Αρχική / Παιδί / Μπορεί ένα παιδί στην εφηβεία να είναι vegeterian;
vegeterian

Μπορεί ένα παιδί στην εφηβεία να είναι vegeterian;

Γύρω στα 8 εκατομμύρια Αμερικανών είναι χορτοφάγοι. Μελέτες δείχνουν πως αντικαθιστώντας το κρέας με μία δίαιτα βασισμένη σε φυτικές τροφές διατηρούμαστε πιο υγιείς. Μπορεί ωστόσο ένα παιδί στην εφηβεία να αποφασίσει να γίνει vegeterian; Τι κάνεις αν το παιδί σου σταματήσει να τρώει το κρέας;

Γράφει η Θάλεια Καλογεράκη, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Αλλά είναι ένα διαιτολόγιο χωρίς κρέας ασφαλής επιλογή για τα παιδιά, των οποίων το σώμα και ο εγκέφαλος βρίσκονται σε ανάπτυξη; Πώς θα εξασφαλίσουμε τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται;

Τι σημαίνει να είναι κανείς χορτοφάγος

Ένας χορτοφάγος επιλέγει να μην τρώει κρέας, κοτόπουλο και ψάρια. Το παιδί σας μπορεί να επιλέξει από πλήθος διαφορετικών υποκατηγοριών χορτοφαγίας,όπως:

  • Lacto-ovo vegetarian: καταναλώνουν γαλακτοκομικά και αυγά
  • Flexitarian: αποφεύγουν τα κρεατικά και τα ψάρια αλλά τα καταναλώνουν μερικές φορές.
  • Vegan: Δεν καταναλώνουν οποιαδήποτε ζωική τροφή

Είναι υγιεινή εναλλακτική για τα παιδιά;

Η DebraNessel (Διαιτολόγος του TorranceMedCenter) αναφέρει πως μελέτες δείχνουν πως όσοι ακολουθούν κατά βάση χορτοφαγική διατροφή είναι πιο υγιείς. Ο λόγος; Αποφεύγοντας το κρέας προσλαμβάνουμε λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη και περισσότερες φυτικές ίνες.

vegeterian diatrofi

Αλλά αφαιρώντας όλες τις ζωικές τροφές από τη διατροφή του παιδιού σας μπορεί να παρεμποδιστεί η πρόσληψη ζωικών θρεπτικών συστατικών. Για παράδειγμα χρειάζεται προσοχή όσον αφορά:

Πρωτεΐνες:

Είναι απαραίτητο τα παιδιά να οικοδομήσουν (και να διατηρήσουν) ζωτικά όργανα και μυϊκό ιστό, καθώς και να υποστηρίξουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα. Οι ovolactovegetarians, για παράδειγμα, παίρνουν πρωτεΐνες από τα γαλακτοκομικά και τα αυγά. Κάποιο μικρό ποσοστό μπορεί να εξασφαλιστεί και από φυτικές πηγές όπως ο αρακάς, τα φασόλια, οι φακές, τα λαχανικά, οι σπόροι, οι ξηροί καρποί αλλά και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Βιταμίνη Β12:

Η υγεία του νευρικού συστήματος και των αιμοσφαιρίων εξαρτάται από αυτή τη βιταμίνη. Οι χορτοφάγοι μπορούν και πρέπει να την προσλαμβάνουν από εμπλουτισμένα δημητριακά, υποκατάστατα κρέατος όπως το τόφου, το tempeh και η διατροφική μαγιά.

Ψευδάργυρος:

Ανεπαρκής πρόσληψη ψευδαργύρου μπορεί να επιβραδύνει την ανάπτυξη του παιδιού, εξασθενώντας παράλληλα το ανοσοποιητικό του σύστημα. Προϊόντα με μαγιά, όπως το ψωμί, είναι μία καλή πηγή, αρεστή στα παιδιά.

Σίδηρος:

Τα ερυθρά αιμοσφαίρια χρειάζονται σίδηρο για να μεταφέρουν οξυγόνο στα κύτταρα. Δημητριακά πρωινού εμπλουτρισμένα με σίδηρο, σπανάκι, κόκκινα φασόλια και φακές αποτελούν μερικές χορτοφαγικές πηγές σιδήρου.

Ασβέστιο:

Το στοιχείο αυτό είναι το κλειδί για ισχυρά οστά και δόντια. Υπάρχουν χορτοφαγικές τροφές όπως δημητριακά πρωινού, έτοιμοι χυμοί και γάλα (αμυγδάλου, σόγιας, φιστικιού, καρύδας) ενισχυμένα με πλήθος μικροθρεπτικών στοιχείων, ανάμεσά τους και το ασβέστιο. Καθώς η σκελετική ανάπτυξη είναι πολύ έντονη κατά την εφηβεία μπορεί να συστηθεί από το γιατρό σας ένα συμπλήρωμα ασβεστίου σε αυτό το στάδιο.

Τι άλλο πρέπει να γνωρίζω;

  •  Για αρχή, «χορτοφαγική» δεν σημαίνει «υγιεινή». Τα ντορίτος και ορισμένα είδη πίτσα είναι χορτοφαγικές τροφές, λέει η LoriZanini ,διαιτολόγος στο LosAngeles. «Η ποιότητα των τροφών στη δίαιτα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας.»
  •  Τα παιδιά στην ανάπτυξη έχουν αυξημένες θερμιδικές ανάγκες. Πολλές χορτοφαγικές τροφές είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και υψηλής σε διαιτητικές ίνες. Μπορεί αυτό να βοηθά τους ενήλικες να διατηρούν το βάρος τους σε υγιή επίπεδα, αλλά δεν είναι το ιδανικότερο για τα ταχύτατα αναπτυσσόμενα παιδιά. Συμβουλευτείτε το γιατρό και το διαιτολόγο σας ώστε να καταλήξετε σε ένα ορθό συνδυασμό τροφών, προκειμένου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε μικροθρεπτικά και μακροθρεπτικά συστατικά, όπως ακριβώς θα συνέβαινε και σε μία ισορροπημένη διατροφή με μη χορτοφαγικές επιλογές.

Συμπέρασμα

Η χορτοφαγική δίαιτα θα μπορούσε να είναι μια υγιεινή επιλογή για τα παιδιά, αρκεί να εμπεριέχει την κατανάλωση μεγάλης ποικιλίας τροφών. Ενδεικτικά, πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε καθορισμένες από ειδικό δόσεις και συνδυασμούς (και όχι αυθαίρετα) λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ξηροί καρποί και πλήρη δημητριακά.
Θυμηθείτε, δεν υπάρχουν αυστηροί κανόνες. Μπορούμε να επωμιστούμε τα οφέλη μιας χορτοφαγικής διατροφής απλά συμπεριλαμβάνοντας περισσότερα φυτικά τρόφιμα σε κάθε γεύμα.

Θάλια Καλογεράκη

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

www.logodiatrofis.gr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Χορτοφαγία: Μύθος ή αλήθεια ότι κάνει καλό στην υγεία;

Αυστηρή Χορτοφαγία (Veganism): Οδηγίες για αρχάριους

Εφηβεία και δίαιτα: Τι να κάνεις αν θέλεις να χάσεις βάρος;

Είμαι στην εφηβεία και θέλω να «χτίσω» σωστά το σώμα μου διατροφικά. Τι πρέπει να κάνω;

Περιττά κιλά στην εφηβεία: «Έχω διακυμάνσεις στο βάρος μου… Τι διατροφή να ακολουθήσω»;

 

 

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X