Αρχική / Διατροφή / Food therapy / Γιατί θέλω οπωσδήποτε να φάω κάτι γλυκό μετά το φαγητό;

Γιατί θέλω οπωσδήποτε να φάω κάτι γλυκό μετά το φαγητό;

Για ποιον λόγο ο οργανισμός πολλών από εμάς «απαιτεί» κάτι γλυκό αμέσως μετά το φαγητό, παρά τον κορεσμό που μπορεί να αισθάνεται;

Γράφει ο Ευάγγελος Ζουμπανέας, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Είναι αναμφισβήτητο ότι τα γλυκά εκτός από θερμίδες προσφέρουν και μεγάλη γαστριμαργική απόλαυση. Υπάρχουν διάφορες εξηγήσεις.

Για ποιο λόγο ο οργανισμός ζητά κάτι γλυκό;

Η έντονη επιθυμία για γλυκά μπορεί να σχετίζεται με την έλλειψη ύπνου ή την κακή ποιότητα – οι διαταραχές ύπνου αυξάνουν τις ορμόνες του στρες στον οργανισμό και δημιουργεί συχνότερα την ανάγκη για κάτι που θα μας δώσει γρήγορα ενέργεια.

Σε άλλη περίπτωση, ευθύνεται η κακή σύσταση γευμάτων, όπως οι απλοί υδατάνθρακες σαν το λευκό ψωμί, ζάχαρη, χυμοί, αναψυκτικά,  ανεβάζουν το σάκχαρο στο αίμα γρήγορα, αλλά το ίδιο γρήγορα «φεύγουν» προκαλώντας  αίσθηση υπογλυκαιμίας.

Επίσης, οι ψυχολογικοί παράγοντες μας οδηγούν συχνά – στην κατανάλωση ενός γλυκού. Σε ό,τι αφορά τις γυναίκες  πολλές αισθάνονται την επιθυμία για γλυκό πριν από τον κύκλο τους.

gunaika-gluko-peirasmos

Πώς εξηγείται αυτή η επιθυμία για γλυκό, ιδίως μετά το φαγητό;

Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή η επιθυμία συνδέεται με  διαταραχή στο σάκχαρο. Εμφανίζεται συνήθως σε ανθρώπους που έχουν προδιάθεση για σακχαρώδη διαβήτη και οπωσδήποτε πρόκειται για ένα θέμα που χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Πρέπει να ελεγχθούν οι τιμές του σακχάρου.

Άλλο ιατρικό θέμα που μπορεί να κρύβει η επιθυμία για γλυκό είναι η έλλειψη σιδήρου –η αναιμία εκδηλώνεται με την μεγάλη επιθυμία για γλυκό αμέσως μετά το φαγητό.

Σε άλλες, πιο απλές περιπτώσεις, όμως, μπορεί να ευθύνεται το μάσημα της τροφής, και δη το κακό και βιαστικό μάσημα της τροφής. Αν  τρώμε σε λιγότερο από δέκα λεπτά,  το σώμα μας εξακολουθεί και πεινάει, αν τρώμε σε είκοσι λεπτά , τότε χορταίνει.

Επίσης, ακόμη πιο συνηθισμένος λόγος είναι ότι πρόκειται για μια επιθυμία που έχει εγγραφεί στο υποσυνείδητό μας, καθώς έχουμε μάθει να τρώμε γλυκό μετά το φαγητό, και αυτό χρειάζεται χρόνο για να εκλείψει.

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Θες ένα υγιεινό μα γλυκό σνακ για τη δουλειά; Σού έχουμε τη συνταγή για φρουτοσαλάτα

Όρεξη για γλυκό; Έξυπνες λύσεις για να αποφύγεις τη ζάχαρη!

Έχεις όρεξη για τσιπς και σού έχουν ξεμείνει τορτίγιες; Ώρα να φτιάξεις ένα υγιεινό σπιτικό σνακ!

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X