Αρχική / Υγεία / Η Υγεία μου / Πως η έλλειψη του ύπνου μπορεί να καταστρέψει την υγεία μας;
πως-να-φτιάξω-τη-ποιότητα-του-ύπνου-μου

Πως η έλλειψη του ύπνου μπορεί να καταστρέψει την υγεία μας;

Τι μας εξηγεί ο επιστήμονας ύπνου Matt Walker;

Σύμφωνα με τον επιστήμονα ύπνου Matt Walker, ο ύπνος είναι η βοήθεια που μας προσφέρει η Μητέρα Φύση με σκοπό να καταπολεμήσουμε την αθανασία. Ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία μας, αφού επηρεάζει την λειτουργία του εγκεφάλου, το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς επίσης και το γενετικό μας κώδικα.

Τι προκαλεί η έλλειψη του ύπνου στον οργανισμό μας;

Σύμφωνα με έρευνες, η έλλειψη του ύπνου μπορεί να επηρεάσει την σωστή λειτουργία των ορμονών τόσο στους άνδρες, όσο και στις γυναίκες. Για την ακρίβεια στους άνδρες, φαίνεται πως η έλλειψη ύπνου προκαλεί χαμηλότερη έκκριση τεστοστερόνης, η οποία ισοδυναμεί με αυτή ενός 10 χρόνια μεγαλύτερου άνδρα. Παράλληλα στις γυναίκες, η έλλειψη ύπνου έχει ταυτιστεί με μειωμένη αναπαραγωγή.

Ακόμα η στέρηση του ύπνου, φαίνεται πως επηρεάζει σημαντικά τον ιππόκαμπο του εγκεφάλου, (ο οποίος είναι υπεύθυνος για την μνήμη), με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εισαχθεί καμία νέα πληροφορία.

Ένα ακόμα αξιοσημείωτο παράδειγμα της έλλειψης του ύπνου και συγκεκριμένα του βαθύ ύπνου, ο οποίος όπως είπαμε συνδέεται άμεσα με την φθορά της μνήμης, είναι η πρόκληση άνοιας και Αλτσχάιμερ.

Επίσης η έλλειψη του ύπνου και συγκεκριμένα 1ας ώρας ύπνου μπορεί να προκαλέσει σημαντικά καρδιαγγειακά νοσήματα, ακόμα και θανάτους. Μιλάμε για την θερινή ώρα, όπου την άνοιξη χάνουμε 1 ώρα από τον ύπνο μας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να παρατηρείται αύξηση 24% των ανθρώπων που έπαθαν καρδιαγγειακό επεισόδιο, μόλις την επόμενη μέρα αφότου άλλαξε η ώρα. Στον αντίποδα το φθινόπωρο, όταν κερδίζουμε 1 ώρα ύπνου, παρατηρείται μείωση 21% στα καρδιαγγειακά επεισόδια.

Τέλος όσον αφορά το ανοσοποιητικό μας σύστημα, η βλάβη που επέρχεται στον οργανισμό μας είναι τεράστια. Έρευνες έχουν δείξει πως όταν ο ύπνος μας περιοριστεί μόνο στις 4 ώρες μέσα στην ημέρα, τότε το ανοσοποιητικό μας σύστημα, καθώς και τα κύτταρα δολοφόνοι των καρκινικών όγκων πέφτουν κατά 70%.

Πως να φτιάξω την ποιότητα του ύπνου μου;

  • Απέφυγε την χρήση καφέ πριν τον ύπνο
  • Απέφυγε την χρήση αλκοόλ πριν τον ύπνο
  • Κοιμήσου την ίδια ώρα και ξύπνα την ίδια ώρα, τόσο τις καθημερινές, όσο και τα Σ/Κ
  • Βεβαιωθείτε ότι υπάρχει δροσιά στο δωμάτιο (ιδανική θερμοκρασία είναι οι 18 βαθμοί Κελσίου), γιατί το σώμα χρειάζεται να ρίξει την εσωτερική του θερμοκρασία 2-3 βαθμούς για να ξεκινήσει να κοιμάται

 

πως-να-φτιάξω-τη-ποιότητα-του-ύπνου-μου

 

Σας προτείνουμε σχετικά με τον Ύπνο:

Δείτε το βίντεο: Στο βίντεο που μετρά πάνω από 5 εκατομμύρια προβολές, ο καθηγητής ύπνου Matt Walker, τονίζει πως ο ύπνος είναι μια αδιαπραγμάτευτη βιολογική ανάγκη, διότι είναι το σύστημα που μας κρατά ζωντανούς. Ακόμα χαρακτηρίζει την στέρηση ύπνου ως μια σιωπηλή επιδημία, του 21ου αιώνα και πως πρέπει να επαναδιεκδικήσουμε τις ολόκληρες νύχτες ύπνου μας, χωρίς καμία ντροπή.

 

 

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X