Αρχική / Διατροφή / Φυτικές ίνες: Εσείς γνωρίζετε την αξία τους στη διατροφή σας;
Φυτικές-ίνες:-Εσείς-γνωρίζετε-την-αξία-τους-στη-διατροφή-σας;

Φυτικές ίνες: Εσείς γνωρίζετε την αξία τους στη διατροφή σας;

Το σημείο αναφοράς και ο απώτερος σκοπός όλων εκείνων των ανθρώπων που προσπαθούν να ακολουθήσουν μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή είναι να εντάξουν όσα περισσότερα θρεπτικά συστατικά μπορούν στο καθημερινό τους διατροφολόγιο.

Παράλληλα, τα διαιτολόγια υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες είναι τα πιο πολυσυζητημένα το τελευταίο διάστημα.

Εσείς τι γνωρίζετε για τις φυτικές ίνες;

Τι είναι οι φυτικές ίνες;

Πρόκειται για το ακατέργαστο μέρος των φυτικών τροφών που δεν μπορούν να διαλυθούν ολοκληρωτικά από τα ανθρώπινα ένζυμα. Διακρίνονται στις διαλυτές και στις αδιάλυτες ίνες.

Οι πρώτες συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και βρίσκονται στη βρόμη, στο κριθάρι, στα φρούτα και στα φασόλια. Αντίθετα, οι δεύτερες βρίσκονται κυρίως στα προϊόντα ολικής άλεσης, στους ξηρούς καρπούς, στα φρούτα και στα λαχανικά και βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Ωστόσο, και τα δυο είδη είναι αναγκαία για τον οργανισμό.

Tips για να αυξήσετε την πρόσληψη σε φυτικές ίνες

Υπάρχουν ορισμένοι εύκολοι και πολύ απλοί τρόποι, με τους οποίους μπορείτε να αυξήσετε την πρόσληψη σε φυτικές ίνες. Αρχικά, προτιμότερο είναι να καταναλώνετε ολόκληρα τα φρούτα σας, αντί να τα στύβετε και να τα πίνετε σε χυμούς και smoothies.  Με αυτόν τον τρόπο, θα αποκομίσετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν. 

Παράλληλα, προτιμήστε τα προϊόντα ολικής άλεσης, αντί για εκείνα που είναι φτιαγμένα από λευκό αλεύρι (πχ ψωμί, ζυμαρικά από λευκό αλεύρι) και ελέγξτε πως το κυρίαρχο συστατικό στα δημητριακά σας είναι το σιτάρι. 

Ακόμη, αντί για κρακεράκια και κριτσίνια, μπορείτε να κόψετε σε sticks τα λαχανικά σας και να επιλέξετε με αυτόν τον τρόπο ένα πολύ απλό, θρεπτικό snack, το οποίο μπορεί να συνοδευθεί και από ένα σπιτικό ντιπ. Τέλος, πολύ σημαντικό είναι να καταναλώνετε κρέας εντός της εβδομάδας και να μην το παραλείπετε.

Οφέλη φυτικών ινών

  • Πρόληψη ιώσεων και ενίσχυση ανοσοποιητικού
  • Μικρότερες πιθανότητες καρδιακού επεισοδίου
  • Συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού αν έχετε διαβήτη τύπου 2
  • Ταχύτερος κορεσμός
  • Μείωση πιθανοτήτων καρκίνου στο στήθος και στο παχύ έντερο
  • Μείωση χοληστερόλης και έλεγχος των επιπέδων σακχάρου στο αίμα
  • Σταθερό σωματικό βάρος

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες

  • Αχλάδια, φράουλες, μήλα, rasberries, μπανάνες
  • Avocado, καρότα, μπρόκολο, σπανάκι, ντομάτες, λάχανο, γλυκοπατάτες
  • Φασόλια
  • Κινόα, βρόμη, σπόροι chia
  • Αμύγδαλα
  • Μαύρη σοκολάτα
  • Αποξηραμένα φρούτα

Προτεινόμενα γεύματα

  • Σαλάτα με σος μελιού, μουστάρδα και τριμμένο λάχανο
  • Τορτίγια με γαλοπούλα και avocado
  • Σάντουιτς με κόκκινη πιπεριά, καρότο και χούμους
  • Τορτίγια ψητών λαχανικών με χούμους
  • Σαλάτα με κινόα, τόνο και avocado
  • Ταμπουλέ
  • Τάρτα με σπανάκι και κιμά σόγιας
  • Σπανακόπιτα με φύλλο βρώμης/ ολικής άλεσης
  • Πράσινα σαλάτα με χαλούμι και σος μελιού
  • Λαχανοσαλάτα με μήλο και καρύδια
  • Βελουτέ σούπα με καρότο και κουρκουμά

Συνεπώς, η διατροφή μας χρειάζεται να είναι ισορροπημένη και πλήρης σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες. Για να δημιουργήσετε ένα υγιεινό διατροφολόγιο, ιδανικό για τις δικές σας ανάγκες απευθυνθείτε σε έναν Διατροφολόγο.

Πηγές:

https://www.benefiber.com/fiber-in-your-life/daily-fiber-intake/top-10-high-fiber-foods/

https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/carbohydrates/fiber/

https://www.healthline.com/nutrition/22-high-fiber-foods#TOC_TITLE_HDR_23

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dietary_fiber

https://icooktoheal.com/recipe-type/rich-in-vegetable-fibre/page/12/

https://www.onmed.gr/diatrofi/story/346919/dialytes-vs-adialytes-ines-poy-tha-tis-vreite-poy-xrisimeyoyn

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Βάλε τις φυτικες ίνες στο πρωινό σου και δες διαφορά!

Υδατάνθρακες: Ποιες τροφές να αποφεύγετε σε διατροφή με χαμηλούς υδατάνθρακες;

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X