Αρχική / Υγεία / Η Υγεία μου / Γυναικολογία / Διατροφή στην εγκυμοσύνη: Τι χρειάζεται να προσέξετε την πιο γλυκιά περίοδο της ζωής σας;
Διατροφή-στην-εγκυμοσύνη:-Τι-χρειάζεται-να-προσέξετε-την-πιο-γλυκιά-περίοδο-της-ζωής-σας;

Διατροφή στην εγκυμοσύνη: Τι χρειάζεται να προσέξετε την πιο γλυκιά περίοδο της ζωής σας;

Η ισορροπημένη διατροφή και ο σωστός τρόπος ζωής είναι απαραίτητος γενικότερα στον βίο μας, πόσο μάλλον το χρονικό διάστημα της εγκυμοσύνης. Τότε χρειάζεται να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στο διατροφολόγιο μας, καθώς αυτά που καταναλώνουμε δεν επηρεάζουν μόνο την δική μας υγεία, αλλά και αυτή του εμβρύου.

Εσείς γνωρίζετε τι χρειάζεται να λάβετε υπόψη την πιο γλυκιά και όμορφη περίοδο της ζωής σας;

Τι είναι απαραίτητο;

  • Πρόσληψη βάρους, πάντοτε υπό την επίβλεψη του γυναικολόγου σας
  • Υγιεινή διατροφή
  • Άσκηση ανά τακτά χρονικά διαστήματα
  • Επιπρόσθετη κατανάλωση βιταμινών και φαρμακευτικών σκευασμάτων
  • Αποφυγή αλκοόλ και καφεΐνης
  • Καθημερινή κατανάλωση των απαραίτητων ποσοτήτων νερού

Τι χρειάζεται να καταναλώνετε;

  • Πρωτεΐνη: Το δεδομένο συστατικό είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή ανάπτυξη των ιστών και των οργάνων του μωρού συμπεριλαμβανομένου και του εγκεφάλου. Παράλληλα, επιτρέπει την αποστολή περισσότερου αίματος στο έμβρυο, ενώ οι ανάγκες σας σε πρωτεΐνη εξαρτώνται από το βάρος σας και από τον μήνα, στον οποίο βρίσκεστε.

Ορισμένες πηγές: Κοτόπουλο, σολομός, ξηροί καρποί, φυστικοβούτυρο, φασόλια, cottage τυρί

  • Ασβέστιο: Ρυθμίζει τα υγρά του σώματος σας και συμβάλλει στην ανάπτυξη των οστών του εμβρύου. Κατά πάσα πιθανότητα θα στραφείτε σε φαρμακευτικά σκευάσματα για την πρόσληψη των απαραίτητων ποσοτήτων.

Ορισμένες πηγές: Γάλα, γιαούρτι, τυρί, σκούρα πράσινα και φυλλώδη λαχανικά, σολομός, γαρίδες

  • Φολικό οξύ: Διασφαλίζει την προστασία του νευρικού σωλήνα, που επηρεάζει τον νωτιαίο μυελό και τον εγκέφαλο του εμβρύου.

Ορισμένες πηγές: Συκώτι, αυγά, ξηροί καρποί, φυστικοβούτυρο, σκούρα πράσινα και φυλλώδη λαχανικά

  • Σίδηρος: Χάρη σε αυτόν διασφαλίζεται και προσφέρεται το απαραίτητο οξυγόνο σε εσάς και στο μωρό σας. Κατά προτίμηση συνδυάστε την κατανάλωση του με την πρόσληψη βιταμίνης C για καλύτερη απορρόφηση.

Ορισμένες πηγές: Αυγά, σκούρα πράσινα και φυλλώδη λαχανικά, πουλερικά, μοσχάρι

Για ποιον λόγο είναι σημαντική η διατροφή την περίοδο της εγκυμοσύνης;

Η ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντική κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης. Με αυτόν τον τρόπο, θα συμβάλλετε στην ομαλή κύηση, στην υγιή πρόσληψη βάρους και στην προάσπιση της ορθής ανάπτυξης του μωρού σας.

Πόσο παραπάνω χρειάζεται να τρώτε στην εγκυμοσύνη σας;

Δεν χρειάζεται να “τρώτε για δυο” όταν είστε έγκυος. Αυτό μπορεί να καταστεί επικίνδυνο για εσάς και το μωρό σας. Αντί για αυτό σκεφτείτε πως χρειάζεται να τρώτε δυο φορές πιο υγιεινά, συγκριτικά με το παρελθόν. 

Συμβουλευθείτε τον γιατρό και τον Διατροφολόγο σας για την επιπρόσθετη πρόσληψη θερμίδων.

Τι πρέπει να αποφεύγετε;

  • Αλκοόλ και καφεΐνη
  • Μη παστεριωμένο γάλα και γενικότερα γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Ωμά φαγητά που ενδέχεται να καταστούν επικίνδυνα (πχ sushi, λόγω του ωμού ψαριού)
  • Κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης
  • Κατεψυγμένα, καπνιστά θαλασσινά

Συμπερασματικά, η περίοδος της εγκυμοσύνης είναι πολύ ιδιαίτερη και χρειάζεται να δώσετε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση την διατροφή σας, καθώς δεν επηρεάζει μόνο εσάς, αλλά και το μωρό σας. Επομένως, προσπαθήστε να προβείτε σε όσο το δυνατόν καλύτερες επιλογές για μια ομαλή κύηση, χωρίς να ξεχνάτε πως μπορείτε να εντάξετε και την άσκηση στο καθημερινό σας πρόγραμμα.

Για οποιαδήποτε απορία σας έχει δημιουργηθεί επικοινωνήστε με τον γιατρό και τον Διατροφολόγο σας.

Πηγές:
https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/nutrition-during-pregnancy

https://www.nhs.uk/pregnancy/keeping-well/have-a-healthy-diet/

https://www.healthline.com/health/pregnancy/nutrition#what-to-eat

https://www.acog.org/womens-health/faqs/nutrition-during-pregnancy

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Ποια είναι τα οφέλη της κατανάλωσης φρούτων, κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Η σχέση του κορωνοϊού με την εγκυμοσύνη. Όλα όσα γνωρίζουμε!

3ος μήνας εγκυμοσύνης: συμπτώματα, αποβολή και ανάπτυξη του εμβρύου

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X