Αρχική / Teens / Δίνω Πανελλήνιες σε έναν χρόνο κι είμαι από τώρα πολύ αγχωμένη!
kopela diabasma

Η 16χρονη Μιράντα ρωτά

Δίνω Πανελλήνιες σε έναν χρόνο κι είμαι από τώρα πολύ αγχωμένη!

Είμαι 16 χρόνων και πηγαίνω Β’ Λυκείου. Έχω έντονο πρόβλημα με το άγχος, κάθε φορά που γράφω ένα διαγώνισμα αγχώνομαι γιατί πιστεύω πως έχω αποτύχει.. Οι βαθμοί μου είναι πολύ καλοί αλλά εγώ συνεχίζω να είμαι αγχωμένη…  Αισθάνομαι πως πρέπει να είμαι πρώτη συνεχώς και να μην «έρχομαι» δεύτερη.

Είμαι μαθήτρια του 19 αλλά οι γονείς μου το βρίσκουν… λίγο!

Από την άλλη, οι γονείς μου ποτέ δεν παραπονεθηκαν για τους βαθμούς μου αλλά κάποια στιγμή  που είχα γράψει λιγότερο από 19 έβλεπα την απογοήτευση στο πρόσωπο τους. Επίσης, οι παππούδες μου πιστεύουν πως δεν κάνω ποτέ κανένα λάθος και οι υπόλοιποι συγγενείς μου περιμένουν από εμένα να πετύχω και να αριστεύσω.

Δεν θέλω να τους απογοητεύσω και έτσι αυτή η πίεση με «πνίγει»… Δεν ξέρω τι να κάνω… Σε ένα χρόνο γράφω Πανελλήνιες και είμαι πολύ αγχωμένη…

Τελικά δεν ξέρω αν όλα αυτά συμβαίνουν ή εγώ απλά τα φαντάζομαι. Δεν ξέρω αν δεν θέλω να απογοητεύσω τον εαυτό μου ή τους άλλους. Σκέφτηκα να απευθυνθώ σε έναν ειδικό αλλά δεν θέλω να επιβαρύνω τους γονείς μου… Τι μπορώ να κάνω;

Στο ερώτημά σας απαντά η Ιόβη Δημητριάδη, Ειδική Παιδαγωγός – Φιλόλογος

iovi dimitriadi2

Αγαπητή αναγνώστρια,

Καθημερινά, πολλά παιδιά που φοιτούν στο σχολείο, νιώθουν έντονο άγχος, το οποίο δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν. Το σχολείο, αποτελεί το δεύτερο βασικό κοινωνικό περιβάλλον μετά την οικογένεια και πολλές φορές, η εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους, εξαρτάται από αυτό και από τους βαθμούς που θα πάρουν.

Μάλιστα, είναι συχνό να θεωρούν ότι η νοημοσύνη τους συνδέεται με τη βαθμολογία που θα έχουν. Ως εκ τούτου, η επίδοσή τους, η συμπεριφορά καθώς επίσης και η υγεία τους επηρεάζονται από το άγχος.

Άγχος επιτυχίας ή αποτυχίας…

Aπ΄ ό, τι φαίνεται, το άγχος που αισθάνεστε και η αίσθηση ότι πρέπει συνεχώς να αριστεύετε και να διακρίνεστε στις επιδόσεις σας, πηγάζουν από εσάς και όχι από την οικογένειά σας και τον περίγυρό σας γενικά. Είναι σημαντικό να σκεφτείτε ότι υπάρχει περίπτωση να μην μπορέσετε να πάρετε τους υψηλούς βαθμούς που προσδοκάτε.

Όμως, δεν σημαίνει ότι δεν αξίζετε ως άνθρωπος και ότι αυτό θα προκαλέσει στεναχώρια και απογοήτευση στην οικογένειά σας. Στη ζωή, θα αντιμετωπίσετε «επιτυχίες» αλλά και «αποτυχίες» και μέσα από αυτές θα βελτιώνεστε συνεχώς, ώσπου θα μάθετε να μην επαναλαμβάνετε τα ίδια λάθη. Η αξία σας σαν προσωπικότητα, δεν εξαρτάται από τις επιδόσεις σας και από την πρωτιά που επιθυμείτε αλλά από τη γενικότερη συμπεριφορά σας απέναντι στον εαυτό σας αρχικά κι έπειτα απέναντι στους άλλους.

Παρακάτω προτείνονται κάποιοι τρόποι που μπορεί να σας βοηθήσουν.

  1. Προσπαθήστε να το συζητήσετε με τους δικούς σας ανθρώπους ανοιχτά.
  2. Κάντε μια «λίστα άγχους», ώστε να προσδιορίσετε την αιτία/αιτίες του έντονου στρες, δηλαδή τους παράγοντες που σας το προκαλούν. Έτσι, βήμα – βήμα θα φτάσετε στην πηγή του προβλήματος και θα αρχίσετε να το καταπολεμάτε
  3. Μην περιμένετε να είστε τέλεια πάντα με ό,τι καταπιάνεστε. Όταν έχουμε υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό μας, στην περίπτωση που δεν τα καταφέρουμε όπως περιμέναμε, θα απογοητευτούμε ακόμα περισσότερο και αυτό θα βλάψει την ψυχοσύνθεσή μας σε μεγάλο βαθμό.
  4. Είναι σημαντικό να μην σκέφτεστε συνεχώς, τι γνώμη έχουν οι άλλοι για εσάς, διότι αυτόματα δημιουργείται μέσα σας ένας μεγάλος φόβος που δε σας αφήνει να λειτουργήσετε όπως θα θέλατε.
  5. Μη φοβάστε να παραδεχτείτε το άγχος που νιώθετε, διότι θα συσσωρευτεί μέσα σας και θα προκαλέσει μόνο αρνητικές συνέπειες. Καλό είναι να το εκφράζετε σε έναν δικό σας άνθρωπο, γιατί μέσα από αυτό θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να αντιμετωπίσετε την κατάσταση πιο ψύχραιμα.
    Στην περίπτωση που παρατηρείτε ότι δεν μπορείτε να το ξεπεράσετε κι επιμένει να σας ταλαιπωρεί, καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό, ώστε να σας κατευθύνει να κατανοήσετε την αιτία/αιτίες που σου προκαλούν το άγχος και μαζί να βρείτε τρόπους ώστε να μπορέσετε να το διαχειριστείτε.

Ιόβη Δημητριάδη
Ειδική Παιδαγωγός – Φιλόλογος, MSc

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Πανελλήνιες: Ο… δεκάλογος της σίγουρης επιτυχίας σου!

Άγχος, ταχυκαρδία, τρέμουλο: Πώς να τα διαχειριστώ τώρα που δίνω Πανελλήνιες;

Θέλω να ξαναδώσω Πανελλήνιες αλλά φοβάμαι μήπως αποτύχω πάλι…

Διαβάζω πυρετωδώς και τρώω συνέχεια! Πώς να μη γίνω… διπλάσια μέχρι τις Πανελλήνιες;

Πανελλήνιες: Οδηγός… επιβίωσης για παιδιά και γονείς!

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X