Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / Έχω έλλειψη σε βιταμίνη B12. Ποιες τροφές να βάλω στη διατροφή μου;
kreas salata

Η 40χρονη Αλίκη ρωτά

Έχω έλλειψη σε βιταμίνη B12. Ποιες τροφές να βάλω στη διατροφή μου;

Διαβάζω για να δώσω εξετάσεις.  θα ήθελα να σας ρωτήσω τι συμπλήρωμα για βιταμίνη B12 θα μπορούσα να πάρω και ποιες τροφές να εισάγω στην καθημερινή μου διατροφή. Στα κατώτερα φυσιολογικό είναι η τιμή της.

Στο ερώτημά σας απάντησε επιστημονικός συνεργάτης από την ομάδα logodiatrofis.com

Αρχικά να δούμε λίγα πράγματα για βιταμίνη Β12. Η βιταμίνη Β12 είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη (δηλ. διαλύεται στο νερό) που παρέχει πολλαπλούς ρόλους για τον οργανισμό. Είναι υπεύθυνη για τον σωστό σχηματισμό του DNA, των ερυθροκυττάρων και την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Δεδομένου ότι το σώμα σας δεν συνθέτει μόνο του βιταμίνη B12, χαρακτηρίζεται ως απαραίτητη αφού θα πρέπει να την προσλάβετε από ζωικές τροφές ή συμπληρώματα σε τακτά χρονικά διαστήματα γιατί το σώμα σας δεν την αποθηκεύει μακρόχρονα.

Παράγοντες που επηρεάζουν την πρόσληψη της B12

Η ποσότητα πρόσληψής της εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως από την ηλικία σας, τις διατροφικές σας συνήθειες αλλά και την κατάσταση υγείας σας σε συνδυασμό με τη φαρμακευτική αγωγή που παίρνετε. Η μέση συνιστώμενη ποσότητα Β12 διαφέρει ανάλογα με την ηλικία. Ενδεικτικά για του έφηβους ηλικίας 14-18 ετών και για τους ενήλικες είναι 2,4 μg.

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνη B12;

Καλό θα είναι να αρχικά φροντίστε να πάρετε τη βιταμίνη Β12 από ζωικές τροφές, που την έχουν φυσικά, ή από τροφές που έχουν ενισχυθεί με αυτή. Στις ζωικές πηγές περιλαμβάνονται τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, τα ψάρια, το κρέας και τα πουλερικά. Αν ψάχνετε για τροφή εμπλουτισμένη με Β12, ελέγξτε στην διατροφική ετικέτα του προϊόντος.

Πότε να καταφύγετε στα συμπληρώματα;

Εάν δεν όμως τρώτε ζωικά προϊόντα ή έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας που περιορίζει την καλή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, μπορείτε να λάβετε τη βιταμίνη Β12 με ένα πολυβιταμινούχο ή άλλο συμπλήρωμα και τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη Β12.

Παρ’ όλα αυτά καλό θα είναι να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό διαιτολόγο- διατροφολόγο για ένα ειδικό πρόγραμμά διατροφής και περισσότερες πληροφορίες.

https://www.logodiatrofis.gr/synergaths-epistimonikh-synergasia/epistimonikos-sinergatis-logodiatrofis-gr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

5 ενδείξεις ότι έχεις έλλειψη σε βιταμίνη B12

Έλλειψη βιταμίνης Β12: «Πρέπει να αλλάξω διατροφή ή να πάρω κάποιο συμπλήρωμα»;

B12. Η βιταμίνη που προστατεύει από Ατσχάιμερ!

 

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X