Έρευνες καθιστούν το ταχίνι σύμμαχο για λαμπερή επιδερμίδα, προστασία από τον καρκίνο και εύρυθμη καρδιακή λειτουργία

Ο βασιλιάς της νηστείας είναι αδιαμφισβήτητα το πολυαγαπημένο μας ταχίνι. Παρόλο, όμως, που οι περισσότεροι από εμάς το προτιμούμε και το έχουμε εντάξει στην διατροφή μας δεν γνωρίζουμε πολλά πράγματα για τα οφέλη και τις ιδιότητες που έχει για τον οργανισμό μας. 

Eίναι πεντανόστιμο, υγιεινό και προτείνεται να το εντάξουμε στην διατροφή μας, ειδικά σε περιόδους που προσέχουμε ιδιαίτερα την διατροφή μας ή βρισκόμαστε σε κάποιο πρόγραμμα διάιτας.

Το ταχίνι είναι superfood

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι %CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%9A-2023-02-22T113300.055-1024x576.jpg

Ο σησαμοπολτός όπως αλλιώς ονομάζεται είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά που ευεργετούν τον οργανισμό μας και του προσφέρουν πολλαπλά οφέλη. Προέρχεται από αλεσμένο σουσάμι, το οποίο πρώτα έχει ψηθεί και μετέπειτα αλεστεί. Είναι ιδιαίτερα γνωστό και αγαπητό κυρίως στις χώρες της Μέσης Ανατολής, ενώ στην Ελλάδα καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες κατά την διάρκεια της νηστείας.

Γνωστό τρόφιμο που περιέχει ταχίνι είναι το χούμους, που έχει ως βασικό συστατικό τα ρεβύθια και το ταχίνι. Το ταχίνι λοιπόν είναι πλούσιο σε λιπαρά οξέα, αλλά όχι σε υδατάνθρακες. Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες αλλά και αμινοξέα. Αυτός ο συνδυασμός το καθιστά μία υπερτροφή που όλοι πρέπει να συμπεριλάβουμε στην διατροφή μας.

Γιατί το προτιμάμε στην νηστεία

Το ταχίνι δεν λείπει από κανένα νηστίσιμο τραπέζι, εκτός του ότι είναι νόστιμο αλλά ακόμα γιατί μπορεί να αντικαταστήσει το κρέας. Η λυσίνη είναι ένα αμινοξύ το οποίο όταν καταναλωθεί μαζί με το ταχίνι, χαρίζει στον οργανισμό πρόσληψη  πρωτεΐνης, ικανής να αντικαταστήσει την ζωική, από την οποία κιόλας απέχουμε λόγω της νηστείας.

Διατροφική ανάλυση

Μια κουταλιά του γλυκού (15 γραμμάρια)

Θερμίδες: 89

Πρωτεΐνη και υδατάνθρακες: 3 γραμμάρια

Λιπαρά: 8 γραμμάρια

Φυτικές ίνες: 2 γραμμάρια

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι %CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%9A-2023-02-22T114603.146-1024x576.jpg

Ποια είναι τα οφέλη του για την υγεία μας;

  • Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά (λιγνάνες) που βοηθούν στην πρόληψη τυχόν βλαβών που μπορεί να δημιουργηθούν στις ελεύθερες ρίζες και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Οι ελεύθερες ρίζες είναι ασταθείς ενώσεις που μπορεί αν βλάψουν τους ιστούς, ενώ χάρη σε αυτές αναπτύσσονται και διάφορες ασθένειες, όπως ο διαβήτης τύπου 2.


  • Προστατεύει το άτομο από τον καρκίνο. Σχετική επιστημονική μελέτη κατέδειξε πως εμποδίζει την ανάπτυξη και εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων του ήπατος, του παχέος εντέρου και της μήτρας. 
  • Ενδυναμώνει το νευρικό σύστημα. Ειδικότερα, βελτιώνει την εγκεφαλική λειτουργία και μειώνει τον κίνδυνο νευροεκφυλιστικών ασθενειών, όπως η άνοια. 
  • Προστατεύει το συκώτι και την εντερική λειτουργία. Έχει, δηλαδή, ενώσεις που που προστατεύουν τόσο το ήπαρ, όσο και τα νευρά από πιθανές βλάβες. Άλλωστε, αυτά τα όργανα είναι υπεύθυνα για την απομάκρυνση των τοξινών και των μη θρεπτικών ουσιών από το σώμα. 
  • Συμβάλλει στην απορρόφηση του σιδήρου, ελέγχει την αρτηριακή πίεση και προστατεύει το άτομο από την σιδηροπενική αναιμία. 
  • Προάγει την ορθή καρδιακή λειτουργία. Ειδικότερα, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κακής χοληστερόλης που αποτελεί σημαντικό παράγοντα των καρδιακών παθήσεων. 
  • Προσφέρει λάμψη στην επιδερμίδα. Όλα αυτά τα καλά λίπη που περιέχονται στο ταχίνι ενισχύουν την απορρόφηση των βιταμινών Α και Ε που είναι σημαντικές για την πρόληψη των σημαδιών γήρανσης. Παράλληλα, περιέχει ψευδάργυρο ένα δομικό στοιχείο του κολλαγόνου που είναι πολύ σημαντικό για το δέρμα, καθώς το διατηρεί ελαστικό.

Συμπερασματικά, το ταχίνι έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες και είναι πολύ σημαντικό να το εντάξετε στη διατροφή σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε με αυτό σπιτικές συνταγές, dressings ή πολύ απλά να το χρησιμοποιήσετε ως άλειμμα στο πρωινό σας και όχι μόνο.

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Υγιεινός γευστικός… πειρασμός: Τρουφάκια ενέργειας με βρώμη και ταχίνι

Ταχίνι: Ο “πρωταγωνιστής” της νηστείας!

Νηστίσιμα βουτήματα με ταχίνι

Πηγές

https://www.healthline.com/nutrition/tahini-benefits#TOC_TITLE_HDR_10

https://www.healthline.com/nutrition/what-is-tahini#uses

https://www.webmd.com/diet/benefits-of-tahini#2

https://www.mindbodygreen.com/0-6997/10-Reasons-to-Eat-Tahini.html

Σχετικά άρθρα