Αρχική / Ψυχολογία / Real Life / Οικονομική κρίση / 4 τρόποι για να αντιμετωπίσεις τα ψυχοσωματικά συμπτώματα της ανεργίας

4 τρόποι για να αντιμετωπίσεις τα ψυχοσωματικά συμπτώματα της ανεργίας

Τον τελευταίο καιρό πέρασα κάποια προβλήματα υγείας τα οποία με έκαναν να χάσω τη δουλειά μου. Από τότε νιώθω έντονο άγχος τόσο που τα συμπτώματα είναι πλέον και σωματικά πράγμα που με κάνει να μην μπορώ να ανταποκριθώ στην καθημερινότητα μου.

Λόγω ανεργίας, δεν έχω την δυνατότητα να επισκεφθώ κάποιον ψυχολόγο και νιώθω ότι όλο αυτό που μού συμβαίνει όσο πάει και γίνεται χειρότερο. Νομίζω πως βιώνω κρίσεις άγχους όλο και πιο συχνά ακόμα και σε κατάσταση ηρεμίας. Τι να κάνω;

Στο ερώτημά σας απαντά η Κλινική Ψυχολόγος Μαρία – Ηλέκτρα Αδραχτά

Φίλη αναγνώστρια,

Το άγχος πάντα βρίσκει μια δίοδο να μπει στη ζωή μας είτε από τη δουλειά μας, είτε από το σπίτι. Η εργασία είναι μέσο επιβίωσης αλλά και προσωπικής εξέλιξης και ολοκλήρωσής της προσωπικότητας. Σήμερα λόγω της αυξημένης ανεργίας είναι δύσκολο να βρει κάποιος αυτό που του ταιριάζει.

Η συσσώρευση ευθυνών, οι πολλές απαιτήσεις, ο ανταγωνισμός και τα εξαντλητικά ωράρια φορτώνουν ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα με αποτέλεσμα να αγχώνεσαι πιο πολύ. Το γεγονός πως δεν έχεις εργασία σε αγχώνει και ίσως σου δημιουργεί αισθήματα ντροπής και απελπισίας. Δεν  είσαι ο μόνος που το περνάει αυτό.

agxos fovos

Για έναν νέο που τώρα ξεκινάει την καριέρα του με όνειρα για το μέλλον το να χάνει την δουλειά του είναι ακόμη πιο επώδυνο. Ωστόσο δεν σημαίνει πως δεν μπορεί η κατάσταση να ανατραπεί. Ο τρόπος σκέψης αντανακλά στην υγεία σου, σκεφτόμαστε αρνητικά και δημιουργούμε σωματικό πόνο. Οι περισσότεροι πλέον παραπονιούνται για ψυχοπαθολογικά ζητήματα.

Να αγαπήσεις τον εαυτό σου

Η καλύτερη στρατηγική σε αυτή τη περίπτωση είναι η κινητοποίηση. Μπορεί να έχεις χάσει την εργασία σου αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχεις δουλειά να κάνεις.  Χρειάζεται να αφιερώσεις χρόνο εντός της μέρας για αναζήτηση νέας εργασίας είτε μέσω ίντερνετ ,είτε μέσω κοινωνικών επαφών.

Βρες αφορμή να βγαίνεις περισσότερο εκτός σπιτιού και να συναντάς φίλους και γνωστούς. Πολύ συχνό φαινόμενο είναι η κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών όταν αγχωνόμαστε υπερβολικά. Αν έχεις υιοθετήσει αυτή τη συνήθεια, άλλαξέ τη. 

Ξεκίνα κάποιο είδος άσκησης, βελτίωσε τον ύπνο σου, πολύ σημαντικό για την υγεία σου. Όταν είσαι άνεργος, είναι εύκολο να αποσυρθείς και να κλειστείς στον εαυτό σου. Σκέψου πώς θα υποστήριζες τον καλύτερο σου φίλο αν αντιμετώπιζε την ίδια κατάσταση και φέρσου στον εαυτό σου όπως θα φρόντιζες τον φίλο σου. Αρκεί να αγαπήσεις τον εαυτό σου και να γίνετε φίλοι και η αρνητική περίοδος θα περάσει.

Μαρία – Ηλέκτρα Αδραχτά
Κλινική Ψυχολόγος
marieelectreadrachta@gmail.com

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Κρίσεις άγχους: Πότε μπορεί να εμφανιστούν και τι πρέπει να κάνεις

Οι 7 ψυχολογικές επιπτώσεις της ανεργίας σε εκείνον που δεν έχει δουλειά

Μετράει η περίοδος ανεργίας στον υπολογισμό της σύνταξης;

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X