Υδατάνθρακες:-Ποιες-τροφές-να-αποφεύγετε-σε-διατροφή-με-χαμηλούς-υδατάνθρακες;

Υδατάνθρακες: Ποιες τροφές να αποφεύγετε σε διατροφή με χαμηλούς υδατάνθρακες;

Η ισορροπημένη διατροφή αποτελεί το σημείο αναφοράς των περισσότερων ανθρώπων, οι οποίοι πασχίζουν με κάθε δυνατό τρόπο να ακολουθήσουν ένα υγιές διατροφικό πρότυπο, πολλές φορές λανθασμένα. Έτσι, αποκλείουν από την διατροφή τους αρκετά τρόφιμα, θεωρώντας τα “ανθυγιεινά” και απαγορευμένα.

Ισχύει κάτι τέτοιο για τους υδατάνθρακες;

Τι είναι οι υδατάνθρακες;

Οι υδατάνθρακες είναι μόρια που έχουν άτομα άνθρακα, υδρογόνου και οξυγόνου, αποτελώντας διατροφικά ένα από τα μακροθρεπτικά συστατικά. 

Αναλυτικότερα διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες:

  1. Ζάχαρη: Για παράδειγμα γλυκόζη, φρουκτόζη, γαλακτόζη και σακχαρόζη
  2. Άμυλο: Αλυσίδες μορίων γλυκόζης που διασπώνται στο πεπτικό σύστημα
  3. Φυτικές ίνες: Είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία μας και χρειάζεται να τις καταναλώνουμε

Είδη υδατανθράκων

Δεν υπάρχει ένα μόνο είδος υδατανθράκων, αλλά δυο, οι οποίοι έχουν διαφορετικές επιπτώσεις στην υγεία μας.

Συγκεκριμένα, διακρίνονται σε απλούς (πχ λαχανικά, κινόα, κριθάρι, πατάτες) και σε σύνθετους (πχ γλυκά, ποτά με ζάχαρη, λευκό αλεύρι). Οι πρώτοι δεν έχουν υποστεί καμία επεξεργασία, ενώ οι δεύτεροι είναι επεξεργασμένοι.

Αξίζει να σημειωθεί σε αυτό το σημείο, πως οι υδατάνθρακες δεν αποτελούν τον εχθρό της ισορροπημένης διατροφής, καθώς ένα πλήρες διαιτολόγιο χρειάζεται να περιέχει όλα τα είδη των τροφίμων, ακόμα και τα πιο “ανθυγιεινά”. 

Το κλειδί της επιτυχίας είναι να υπάρχει ισορροπία, για αυτό και δεν πρέπει να στερούμε από τον εαυτό μας κανένα τρόφιμο, αλλά να τα καταναλώνουμε όλα με μέτρο.

Συνεπώς, οι υδατάνθρακες δεν είναι η αιτία ύπαρξης της παχυσαρκίας.

Πώς να κάνετε τις σωστές επιλογές

Γενικότερα, προτιμότερο είναι να καταναλώνουμε συχνότερα απλούς υδατάνθρακες, παρά σύνθετους, αφού έχουν υποστεί επεξεργασία.

Καλύτερες πηγές υδατανθράκων

  • Λαχανικά (πχ γλυκοπατάτες)
  • Φρούτα (πχ μπανάνες, πορτοκάλια, μήλα)
  • Ξηροί καρποί
  • Σπόροι
  • Προϊόντα ολικής άλεσης
  • Κινόα
  • Βρόμη
  • Blueberries

Παρόλα αυτά, υπάρχουν και ορισμένες πηγές που χρειάζεται να αποφεύγουμε και να μην τις προτιμούμε σε καθημερινή βάση

  • Ποτά που περιέχουν ζάχαρη
  • Λευκό ψωμί
  • Γλυκά, κουλουράκια και μπισκότα
  • Σοκολάτες και παγωτό
  • Chips και τηγανιτές πατάτες

Από τι εξαρτάται η βέλτιστη πρόσληψη υδατανθράκων;

  • Ηλικία
  • Φύλο
  • Μεταβολισμός
  • Φυσική δραστηριότητα
  • Προσωπική προτίμηση σχετικά με το φαγητό

Εάν είστε υπέρβαροι ή έχετε άλλες παθήσεις τότε ενδέχεται να έχετε κάποια ευαισθησία στο συγκεκριμένο συστατικό. Επομένως, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας.

Ποιες τροφές χρειάζεται να αποφεύγετε αν ακολουθείτε μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες

  • Ψωμί και προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες
  • Συγκεκριμένα φρούτα, όπως μπανάνα, σταφίδες, δαμάσκηνα και mango
  • Συγκεκριμένα λαχανικά, όπως καλαμπόκι, πατάτες και γλυκοπατάτες
  • Ζυμαρικά
  • Δημητριακά
  • Μπύρα
  • Χυμούς με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη
  • Επεξεργασμένο γιαούρτι με προσθήκη γλυκαντικών ουσιών
  • Ζάχαρη
  • Chips και κρακεράκια

Συμπερασματικά, δεν χρειάζεται να αποκλείουμε κανένα απολύτως τρόφιμο από την διατροφή μας και δεν πρέπει να στερούμαστε τίποτα. Αυτό που οφείλουμε να λάβουμε υπόψη είναι να καταναλώνουμε όλες τις τροφές ισορροπημένα, καθώς δεν ισχύουν οι φήμες που υποστηρίζουν πως θα χάσουμε το περιττό βάρος αν δεν προτιμούμε συγκεκριμένες κατηγορίες αυτών.

Σε κάθε περίπτωση επικοινωνήστε πρώτα με τον Διατροφολόγο σας.

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Ανακάλυψε τις 6 τροφές που είναι απαραίτητες για ένα υγιές συκώτι

Πηγές

https://www.healthline.com/nutrition/good-carbs-bad-carbs#TOC_TITLE_HDR_8

https://www.healthline.com/nutrition/14-foods-to-avoid-on-low-carb#TOC_TITLE_HDR_16

https://www.healthline.com/nutrition/12-healthy-high-carb-foods#TOC_TITLE_HDR_8

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X