Αρχική / Διατροφή / Ανακάλυψε Τις 6 Τροφές Που Είναι Απαραίτητες Για Ένα Υγιές Συκώτι
Ανακάλυψε-Τις-6-Τροφές-Που-Είναι-Απαραίτητες-Για-Ένα-Υγιές-Συκώτι

Ανακάλυψε Τις 6 Τροφές Που Είναι Απαραίτητες Για Ένα Υγιές Συκώτι

Γιατί η υγεία του συκωτιού μας είναι σημαντική;

Το ήπαρ ή αλλιώς συκώτι, είναι ένα πολύ σημαντικό για την υγεία μας όργανο, όπου:

  • παράγει τις ορμόνες
  • αποβάλει τις τοξίνες από τον οργανισμό
  • συνθέτει τις πρωτεΐνες του πλάσματος
  • αποθηκεύει το γλυκογόνο
  • καταστρέφει τα ερυθροκύτταρα
  • παράγει την χολή
  • και παίζει απαραίτητο παράγοντα για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος

Ποιες παθήσεις προσβάλουν το συκώτι;

  • Ηπατίτιδες (A, B, C, E)
  • Κίρρωση
  • Καρκίνος
  • Φάρμακα (παρακεταμόλη και αντικαρκινικά)

Ποιες τροφές είναι απαραίτητες για ένα υγιές συκώτι;

Ελαιόλαδο

Σύμφωνα με έρευνες, έχει βρεθεί πως το ελαιόλαδο βοηθά στην μειωμένη ανάπτυξη παθήσεων τους ήπατος, καθώς και σε καρδιαγγειακές νόσους. Ακόμα, έχει βρεθεί πως το ελαιόλαδο μειώνει τα επίπεδα της LDL (κακής χοληστερίνης), καθώς και των τριγλυκεριδίων στο αίμα. Τέλος φαίνεται πως βοηθά στην μείωση των ηπατικών ενζύμων, που έχουν ως αποτέλεσμα την νόσηση του ήπατος. (1)

Καφές

Έρευνες έδειξαν, πως η καθημερινή λήψη μιας κούπας καφέ, βοηθάει στην μείωση του κινδύνου εμφάνισης κίρρωσης του ήπατος, ίνωση του ήπατος, καθώς και καρκίνου. Ωστόσο ο καφές θα πρέπει να πίνετε, χωρίς ζάχαρη και κρέμες. Ακόμα δίνεται η δυνατότητα προσθήκης :

  • Κανέλας
  • Κακάο
  • Γάλα αμυγδάλου
  • Γάλα σόγιας
  • Γάλα χαμηλών λιπαρών (2)

Αβοκάντο

Το αβοκάντο φαίνεται πως βοηθά στην HDL (καλή χοληστερόλη), καθώς και σε έναν χαμηλό δείκτη μάζας σώματος (BMI. Ακόμα, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το αβοκάντο φαίνεται πως βοηθά σε άτομα με αλκοολική λιπώδη ηπατική νόσο. Συγκεκριμένα η μέτρια κατανάλωση αβοκάντο σε συγκεκριμένους ασθενείς, προκάλεσε την καλύτερη λειτουργία του ήπατος, καθώς και απώλεια βάρους. Τέλος όλες αυτές οι ευεργετικές του ιδιότητες, φαίνεται να προέρχονται, από την υψηλή του περιεκτικότητα σε έλαια, νερό και φυτικές ίνες. (1), (3)

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί και συγκεκριμένα τα καρύδια, λόγω του ότι περιέχουν μεγάλες ποσότητες σε ωμέγα-6, ωμέγα-3 και αντιοξειδωτικά πολυφαινόλης, φαίνεται πως βοηθούν στην μείωση της λιπώδους νόσου του ήπατος. Ακόμα όταν καταναλώνεται σε σωστές ποσότητες, βοηθά στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος. (1), (4), (5)

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια και συγκεκριμένα ο σολομός, λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3, βοηθούν στην αποτροπή συλλογής λίπους, καθώς και φλεγμονής στο συκώτι. Ακόμα βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και της καρδιάς. Τέλος όταν τα λιπαρά ψάρια εντάσσονται στην διατροφή μας για 2 ή και περισσότερες φορές μέσα στην εβδομάδα, τότε τα οφέλη είναι η μείωση των λιπιδίων στο αίμα. (1)

Υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες χωρίζονται στους:

  • Απλούς υδατάνθρακες (ζάχαρη, γλυκά)
  • Σύνθετους υδατάνθρακες (άμυλο)
  • Μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες (καλοί)
  • Επεξεργασμένους υδατάνθρακες (κακοί)

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, μεταβολίζονται πιο αργά από τους απλούς υδατάνθρακες, με αποτέλεσμα να γίνεται μια ελεγμένη αυξομείωση της ινσουλίνης στο αίμα.

Οι μη επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, εμπεριέχουν πολλές φυσικές ίνες, βιταμίνη B καθώς και ψευδάργυρο, με αποτέλεσμα την καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού, άρα και του ήπατος. Οι μη επεξεργασμένοι υδατάνθρακες βρίσκονται σε:

  • Προϊόντα ολικής άλεσης (ρύζι, μακαρόνια, ψωμί)
  • Άγριο ρύζι
  • Βρώμη
  • Σίκαλη
  • Καλαμπόκι

Ποια-είναι-τα-4-είδη-υδατανθράκων;

[bg_collapse view=”button-blue” color=”#ffffff” icon=”arrow” expand_text=”Επιστημονικές Πηγές” collapse_text=”Απόκρυψη Πηγών” ]

Πηγές

(1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4588084/

(2) https://britishlivertrust.org.uk/information-and-support/living-with-a-liver-condition/diet-and-liver-disease/coffee-and-the-liver/

(3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3545982/

(4) https://nutritiondata.self.com/facts/nut-and-seed-products/3138/2

(5) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25747270/

 

 

[/bg_collapse]

 

[bg_collapse view=”link” color=”#000000" icon=”eye” expand_text=”Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές” collapse_text=”Απόκρυψη” ]

Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές.

Oι πληροφορίες που παρέχονται εδώ είναι συμβουλευτικές-ενημερωτικές και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την ιατρική κλινική εξέταση, διάγνωση και την ενδεχόμενη θεραπευτική αγωγή. Αν παρατηρήσεις κάτι επείγον επικοινώνησε με το 166 ή κάλεσε άμεσα το γιατρό σου.

[/bg_collapse]

 

 

 

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X
[contact-form-7 id="192177" title="Popup"]