Αρχική / Ψυχολογία / Real Life / Θυμός / Οι 6 πιο συχνοί μηχανισμοί άμυνας του οργανισμού. Ποιοι είναι και γιατί είναι απαραίτητοι να τους ξέρουμε;
Οι-6-πιο-συχνοί-μηχανισμοί-άμυνας-του-οργανισμού.-Ποιοι-είναι-και-γιατί-είναι-απαραίτητοι-να-τους-ξέρουμε;

Οι 6 πιο συχνοί μηχανισμοί άμυνας του οργανισμού. Ποιοι είναι και γιατί είναι απαραίτητοι να τους ξέρουμε;

Άρνηση

Η άρνηση είναι το νούμερο 1 στην λίστα με τους αμυντικούς μηχανισμούς. Εμφανίζεται όταν αρνούμαστε να δούμε και να αποδεχτούμε την πραγματικότητα ή τα γεγονότα που συμβαίνουν γύρω μας και που είναι ικανά να μας πληγώσουν. Συγκεκριμένα, με την άρνηση, προστατεύουμε την ψυχική μας υγεία, από στεναχώριες και καταστάσεις που θα μας προκαλέσουν έντονη αστάθεια. Δεν είναι τυχαία και η έκφραση του λαού που λέει «Είναι σε άρνηση», η οποία δηλώνει την αποτροπή του ατόμου να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα με σκοπό να προστατευτεί.

Προβολή

Η προβολή είναι κάτι σύνηθες, το παρατηρούμε συχνά σε φίλους συναδέλφους, ακόμα και στον εαυτό μας. Ουσιαστικά προβάλουμε στους άλλους, όλα αυτά που δεν μας αρέσουν πάνω μας και που δεν μπορούμε να τα αποδεχτούμε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το να νιώθουμε καλύτερα με τον εαυτό μας, διότι έτσι δεν βλέπουμε τα αρνητικά μας χαρακτηριστικά και δεν μπαίνουμε στην προσπάθεια να τα λύσουμε.

Καταστολή

Μέσα από αυτόν τον μηχανισμό άμυνας, το μυαλό μας θάβει ασυνείδητα πληροφορίες και αναμνήσεις που είναι ικανές να διαταράξουν την ισορροπία της ψυχικής μας υγείας. Ωστόσο οι αναμνήσεις δεν εξαφανίζονται εντελώς. Μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά και τις μελλοντικές μας σχέσεις.

Μετατόπιση

Είναι όταν διοχετεύουμε όλα μας τα έντονα συναισθήματα προς ένα άτομο που δεν αισθανόμαστε απειλητικό, επειδή γνωρίζουμε πως η αντίδραση του θα είναι λιγότερο αρνητική από το πρόσωπο που έχουμε το αρνητικό συναίσθημα. Για παράδειγμα ο σύντροφος μας, ο κολλητός μας, το παιδί μας και οι γονείς μας. Έτσι απελευθερωνόμαστε από την αρνητική ενέργεια, χωρίς να δημιουργούμε εντάσεις με το πρόσωπο στόχο.

Διαμερισματοποίηση

Ο διαχωρισμός της προσωπικής ζωής με τα επαγγελματικά πολλές φορές δυσκολεύει πολλά άτομα, ωστόσο για πολλούς λειτουργεί ως ένας φανταστικός αμυντικός μηχανισμός. Για παράδειγμα, όταν επιλέγετε να μην συζητήσετε θέματα της προσωπικής σας ζωής στον εργασιακό χώρο, αυτόματα διαχωρίζετε αυτές τις δυο έννοιες. Έτσι επιτρέπεται στον εαυτό σας να αντιμετωπίζει πιο εύκολα τις ανησυχίες ή τις προκλήσεις στο εργασιακό περιβάλλον.

Εξάγνιση

Πολλοί είναι εκείνοι που για να ηρεμήσουν από μια έντονη συναισθηματική κατάσταση, χρειάζονται εκτόνωση σε αντικείμενα ή σπορ. Για παράδειγμα, πολλοί επιλέγουν να διοχετεύσετε τα συναισθήματα αυτά σε πολεμικές τέχνες και χορό.

 

[bg_collapse view=”link” color=”#000000" icon=”eye” expand_text=”Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές” collapse_text=”Απόκρυψη” ]

Αυτή η σελίδα δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές.

Oι πληροφορίες που παρέχονται εδώ είναι συμβουλευτικές-ενημερωτικές και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν την ιατρική κλινική εξέταση, διάγνωση και την ενδεχόμενη θεραπευτική αγωγή. Αν παρατηρήσεις κάτι επείγον επικοινώνησε με το 166 ή κάλεσε άμεσα το γιατρό σου

[/bg_collapse]
[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X
[contact-form-7 id="192177" title="Popup"]