Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / 5+1 λόγοι που σε οδηγούν να τρως ανθυγιεινά ενώ δεν πεινάς

5+1 λόγοι που σε οδηγούν να τρως ανθυγιεινά ενώ δεν πεινάς

Σου έχει τύχει σίγουρα να τρως και μάλιστα ανεξέλεγκτα ενίοτε ενώ δεν πεινάς στ΄αλήθεια… Ή να μην σταματάς το φαγητό ενώ έχεις χορτάσει. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μας οδηγούν στο φαγητό και σχετίζονται κυρίως με την ψυχική μας κατάσταση ή τις κοινωνικές περιστάσεις.

Δες παρακάτω ποιοι είναι αλλά και πώς θα μπορούσες να τους καταπολεμήσεις

Άγχος και Στρες

Όταν είσαι αγχωμένη, τα επίπεδα της κορτιζόλης ανεβαίνουν και εκείνη -για να σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα- σου «ζητάει» φαγητό. Μάλιστα συνήθως δεν ζητάει κάτι το υγιεινό αλλά ανθυγιεινά σνακ ή γλυκά που ανεβάζουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, της ορμόνης της ευτυχίας. Κοινώς τρως διότι κάνουν… πάλη μέσα σου η ορμόνη του άγχους με την ορμόνη της ευτυχίας!

Κούραση

Όταν είσαι κουρασμένη αποσυντονίζονται στον οργανισμό σου οι ορμόνες που ελέγχουν την πείνα. Έτσι ανεβαίνει η ορμόνη της γκρελίνης, αυτή που δίνει την εντολή ότι πεινάς και μειώνονται τα επίπεδα της λεπτίνης, της ορμόνης που ελέγχει την πείνα και την όρεξη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να τρως ενώ στην πραγματικότητα ο οργανισμός σου δεν έχει ανάγκη από φαγητό!

Νευρικότητα

Το φαγητό είναι κάτι που προσφέρει στον οργανισμό σου έξτρα ενέργεια. Όχι μόνο σου δίνει κάτι να κάνεις αλλά ταυτόχρονα σου αποσπά και την προσοχή από ό,τι μπορεί να σου προκαλεί νευρικότητα.

Από την άλλη, ενίοτε μπορεί να μην μπορείς καθόλου να φας λόγω νευρικότητας και να αισθάνεσαι εξουθενωμένος επειδή ουσιαστικά πεινάς. Σε αυτήν την περίπτωση, όταν αποφασίσεις να φας, θα φας χωρίς έλεγχο…

Η -κακή- παρέα

Όταν βγεις έξω για φαγητό κινδυνεύεις να το παρακάνεις. Κάθεσαι ώρα στο τραπέζι, παραγγέλνετε πολλά πράγματα, μπορεί να είναι νόστιμα και φυσικά δεν μπορείς να συγκρατηθείς και τρως χωρίς έλεγχο. Σε αυτό μπορεί να συμβάλλουν και οι φίλοι σου, οι οποίοι ενδέχεται να σε πιέζουν να φας. Για την παρέα!

Το αλκοόλ

Όταν βγεις έξω για ποτό μπορείς να αντισταθείς στους ξηρούς καρπούς και τα πατατάκια που σου φέρνουν; Δεν θέλεις συνεχώς κι άλλα; Βέβαια αν το στομάχι σου είναι άδειο, είναι λογικό να πεινάς και το αλκοόλ δεν… πίνεται με άδειο στομάχι. Από την άλλη, έρευνες έχουν δείξει ότι το αλκοόλ χαλαρώνει τις αντιστάσεις του αυτοελέγχου στο φαγητό (και όχι μόνο) και γι΄αυτό έχουμε την τάση να αποζητούμε σνακ με το ποτό.

Οι εικόνες κι οι διαφημίσεις

Μπορεί να σου φαίνεται σχεδόν απίστευτο αλλά συμβαίνει! Οι εικόνες που βλέπεις είτε στην τηλεόραση είτε στο κινητό μπορεί να επηρεάσουν ασυνείδητα τον οργανισμό σου και να σου δημιουργήσουν το ψευδές αίσθημα της πείνας για κάτι γλυκό ή ανθυγιεινό πάντα!

Το κόστος του ανεξέλεγκτου φαγητού

Όταν έχεις την τάση να τρως ανεξέλεγκτα και το κάνεις αυτό για μεγάλο χρονικό διάστημα, οπότε ουσιαστικά γίνεται τρόπος ζωής, τότε είναι φυσικό όλο αυτό να επηρεάσει τόσο το βάρος σου όσο και την υγεία σου.

Ποιες είναι οι κύριες επιπτώσεις:
  • παχυσαρκία
  • καρδιαγγειακά προβλήματα που ξεκινούν με εμφάνιση πίεσης ή χοληστερίνης
  • Διαβήτης

Γενικώς το πολύ και το ανθυγιεινό φαγητό μπορούν να σου προκαλέσει σοβαρές βλάβες στην υγεία αν δεν βρεις τα… κλειδιά να το σταματήσεις.

Χρειάζεσαι να φας;

Και το ερώτημα που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου είναι το εξής: έχεις ανάγκη να φας αυτή τη στιγμή; Η αληθινή πείνα δημιουργείται σιγά σιγά και μπορεί εύκολα να… αναβληθεί η ικανοποίησή της. Μερικές φορές μπορεί να τρως κιόλας επειδή το φαγητό είναι εκεί διαθέσιμο και σε περιμένει. Έτσι πάλι μπορείς να φας χωρίς να το ελέγξεις και χωρίς να το χρειάζεσαι τη δεδομένη στιγμή.

Πώς θα σταματήσεις το τσιμπολόγημα άνευ λόγου;

Είναι κυρίως συναισθηματικοί και ψυχικοί λόγοι που σε ωθούν να φας. Το φαγητό καλύπτει άλλα κενά που βιώνεις και προσπαθείς να βρεις την απόλαυση που σου λείπει τρώγοντας. Αντ’ αυτού, προσπάθησε, όσο μπορείς, να βγαίνεις έξω με φίλους, να κάνεις πράγματα που σε γεμίζουν, να εκμεταλλεύεσαι τις στιγμές σου και να γεμίζεις τις μπαταρίες σου με ενέργεια και συναίσθημα! Έτσι δεν θα πεινάς! Γιατί θα είσαι χορτάτος από όμορφες ποιοτικές στιγμές! Δύσκολο να γίνει αλλά όχι και απίθανο!

Και το πιο βασικό: Μην αγοράζεις junk food, μην έχεις στο ψυγείο σου και στα ντουλάπια σου πειρασμούς για τις βραδινές ή άλλες λιγούρες σου!

Ν.Κ.

Με πληροφορίες από webmd.com

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Εάν το βράδυ πεινάω τι επιτρέπεται να φάω;

Ο… επτάλογος της λιγούρας σου που σε παχαίνει…

8 κακές διατροφικές συνήθειες που πρέπει να καταργήσεις ΑΜΕΣΑ

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X