Αρχική / Διατροφή / Food therapy / Light αναψυκτικά: Ποιο συστατικό τους ευθύνεται για λίπος στο συκώτι!

Light αναψυκτικά: Ποιο συστατικό τους ευθύνεται για λίπος στο συκώτι!

Οι γυναίκες που προσέχουμε τη σιλουέτα μας κι όχι μόνο προτιμούν συχνά τα λεγόμενα και light αναψυκτικά, έχοντας ως δεδομένο ότι περιέχουν λιγότερη ζάχαρη, η οποία κάνει μεγάλη ζημιά στη διαδικασία απώλειας κιλών. Σύμφωνα, όμως, με τους ειδικούς η επιλογή αυτή δεν είναι και τόσο σωστή τελικά για το θέμα των περιττών κιλών και την υγεία μας γενικότερα.

Το βασικό συστατικό που χρησιμοποιείται αντί για τη ζάχαρη είναι η ασπαρτάμη, ένα τεχνητό γλυκαντικό το οποίο δημιουργήθηκε το 1965, αμφιλεγόμενης πάντως διατροφικής αξίας και ωφέλειας για την υγεία μας.

Χρόνιες παθήσεις και ασπαρτάμη

Κι αυτό, γιατί, σύμφωνα με σχετικές έρευνες, η ασπαρτάμη δεν κάνει καλό στην υγεία μας. Ειδικότερα, το γλυκαντικό αυτό συνδέεται με περιπτώσεις εγκεφαλικών, μορφών καρκίνου, σκλήρυνσης κατά πλάκας, ακόμα και πρόωρου τοκετού.

Πρόσφατη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο μεταξύ 80.000 γυναικών ηλικίας 50 – 79 ετών, έδειξε ότι άτομα που πίνουν τακτικά light αναψυκτικά είναι περισσότερο… ύποπτα να εκδηλώσουν εγκεφαλικό επεισόδιο, λόγω θρόμβου στο αίμα σε ποσοστό 31%. Επίσης, έχουν σε ποσοστό 29% πιθανότητα να πάθουν κάποιο καρδιαγγειακό νόσημα και αυξημένες πιθανότητες κατά 16% να έχουν πρόωρο θάνατο, σε σχέση με τις γυναίκες που προτιμούν άλλα αναψυκτικά ή ροφήματα.

Κατά συνέπεια, η ασπαρτάμη απαγορεύεται σε άτομα που πάσχουν από φαινυλκετονουρία (γενετικό μεταβολικό νόσημα). Αυτό, γιατί η ασπαρτάμη εντός οργανισμού μετατρέπεται σε φαινυλαλανίνη, ένα αμινοξύ που δεν μπορεί να αφομοιωθεί από άτομα που πάσχουν από τη συγκεκριμένη γενετική πάθηση.

Από την άλλη, επιστημονικές εκτιμήσεις του 2013 ανέφεραν ότι το συγκεκριμένο προϊόν δεν είναι επικίνδυνο για την υγεία μας εφόσον η πρόσληψή του δεν ξεπερνά τα 40 mg/Kg ημερησίως.

Προσοχή στα light αναψυκτικά

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα light αναψυκτικά δεν συστήνονται σε καμία περίπτωση σε άτομα που έχουν χρόνιες παθήσεις και ειδικά διαβήτη. Αυτό συμβαίνει γιατί, ακόμα και στην περίπτωση των light αναψυκτικών, ο εγκέφαλός μας λαμβάνει πληροφορίες γλυκιάς γεύσης. Έτσι, το σώμα μας εκκρίνει λιγότερες ορμόνες κορεσμού και επομένως ανοίγει την όρεξη και ιδιαίτερα την όρεξη για λιπαρά και γλυκά προϊόντα.

Παράλληλα, η αυξημένη κατανάλωση light αναψυκτικών μπορεί να οδηγήσει στην εκδήλωση της ηπατικής στεάτωσης ευρύτερα γνωστής και ως «λιπώδες ήπαρ». Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια εκφυλιστική παθολογία του ήπατος που προκαλείται κυρίως από δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Όταν πίνουμε πολλή ζάχαρη, το συκώτι είναι υπερφορτωμένο και δεν μπορεί να συμβαδίσει με αυτό, έτσι ώστε η ζάχαρη μετατρέπεται σε λίπος και αποθηκεύεται στο ήπαρ.

Προσοχή! Το «λιπώδες ήπαρ» εκδηλώνεται χρόνο με τον χρόνο χωρίς φανερά συμπτώματα, οδηγώντας σε καρδιολογικά προβλήματα, εκδήλωσης μορφών καρκίνου, αλλά και ηπατική ανεπάρκεια. Δεν υπάρχει θεραπεία και οι άνθρωποι που πάσχουν από την πάθηση αυτή παρακινούνται από τους γιατρούς να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους προς το υγιεινότερο, βάζοντας την άσκηση και την υγιεινή διατροφή στην καθημερινότητά τους.

Για να είναι όντως ωφέλιμο ένα light αναψυκτικό θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 30% λιγότερη ζάχαρη από το αρχικό προϊόν, ενώ δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχουν και λιγότερες θερμίδες από τα κανονικά αναψυκτικά. Καλό θα είναι, όπως και τα κανονικά αναψυκτικά, να καταναλώνονται σποραδικά, ίσα ίσα για να μας κόβουν τη διάθεση για γλυκό, σαν ένα είδους επιδόρπιου. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι εξαλείφουν την εξάρτηση από τη ζάχαρη, με τον εγκέφαλο να λαμβάνει και να στέλνει παρόμοια σήματα / μηνύματα.

Προκαλούν αφυδάτωση

Ένα άλλο ζήτημα που προκαλούν τα light αναψυκτικά στον οργανισμό είναι η αφυδάτωση, λόγω των σακχάρων που περιέχουν. Καλό θα είναι, εφόσον διψάμε, να προτιμάμε το παραδοσιακό, καλό και υγιεινό νερό!

Το φαινόμενο της αφυδάτωσης εξηγείται και από την παρουσία καφεΐνης στα light αναψυκτικά, που είναι διουρητική και κάνει κακό στην αρτηριακή πίεση. Έτσι, με τον τρόπο αυτό ο οργανισμός αποβάλλει τα υγρά του, καθώς και τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που διαθέτει. Τέλος, τα light αναψυκτικά έχουν την τάση να μας… ανοίγουν την όρεξη και να χρειαζόμαστε μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού για να χορτάσουμε.

Με τι να τα αντικαταστήσουμε

Ο καλύτερος τρόπος για να ξεδιψάσουμε και να δροσιστούμε είναι το νερό. Από εκεί κι έπειτα, εφόσον επιθυμούμε κάτι πιο δροσιστικό και εύγευστο μπορούμε να προτιμήσουμε φρεσκοστυμμένους φυσικούς χυμούς. Επίσης, εφόσον δεν έχουμε άλλη επιλογή μπορούμε να επιλέξουμε τους τυποποιημένους χυμούς, αραιωμένους με νερό. Τέλος, μια καλή επιλογή είναι το παγωμένο τσάι, όχι όμως του εμπορίου, διότι περιέχει πολλή ζάχαρη.

Με πληροφορίες από e-sante.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Γλυκαντικά: Φρουκτόζη, ασπαρτάμη ή ζαχαρίνη;

Έχω διαβήτη. Επιτρέπεται να φάω γλυκά;

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X