλου βελτιώνοντας τις ικανότητές του.

Αντίδοτο στις καρδειαγγειακές παθήσεις

Η μεσογειακή διατροφή ενσωματώνει πλήρως τα όσπρια, όπως φακές, ρεβίθια ή φασόλια. Πηγές πρωτεϊνών, ινών και σιδήρου, τα όσπρια είναι ένα πραγματικό… καύσιμο για το σώμα και γνωστά για την καταπολέμηση των καρδιαγγειακών παθήσεων και της παχυσαρκίας. Βασικό συστατικό αυτής της διατροφής, το ελαιόλαδο είναι πολύ ωφέλιμο για την υγεία.

Αποτελείται από μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και παίζει ρόλο στην πρόληψη του κινδύνου εμφράγματος του μυοκαρδίου. Με τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, το ελαιόλαδο συμβάλλει επίσης στην καταπολέμηση των ελευθέρων ριζών που ευθύνονται για την ανάπτυξη ορισμένων καρκίνων.

Σε συνδυασμό με την τακτική σωματική άσκηση, αυτή η μεσογειακή διατροφή φαίνεται να έχει όλα τα καλά!

Με πληροφορίες από santemagazine.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Γιατί η μεσογειακή διατροφή κάνει καλό στον εγκέφαλο των ηλικιωμένων

Μεσογειακή διατροφή: Ιδανικό φάρμακο για τα καρδιαγγειακά

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X