Αρχική / Διατροφή / Πώς η υγιεινή διατροφή βοηθά το… μυαλό μας; 6 εύκολα και αποδοτικά tips

Πώς η υγιεινή διατροφή βοηθά το… μυαλό μας; 6 εύκολα και αποδοτικά tips

Το μυαλό έχει μια πολύπλοκη και εξαιρετικά δυναμική δομή, αποτελούμενο από 86 δισεκατομμύρια νευρώνες και νευρικά κύτταρα, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους.

Έτσι, συνθέτουν ένα τεράστιο δίκτυο επικοινωνίας προκειμένου ο εκάστοτε οργανισμός να δουλεύει άρτια και να μπορεί να εκτελεί όλες τις λειτουργίες του όπως είναι η αναπνοή, η μνήμη, η απόκριση σε απειλές, η μάθηση και ο έλεγχος.

Σύμφωνα με το psychologytoday.com και την ψυχολόγο και life coach, Μέλανι Γκρίνμπεργκ, υπάρχουν μερικοί τρόποι ώστε το κάθε άτομο να «ανοίξει» το μυαλό του και να αυξήσει τις δυνατότητές του ζώντας πιο υγιεινά και αλλάζοντας συνήθειες, εγκαταλείποντας τις πιο… βλαβερές.

Η Μεσογειακή διατροφή

Το να βάλεις περισσότερα φρούτα, λαχανικά και πρωτεΐνες στη διατροφή σου, προστατεύεις το μυαλό σου, σύμφωνα με έρευνα του 2017 από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου της Σκωτίας. Με τη Μεσογειακή διατροφή στηρίζεις τη μνήμη σου και μειώνεις τον κίνδυνο για εγκεφαλική βλάβη λόγω ηλικίας.

Αυτό το είδος διατροφής αποτελείται κυρίως από λάδι, λαχανικά, φρούτα, ψάρια, φασόλια, γαλακτοκομικά και σπόρους. Πρόκειται για μια σύγχρονη διατροφική συνήθεια αρχικά εμπνευσμένη από τις διατροφικές συνήθειες από την Ελλάδα, τη νότια Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία στη δεκαετία του 1940 και του 1950.

Η κετογονική δίαιτα

Η κετογονική διατροφή χαρακτηρίζεται από χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων και υψηλότερη πρόσληψη λίπους μαζί με μέτρια πρωτεΐνη. Η δίαιτα Atkins είναι ένα παράδειγμα μιας κετογονικής προσέγγισης στο φαγητό. Η ιδέα είναι να καταναλώνουμε περίπου το 70% των θερμίδων από το λίπος, το 20 – 25% από την πρωτεΐνη και μόνο το 5 – 10% από τους υδατάνθρακες.

Οι ερευνητικές μελέτες δείχνουν τα οφέλη της κέτωσης στους ενήλικες σχετίζονται με τη βελτίωση της μνήμης (για όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα), την αντιμετώπιση των διαβητικών τύπων 1 και τον έλεγχο του Αλτσχάιμερ, αν και οι επιπτώσεις αυτού του τύπου δίαιτας σε υγιείς ενήλικες δεν έχουν μελετηθεί τόσο καλά.

Οι υγιεινές τροφές

Ορισμένα φρούτα και λαχανικά έχουν αποδειχθεί πως βελτιώνουν την επίδοση σε γνωστικά και μνημονικά τεστ. Για παράδειγμα, τα καρύδια περιέχουν μαγνήσιο και κάνουν καλό στη μνήμα. Σε μια έρευνα του 2015 από το UCLA, η κατανάλωσή τους σχετίστηκε με τα καλύτερα σκορ σε γνωστικά τεστ.

Επίσης, τα αβοκάντο φαίνεται να προστατεύουν τα εγκεφαλικά κύτταρα ενώ χρήσιμα πολύ είναι το μπλε μύρτιλλο, τα πράσινα λαχανικά (όπως το λάχανο), το τσάι μέντας, ο καφές και τα αμύγδαλα μιας και έχουν συνδεθεί με υγιείς χημικές ουσίες του εγκεφάλου ή με βελτιωμένη απόδοση μνήμης.

Ο 40λεπτος ύπνος

Ο ύπνος δίνει μια ευκαιρία στο μυαλό και το σώμα να «επισκευάσει» τα κύτταρα, να ενώσει όσα έμαθε κανείς και να επαναφορτιστεί το σώμα. Παράλληλα, μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη και τη γνωστική λειτουργία, καθώς και την καρδιακή λειτουργία. Οι μελέτες δείχνουν ότι ο ύπνος μας βοηθά να διατηρούμε καλύτερα τις νέες πληροφορίες.

Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες απομνημόνευσαν απεικονισμένες κάρτες για να ελέγξουν τις ικανότητες απομνημόνευσης τους. Μετά την απομνημόνευσή τους, έκαναν ένα διάλειμμα 40 λεπτών, στο οποίο η μια ομάδα κοιμήθηκε και η άλλη έμεινε ξύπνια. Έτσι, η ομάδα που κοιμήθηκε, είχε καλύτερη απόδοση στη δοκιμή της μνήμης των καρτών.

Η αερόβια άσκηση

Η αερόβια άσκηση έχει αναδειχθεί, από πολυάριθμες έρευνες, ότι έχει τρομερά οφέλη για τη συμπεριφορά, ενώ βοηθά στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας και της θνησιμότητας. Μια έρευνα του 2016 από τη Βόρεια Αμερική και υπό την ερευνήτρια Λάουρα Μπέικερ του Πανεπιστημίου Wake Forest και των συναδέρφων της, συνέκρινε τις επιπτώσεις της αερόβιας άσκησης με το στρέτσινγκ.

Όσοι συμμετείχαν, χωρίστηκαν σε 2 ομάδες οι οποίες αθλούνταν από 4 φορές την εβδομάδα για 6 μήνες. Και τα αποτελέσματα έδειξαν πως αν και οι 2 ομάδες είχαν οφέλη από τους παραπάνω τύπους ασκήσεων, εκείνοι που έκαναν αερόβιο, είχαν μεγαλύτερο κέρδος.

Ο διαλογισμός

Ο διαλογισμός είναι μια στάση ζωής που βοηθά το μυαλό να επικεντρωθεί στο παρόν, στη στιγμή  και αυτή η μορφή πνευματικής συγκέντρωσης επιτυγχάνεται με τη βαθιά χαλάρωση και την απομάκρυνση κάθε σκέψης και εξωτερικών ερεθισμάτων από τη συνειδητότητα του υποκειμένου.

Σκοπός του διαλογισμού είναι η άντληση γνώσης ή και εμπειριών άμεσα, χωρίς τη χρήση των αισθητηρίων οργάνων του ανθρώπου ή οποιασδήποτε πηγής πληροφόρησης. Για αυτό θεωρείται ένα μέσο ψυχικής χαλάρωσης και ευεξίας.

Όλοι λοιπόν, μπορούμε να βοηθήσουμε το μυαλό μας να βελτιωθεί, αρκεί να τροποποιήσουμε την καθημερινότητά μας και να διαχειριστούμε το στρες.

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Κέρδισε αυτοπεποίθηση με μια άσκηση: Θέλει μόλις 3 λεπτά την ημέρα!

Νιώθεις ψυχικά αδύναμος; Ιδού μερικές… ασκήσεις για να αντιμετωπίσεις την καθημερινότητα!

Το 40λεπτο πρόγραμμα άσκησης αν ζεις με δρεπανοκυτταρική αναιμία

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X