Αρχική / Υγεία / Εγκυμοσύνη / «Γεννάω και δεν ξέρω αν θέλω να θηλάσω ή όχι… Τι να επιλέξω;»
egkuos

«Γεννάω και δεν ξέρω αν θέλω να θηλάσω ή όχι… Τι να επιλέξω;»

Σε λίγες εβδομάδες γεννάω και όλοι με ρωτούν για το αν είμαι έτοιμη για τον ερχομό του παιδιού γιατί είναι το πρώτο μου. Και ακόμα δεν ξέρω αν θέλω να θηλάσω ή όχι…

Όλοι μου λένε ότι πρέπει αλλά εγώ δεν ξέρω έχω τις αμφιβολίες μου. Έχω διαβάσει για τα οφέλη του θηλασμού αλλά το μόνο που σκέφτομαι είναι το πόσο δύσκολο θα είναι να το «κόψω» μετά. Βασικά σκέφτομαι τα λόγια των γονιών μου που μου είπαν πόσο δυσκολεύτηκαν εκείνοι να μου το σταματήσουν.

Έχω αγχωθεί πολύ και νιώθω ότι δεν μπορεί να με βοηθήσει κανείς… Τι να κάνω; Να ξεκινήσω να θηλάζω; Ή να το αφήσω και να ακολουθήσω κάποιον άλλο τρόπο;

Στο ερώτημά σας απάντησε η κλινική διαιτολόγος Κία Καραγιάννη

Μέσα από τον καθημερινό θηλασμό θα το εφοδιάζετε με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Οι πρωτεΐνες, τα λίπη, οι υδατάνθρακες, οι βιταμίνες και τα αντισώματα που περιέχει το μητρικό γάλα είναι ουσίες αναντικατάστατες. Το μητρικό γάλα είναι ένα πολύτιμο αγαθό χωρίς μικρόβια, παντού και πάντα διαθέσιμο, στην καλύτερη σύσταση και θερμοκρασία.

Επιπλέον, είναι καλό και για εσάς γιατί βοηθάει τη μητέρα να αποβάλλει ευκολότερα το περιττό λίπος που συσσωρεύτηκε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Στο διάστημα του θηλασμού οι ανάγκες της γυναίκας σε ασβέστιο, σίδηρο, πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και βιταμίνες είναι αυξημένες. Για να καλύψετε αυτές τις ανάγκες θα πρέπει να καταναλώνετε περίπου 4 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα.

Ο θηλασμός ενισχύει στη σχέση μάνας – παιδιού

Καλές πηγές ασβεστίου είναι επίσης τα ψάρια, τα αποξηραμένα σύκα, η λαχανίδα, τα σκουρόχρωμα λαχανικά, το μπρόκολο και οι ξηροί καρποί. Σίδηρο και πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας προσλαμβάνετε τρώγοντας αυγό, κρέας, κοτόπουλο, ψάρι και όσπρια συνδυασμένα με λαχανικά και δημητριακά. Ακόμη, χρειάζονται τα ψάρια και τα θαλασσινά που είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα και  συμβάλλουν καθοριστικά στη σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου του βρέφους και βοηθούν τη λειτουργία της όρασης, όπως οι σαρδέλες, ο σολομός, η τσιπούρα και ο λιναρόσπορος.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα κουραστική περίοδο μα τόσο «γλυκιά» γιατί ο θηλασμός ενισχύει στη σχέση μάνας – παιδιού. Θέλει όμως, πολλή προσοχή διότι μέσω του γάλακτος περνούν στο βρέφος στοιχεία που μπορεί να ενοχλήσουν το ευαίσθητο στομαχάκι του και να εμφανιστούν κολικοί. Καλό θα ήταν εσείς να αποφεύγετε τις βαριές σάλτσες, τα καρυκεύματα, τις δύσπεπτες τροφές και τα τηγανιτά έως ότου το μωρό σας θα μπορεί να τις ανεχτεί.

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Κόλλησα το παιδί μου μύκητες κατά τον θηλασμό. Πρέπει να σταματήσω να θηλάζω;

Θηλασμός και διατροφή: Τι πρέπει να τρως εφόσον θηλάζεις

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X