Αρχική / Διατροφή / Food therapy / Χούμους: Η διατροφική επιλογή για ισχυρό ανοσοποιητικό και ωραίο σώμα!

Χούμους: Η διατροφική επιλογή για ισχυρό ανοσοποιητικό και ωραίο σώμα!

Η νέα… διατροφική τρέλα που έχει μπει στην καθημερινότητά μας εδώ και μερικά χρόνια δεν είναι άλλη από το χούμους,  μια κρεμώδης σαλάτα, που χρησιμοποιείται στην Μέση Ανατολή ως συνοδεία του ψωμιού ή αραβικής πίτας σε ρόλο ορεκτικού και έχει σαν βασικά συστατικά του το ρεβίθι και το ταχίνι.

Πλέον, μπορούμε να το βρούμε στα μενού διαφόρων εστιατορίων, όμως το ερώτημα παραμένει: Πόσο καλό είναι, τελικά, το χούμους για την υγεία μας; Πρόκειται απλά για μια διατροφική… μόδα ή αξίζει να μείνει για πολύ καιρό στο καθημερινό μας διαιτολόγιο;

Τα οφέλη του χούμους για την υγεία μας

Ας δούμε, λοιπόν, μαζί τα οφέλη του χούμους για την υγεία μας και τη διατροφική του αξία:

Όπως αναφέραμε, η βάση του είναι το ρεβίθι, το οποίο είναι πλούσιο σε φυτικές πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά. Επίσης, περιέχει φολικό οξύ, μαγνήσιο, νάτριο, σίδηρο και βιταμίνες Α, Ε και C.

Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο όσοι καταναλώνουν τακτικά χούμους έχουν – σύμφωνα με σχετικές έρευνες – ισχυρότερο ανοσοποιητικό σε σχέση με εκείνους που δεν το καταναλώνουν, αλλά και 53% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν παχυσαρκία κάποια στιγμή στη ζωή τους.

Άλλες έρευνες δείχουν, επίσης, ότι το χούμους μπορεί να βοηθήσει στην αντιστάθμιση των υψηλών επιπέδων σακχάρου στο αίμα από την κατανάλωση τροφών με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Η κατανάλωση ρεβυθιών συνδέεται, επίσης, με τη βελτίωση της υγείας των εντέρων και την προστασία του οργανισμού από καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2 και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Η κλασική συνταγή χούμους έχει για βάση της πολλές αντιφλεγμονώδεις τροφές:

  • Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • Κρέμα σουσάμι (ταχίνι)
  • Σκόρδο
  • Χυμό λεμονιού

Ακόμη και σε γλυκές συνταγές σαν επιδόρπιο, το χούμους παραμένει πιο υγιεινή επιλογή σε σχέση με τα κέικ ή το παγωτό.

Αλλά αν επιλέξετε μια βιομηχανική έκδοση, φροντίστε να ελέγξετε καλά την ετικέτα και τα συστατικά του. Επιλέξτε ένα προϊόν με βάση το ελαιόλαδο, χωρίς συντηρητικά. Εάν είναι δυνατόν, αποφύγετε το σορβικό κάλιο, το βενζοϊκό νάτριο ή οποιαδήποτε άλλη λέξη που δεν γνωρίζετε.

Ένα υγιεινό σνακ

Εάν πάλι θέλετε να φάτε το χούμους ως απεριτίφ ή σνακ, αδράξτε την ευκαιρία να βουτήξετε φρέσκα λαχανικά αντί για τσιπς ή άλλα ανθυγιεινά σνακ.

Μπορείτε, επίσης, να το απολαύσετε σαν σως για σαλάτα ή ως υποκατάστατο της μαγιονέζας. Μπορεί να κάνει πιο συμπυκνωμένες σάλτσες και σούπες λαχανικών. Και αν δεν φοβάστε την… περιπέτεια, μπορείτε να προετοιμάσετε ένα παγωτό χούμους, μπισκότα ή μους σοκολάτας.

Με πληροφορίες από santemagazine.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Εύκολο σπιτικό χούμους

Ταχίνι: γιατί δεν πρέπει να λείπει από τη διατροφή σου

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X