Αρχική / More / Celebrity / Αυτές είναι οι 5 γυναίκες που μίλησαν δημόσια για την σεξουαλική παρενόχληση που υπέστησαν στον χώρο του θεάτρου
Αυτές-είναι-οι-5-γυναίκες-που-μίλησαν-δημόσια-για-την-σεξουαλική-παρενόχληση-που-υπέστησαν-στον-χώρο-του-θεάτρου

Αυτές είναι οι 5 γυναίκες που μίλησαν δημόσια για την σεξουαλική παρενόχληση που υπέστησαν στον χώρο του θεάτρου

Αγγελική Λάμπρη

“Το θυμάμαι και ταράζομαι. Ήταν μόλις είχα τελειώσει τη δραματική σχολή το ’98. Μου τηλεφώνησε ο συγκεκριμένος ηθοποιός-σκηνοθέτης ότι ήθελε να με δει για μια ακρόαση, μου είπε να φοράω συγκεκριμένα ρούχα και μου όρισε την ημερομηνία της ακρόασης. Όταν πήγα στο θέατρο, μπήκα και κλείδωσε αμέσως την πόρτα. Ξαφνιάστηκα πάρα πολύ, γιατί δεν συμβαίνει αυτό γενικώς.

Ρώτησα ”συγγνώμη, γιατί κλειδώσατε;” και μου απάντησε ότι δεν ήταν εκείνη τη στιγμή κανένας στο θέατρο και έπρεπε για λόγους ασφαλείας να κλειδώσει για να μην μπει κανένας μέσα και κλέψει κάτι. Πήγα στον χώρο όπου θα γινόταν η ακρόαση. Μου μίλησε για το έργο και για τον ρόλο μου και μου ζητήθηκε να ανέβω στη σκηνή και να κάνω έναν αυτοσχεδιασμό. Ανέβηκα στη σκηνή και ανέβηκε και εκείνος μετά από λίγο”.

“Ενώ έκανα τον αυτοσχεδιασμό, άρχισε να με προσεγγίζει και να έρχεται πολύ κοντά. Άρχισα να νιώθω πάρα πολύ άβολα και αμήχανα. Άρχισα να φοβάμαι και όσο πλησίαζε φοβόμουν ακόμα περισσότερο. Σταμάτησα την πρόβα και του λέω ‘συγνώμη, δεν νιώθω καλά. Θέλω να φύγω αυτή τη στιγμή’. Είπα τη δικαιολογία ότι είμαι άρρωστη για να φύγω όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και επέμενα πάρα πολύ και εκείνος μου έλεγε ‘όχι, η οντισιόν πρέπει να γίνει σήμερα’”.

“Πολύ πιο ταραγμένη του έλεγα ‘όχι δεν μπορώ να κάνω αυτή τη στιγμή οντισιόν, σας παρακαλώ πάρα πολύ δεν είμαι καλά και θέλω να φύγω’. Φοβήθηκα πολύ εκείνη τη στιγμή, κατέβηκα κάτω από τη σκηνή και βγήκε και εκείνος από την άλλη μεριά της σκηνής στάθηκε απέναντί μου και ενώ ήμουν σοκαρισμένη, φοβισμένη, εγκλωβισμένη σε ένα κλειδωμένο θέατρο –δεν μπορούσα να φύγω- προέβη σε μία ολοκληρωμένη σεξουαλική πράξη μόνος του βλέποντας τον τρόμο στα μάτια μου και τον φόβο μου.

Αυτό ήταν το σοκαριστικό για μένα. Ήθελα να φωνάξω βοήθεια και ήξερα ότι δεν είναι κανείς να με ακούσει. Ήθελα να φύγω τρέχοντας και δεν μπορούσα γιατί ήμουν κλειδωμένη και το κλειδί ήταν πάνω του. Πάγωσε όλο μου το αίμα. Πάγωσα ολόκληρη και δεν πίστευα ότι αυτό συμβαίνει μπροστά στα μάτια μου. Δεν μπορούσα να αντιδράσω. Ήταν πολύ σοκαριστικό”.

Δείτε όλη την συνέντευξη εδώ:

Τζένη Μπότση

“Ήταν το 1994, μόλις είχα τελειώσει τη δραματική σχολή και είχε έρθει να δει τις πτυχιακές μας εξετάσεις. Μετά από κάποιους μήνες επικοινώνησε μαζί μου και με κάλεσε να πάω σε ένα θέατρο για να με δει για κάποιο έργο. Μου είπε το έργο, ήταν ο Εραστής του Πίντερ, ένα έργο για δύο άτομα και με ήθελε για το ρόλο της γυναίκας. Μόλις είχα τελειώσει τη σχολή, ένας λαμπερός πρωταγωνιστής, η χαρά μου ήταν μεγάλη” 

“Πήγα στο πρώτο ραντεβού το οποίο έγινε σε κεντρικό θέατρο. Μου είπε ότι επειδή γίνονται δουλειές για το σκηνικό πρέπει να πάμε στο γραφείο του. Πήγαμε σε ένα διαμέρισμα στην περιοχή του Ζωγράφου.Εκεί έγινε η ακρόαση. Μου είπε να ξεχάσω το κείμενο και θα μου υπαγορεύει εκείνος τι θα λέω. Κάποια στιγμή άρχισε να γίνεται… με βωμολοχία αυτά που έπρεπε να του πω. Του είπα ότι δε μπορώ να τα πω. Ήταν χυδαία. Μου είπε ότι το καταλαβαίνει, αλλά θα υπάρξει διασκευή του έργου. Μου είπε να φύγω, να το ξανασκεφτώ και ίσως να πάω μια επόμενη φορά. Όντως έφυγα, το σκέφτηκα πολύ, είπα ότι πρέπει να το παλέψω, είναι μεγάλη ευκαιρία για μένα και ξαναπήγα στο ίδιο μέρος” πρόσθεσε.”Αν ήξερε πόσο καλό έχει κάνει” σημείωσε χαρακτηριστικά για την Χρυσή Ολυμπιονίκη της Ιστιοπλοΐας.

“Ήμουν πολύ κουμπωμένη σε όλες τις ακροάσεις. Ήμουν ετοιμοπόλεμη, σχεδόν επιθετική. Μέχρι που κάποια στιγμή μου το είπε και ένας σκηνοθέτης. Δούλεψα αρκετά με τον εαυτό μου, έκανα ψυχανάλυση. Προσπάθησα να το παλέψω. Εκεί λοιπόν κατάλαβα ότι πρέπει να το πω. Να το μοιραστώ με τους φίλους μου”.

“Ήθελα πολύ να το κάνω, πολλά χρόνια, γιατί είχα καταλάβει ότι δεν το είχε κάνει μόνο σε μένα. Ότι υπήρχαν κι άλλες, πολλές. Είχα βρεθεί σε μάζωξη ηθοποιών και έχω ακούσει την ίδια ιστορία από μια κοπέλα που δεν την ήξερα. Κατάλαβα ότι αυτό γίνεται συνέχεια και ότι πρέπει να μαζευτούμε να το πούμε. Δεν είχα το θάρρος. Ζητώ συγγνώμη από όλα τα κορίτσια μετά από μένα, που δεν είχα το θάρρος να το σταματήσω. Είμαστε όλες πολύ ταραγμένες. Μιλάω στο τηλέφωνο με γυναίκες που δεν τις ξέρω. Συγκινούμαστε, κλαίμε…”

Παράλληλα, αποκάλυψε ότι 14 γυναίκες ηθοποιοί έχουν δεχτεί σεξουαλική παρενόχληση από τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη καθώς και ότι είναι όλες τους σε επαφή με δικηγόρο ούτως ώστε να αποφασίσουν τις μελλοντικές τους κινήσεις, ενώ οι καταγγελίες τους αφορούν την περίοδο από το 1993 έως το 2005.

Τέλος, η Τζένη Μπότση κατηγόρησε τον εν λόγω ηθοποιό και σκηνοθέτη ότι “χρησιμοποίησε τα όνειρά μας για να μας ξεφτιλίσει”.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:

Πηνελόπη Αναστασοπούλου

Το πρώτο περιστατικό που περιέγραψε η ίδια τοποθετείται το 2005, όταν είχε τελειώσει το θέατρο Τέχνης, σε ηλικία 28 ετών: «Όταν έφτασα στο θέατρο, ο καταγγελλόμενος με υποδέχθηκε και μου είπε να περάσω στο καμαρίνι του. Απ’ ότι αντιλήφθηκα, δεν υπήρχε κανείς άλλος στο κτίριο, πράγμα που μου έκανε εντύπωση. Πράγματι μπήκαμε στο καμαρίνι του και εκείνος κλείδωσε την πόρτα, κάτι που με έκανε αμέσως να νιώσω πολύ άβολα.

Ξεκίνησε να με ρωτάει διάφορα πράγματα για μένα και μετά από λίγο, προς μεγάλη μου έκπληξη, διαπίστωσα ότι είχε ανοίξει διάπλατα τα πόδια του, είχε βάλει και τα δύο του χέρια μέσα στο παντελόνι του, ακριβώς στη γενετήσια περιοχή, και κάνοντας παλινδρομικές κινήσεις χάιδευε τα γεννητικά του όργανα. Ήμουν εκεί για να συζητήσω το ενδεχόμενο μιας πιθανής συνεργασίας, όπως μου είχε εξηγήσει ο ίδιος σχετικά με τον λόγο του τηλεφωνήματος του λίγες ημέρες πριν, όμως η όλη ατμόσφαιρα δεν έμοιαζε καθόλου επαγγελματική.

Εκείνος προσπαθούσε συνεχώς να στρέψει την κουβέντα σε άσχετα θέματα και εγώ με τη σειρά μου προσπαθούσα να επαναφέρω τη συζήτηση στο θέμα που αφορούσε το ραντεβού μας, λέγοντας με έντονο ύφος πως έχω έρθει να μιλήσουμε για δουλειά.

Ένιωθα άβολα αλλά αυτό δεν έδειχνε να τον ενδιαφέρει, παρά συνέχισε να έχει τα χέρια του μέσα στο παντελόνι, κάνοντας κινήσεις και τρίβοντας την περιοχή.

Τρομοκρατήθηκα και προσπαθούσα να κάνω πως δεν καταλαβαίνω, εστιάζοντας το βλέμμα μου αλλού, με την ελπίδα ότι θα σταματούσε και ότι απλά έκανε μια συνηθισμένη αντρική κίνηση, αλλά δυστυχώς η διάρκεια που κράτησε αυτό με έκανε, καθώς και εκείνο το μειδίαμα που δεν θα ξεχάσω ποτέ, έδειχναν πως, ενώ καταλάβαινε ότι αισθάνομαι άβολα, μάλλον αυτό τον εξίταρε περισσότερο».

Σε άλλο σημείο της ίδιας καταγγελίας, και σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, η ηθοποιός φέρεται να υποστήριξε πως «σε ορισμένες περιπτώσεις, ο καταγγελλόμενος επιδεικτικά έβαζε τα χέρια του μέσα στο παντελόνι του και στη συνέχεια ερχόταν και με ακουμπούσε στο πρόσωπο και στο σώμα μου, για να με τοποθετήσει σε ένα σημείο της σκηνής και να μου δώσει σκηνοθετικές κατευθύνσεις, προσβάλλοντας έτσι την προσωπικότητα μου και προκαλώντας μου ανυπόφορη αηδία».

Άννα – Μαρία Παπαχαραλάμπους

«Το έτος 2000, σε ηλικία 24 ετών, συνεργάστηκα με τον καταγγελλόμενο. Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μας, ο καταγγελλόμενος σταδιακά με απομόνωσε με διάφορα τεχνάσματα από τα υπόλοιπα μέλη του θιάσου και φρόντισε να έχω δικό μου καμαρίνι με την πρόφαση (όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων) ότι θα ερμήνευα τον βασικό γυναικείο ρόλο του έργου

Το καμαρίνι αυτό βρισκόταν ακριβώς δίπλα στο δικό του. Ο ίδιος είχε τα κλειδιά του καμαρινιού μου καθ’ όλο το χρονικό διάστημα της συνεργασίας μας, μπαινοβγαίνοντας στο καμαρίνι χωρίς να χτυπά την πόρτα μου και ορισμένες φορές κλειδώνοντας την πόρτα πίσω όπως έμπαινε ο καταγγελλόμενος προέβη επανειλημμένα σε σοβαρές πράξεις προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειάς μου και όχι μόνο, εκμεταλλεύομενος το νεαρό της ηλικίας μου, την ανάγκη μου να εργαστώ και τον φόβο που μου είχε εμφυσήσει.

Αρκετές φορές εισερχόταν στο καμαρίνι μου, ενώ βρισκόμουν μέσα σε αυτό με κλειστή την πόρτα, κατέβαζε το παντελόνι του και ουρούσε επιδεικτικά στον νιπτήρα του καμαρινιού μου, ο οποίος βρισκόταν ακριβώς πίσω από εκεί που καθόμουν (σημειώνω ότι ο ίδιος είχε τουαλέτα στο δικό του καμαρίνι). Ο καταγγελλόμενος με παρενοχλούσε και εκτός θεάτρου με διάφορους τρόπους, όπως παρακολουθώντας με και προκαλώντας μου μια συνεχή ανησυχία που έφτανε πολλές φορές στα όρια του τρόμου. Δεν ήξερα ποια θα ήταν η επόμενη κίνησή του».

Λένα Δροσάκη

«Το 2007, σε ηλικία 24 ετών, ήμουν φοιτήτρια στο προκαταρκτικό έτος δραματικής σχολής στην οποία είχα εγγραφεί και φοιτούσα, προκειμένου στο τέλος του έτους να δώσω επιτυχώς τις εξετάσεις του υπουργείου και να εγγραφώ στο πρώτο έτος της σχολής μου. Κατά τη διάρκεια του έτους αυτού, γνώρισα τον καταγγελλόμενο στο πλαίσιο των επισκέψεων που διοργάνωσε η σχολή μου στο σετ των γυρισμάτων επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς που πρωταγωνιστούσε.

Ο καταγγελλόμενος έδειξε από την πρώτη στιγμή ενδιαφέρον για το πρόσωπό μου και με προσέγγισε με έναν τρόπο που αρχικά μου φάνηκε εντελώς φιλικός και καλοπροαίρετος. Πολύ σύντομα όμως άρχισε να αλλάζει συμπεριφορά και να με παρενοχλεί σεξουαλικά, στην αρχή πιο διακριτικά και στη συνέχεια με ολοένα και πιο ανάρμοστο τρόπο. Έφτασε στο σημείο να με παίρνει τηλέφωνο και να αυτοϊκανοποιείται ενώ ταυτόχρονα μου απηύθυνε χυδαίες εκφράσεις και με ρωτούσε πιεστικά “πότε θα του κάτσω”. Εγώ σε όλα αυτά αντιδρούσα και προσπαθούσα να ανακόψω αυτή τη χυδαία συμπεριφορά του, αλλά με ευγένεια. Κάποια στιγμή άρχισε να με απειλεί ανοιχτά ότι αν δεν του κάτσω θα φροντίσει ώστε να μην περάσω ως φοιτήτρια τις εξετάσεις του υπουργείου.

Την ημέρα των εξετάσεών μου και ενώ περίμενα έξω από το θέατρο τη σειρά μου να εξεταστώ εμφανίστηκε μπροστά μου ο καταγγελλόμενος και με ρώτησε για πολλοστή φορά “αν θα του κάτσω”! Εγώ τρομοκρατήθηκα και έχασα τα λόγια μου. Όταν έφτασε η σειρά μου και ανέβηκα στη σκηνή για να εξεταστώ, είδα τον καταγγελλόμενο να εισέρχεται στην αίθουσα του θεάτρου και να κατευθύνεται προς το μέρος της εξεταστικής επιτροπής χαιρετώντας εγκάρδια και συνομιλώντας θερμά με τα μέλη της. Όταν αυτά του γύρισαν την πλάτη και δεν τον είχαν στο οπτικό τους πεδίο, μου έκανε τη χαρακτηριστική κίνηση “Είδες που στα έλεγα;” Δεν πέρασα στις εξετάσεις του υπουργείου, αν και, για να είμαι απολύτως σαφής, δεν μπορώ να ξέρω κατά πόσο αυτό οφείλεται σε ενέργειες του καταγγελλόμενου ή στο γεγονός ότι η απόδοσή μου δεν ήταν επιθυμητή κυρίως λόγω της ταραχής που μου είχε προκληθεί» υπογραμμίζει η ηθοποιός.

Σε άλλο σημείο της καταγγελίας της, η Λένα Δροσάκη αποκαλύπτει ότι το 2019 και έχοντας τιμηθεί με το βραβείο «Μελίνα Μερκούρη», η Κάτια Δανδουλάκη της πρότεινε να συμμετάσχει στην παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές». «Όταν πληροφορήθηκα ότι σκηνοθέτης της παράστασης θα ήταν ο καταγγελλόμενος, αρνήθηκα ευγενικά στην κυρία Δανδουλάκη. Όταν η ίδια επέμεινε, δέχτηκα να συμμετάσχω. Τις πρώτες μέρες ο καταγγελλόμενος είχε κόσμια συμπεριφορά προς το πρόσωπό μου, πολύ σύντομα αυτό άλλαξε. Δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους παρενοχλήσεις, σκηνές ζηλοτυπίας, ξεσπάσματα οργής και ταπεινωτικές προσβολές προς το πρόσωπό μου, χωρίς να του έχω ποτέ δώσει το παραμικρό δικαίωμα.

Μία μέρα χωρίς κανέναν λόγο επιτέθηκε λεκτικά και με απίστευτη ένταση ενώπιον όλου του θιάσου σε εμένα και στον συνάδελφό μου Λευτέρη Ζαμπετάκη, προφανώς θεωρώντας ότι έχουμε μεταξύ μας κάποιου είδους ερωτική σχέση. Πράγμα που δεν ίσχυε. Η πρόβα διακόπηκε και η κ. Δανδουλάκη δύο μέρες μετά του ανακοίνωσε ότι δεν θα χρειαστεί άλλο τις υπηρεσίες του ως σκηνοθέτη. Αποχωρεί ο ισχυρός και όχι ο αδύναμος».

 

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X