Αρχική / Διατροφή / Άσκηση / Το 40λεπτο πρόγραμμα άσκησης αν ζεις με δρεπανοκυτταρική αναιμία

Το 40λεπτο πρόγραμμα άσκησης αν ζεις με δρεπανοκυτταρική αναιμία

Αν και η σωματική άσκηση θεωρείται ωφέλιμη για μια ποικιλία ιατρικών καταστάσεων, ιστορικά θεωρούνταν πολύ επικίνδυνη για τους ανθρώπους που ζουν με δρεπανοκυτταρική αναιμία.

Ωστόσο, φαίνεται ότι η ήπιας και μέτριας έντασης σωματική άσκηση μπορεί να μην είναι μόνο ασφαλής αλλά και ωφέλιμη για αυτούς τους ασθενείς, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Blood». Η δρεπανοκυτταρική αναιμία επηρεάζει τη ροή του αίματος στο σώμα. Για τους πάσχοντες η έντονη σωματική άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές επιπλοκές συμπεριλαμβανομένων καρδιακών προβλημάτων και επεισοδίων σοβαρού πόνου, γνωστές ως κρίσεις απόφραξης αγγείων.

Γιατί τους συμβουλεύουν να αποφεύγουν όλες τις μορφές άσκησης;

Ενώ οι γιατροί συμβουλεύουν τους ασθενείς να αποφεύγουν όλες τις μορφές άσκησης, η νέα έρευνα έδειξε ότι η πιο ήπιας έντασης άσκηση θα μπορούσε στην πραγματικότητα να είναι βοηθητική. «Όταν η σωματική άσκηση προσαρμόζεται ώστε να είναι ήπιας έως μέτριας έντασης ο κίνδυνος προβλημάτων είναι περιορισμένος», δήλωσε ο επικεφαλής συντάκτης της μελέτης Λοράν Μεσιονιέρ από το Πανεπιστήμιο Mont Blanc στη Γαλλία.

«Όταν γίνεται σε τακτική βάση, αυτός ο τύπος άσκησης μπορεί να προκαλέσει ωφέλιμες μυϊκές μικροαγγειακές και λειτουργικές προσαρμογές που βελτιώνουν τις σωματικές ικανότητες και την ποιότητα ζωής των ασθενών», συνέχισε ο ίδιος. Οι ερευνητές συνέλεξαν 40 ασθενείς με δρεπανοκυτταρική αναιμία και τους χώρισαν τυχαία σε δύο ομάδες.

gunaika-askisi

Οι μισοί ακολούθησαν τον κανονικό τρόπο ζωής τους, ο οποίος περιελάμβανε λίγη σωματική δραστηριότητα εκτός των καθημερινών αναγκών (π.χ. περπάτημα ως τη στάση του λεωφορείου ή ψώνια). Οι άλλοι μισοί συμμετείχαν σε μια ατομικά προσαρμοσμένη θεραπευτική παρέμβαση κατά την οποία έκαναν ποδήλατο σταθερά και με μέτρια ένταση τρεις φορές την εβδομάδα για 40 λεπτά κάθε φορά.

Αντέχονται τα 40 λεπτά άσκησης;

Οι ερευνητές παρακολουθούσαν στενά τα επίπεδα άσκησης των συμμετεχόντων κατά τη διάρκεια κάθε συνεδρίας άσκησης, καταγράφοντας τον κορεσμό του οξυγόνου, τα επίπεδα λακτόζης στο αίμα και προσπαθώντας να εξασφαλίσουν την τήρηση του ίδιου επιπέδου μέτριας έντασης άσκησης για όλο το διάστημα των 40 λεπτών.

Έπειτα από οκτώ εβδομάδες, οι ερευνητές πήραν βιοψίες μυϊκού ιστού από τους μηρούς των συμμετεχόντων. Μεταξύ των 32 συμμετεχόντων για τους οποίους ήταν διαθέσιμα πλήρη δεδομένα, οι μυϊκές βιοψίες αποκάλυψαν σημαντική αύξηση στην πυκνότητα των τριχοειδών αγγείων, στον αριθμό τους γύρω από τις μυϊκές ίνες και στην επιφάνεια μέσω της οποίας μπορεί να ρέει οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά μεταξύ αίματος και μυών στους συμμετέχοντες που είχαν ακολουθήσει το πρόγραμμα άσκησης.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Διατροφή και άσκηση: Αυτές είναι οι τροφές για σούπερ κοιλιακούς!

Διατροφή και άσκηση: Τι να φας πριν και μετά το γυμναστήριο;

Ενώ κάνω διατροφή, δεν βλέπω διαφορές στο σώμα μου. Τι άσκηση πρέπει να ξεκινήσω;

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X