Αρχική / Ψυχολογία / Real Life / Έχω πάρα πολύ άγχος και επειδή είμαι έγκυος φοβάμαι ότι όλο αυτό θα περάσει στο μωράκι μου. Τι να κάνω;
Έχω-πάρα-πολύ-άγχος-και-επειδή-είμαι-έγκυος-φοβάμαι-ότι-όλο-αυτό-θα-περάσει-στο-μωράκι-μου.-Τι-να-κάνω;

Έχω πάρα πολύ άγχος και επειδή είμαι έγκυος φοβάμαι ότι όλο αυτό θα περάσει στο μωράκι μου. Τι να κάνω;

Λοιπόν έχει λίγο καιρό που το άγχος μου έχει ξεφύγει. Πάντα ήμουν αγχωτικός τύπος, αλλά το τελευταίο διάστημα έχω περισσότερο. Βέβαια έχουν συμβεί και διάφορα γεγονότα. Το θέμα είναι πως είμαι έγκυος και δεν θέλω όλο αυτό να περνάει στο μωράκι μου. Ευχαριστώ

Στο ερώτημα σας απάντησε η Μαρία Λαΐου, Ψυχολόγος

Αγαπητή αναγνώστρια,

Αρχικά, εύχομαι να πάνε όλα καλά αναφορικά με την εγκυμοσύνη σου! Η αλήθεια είναι οτι η βοήθεια που μπορώ να σου δώσω θα είναι περιορισμένη εφόσον δεν έχω αρκετές πληροφορίες για την “ιστορία” σου. Το άγχος, κατα την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο και ταυτόχρονα αρκετα κινητοποιητικό.  Κατα την περίοδο της εγκυμοσύνης, η γυναίκα  βιώνει αλλαγές στις περιοχές του εγκεφάλου της που σχετίζονται με την αντίληψη του εαυτού της και των άλλων, πράγμα το οποίο διευκολύνει την ανάληψη του μητρικού της ρόλου.  Το άγχος λοιπόν, πιθανόν να  λειτουργει σαν ένα “καμπανάκι” το οποίο  μπορεί να σε βοηθήσει να διευρύνεις τις δυνατότητες σου και να ανακαλύψεις νέες προοπτικές για τον εαυτό σου.
Σύμφωνα με έρευνες που μελετούν τι κρίνεται υποστηρικτικό για τις εγκυμονούσες υπάρχει μια σύγκλιση στο ότι δείχνουν ότι μια “θετική στάση” από την πλευρά της εγκύου παίζει καθοριστικό ρόλο στην λειτουργική διαχείριση του άγχους. Αυτό συμβαίνει διότι η αισιοδοξία βοηθά στην υιοθέτηση στρατηγικών αντιμετώπισης του στρες , στη μείωση των δυσφορικών συναισθημάτων και στην προσαρμοστικότητα.
Ακόμη, η υιοθέτηση μιας πιο αισιόδοξης στάσης βοηθά την έγκυο να αποκτήσει μια αίσθηση “ελέγχου” της κατάστασης και έτσι να μειωθεί η αγωνία της.
Τέλος , οι παρεμβάσεις που ενσωματώνουν ασκήσεις χαλάρωσης με μουσική ή χωρίς κρίνονται ιδιαίτερα υποστηρικτικές.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να κρατήσεις οτι σε αυτήν την διαδικασία καλό θα είναι να έχεις έναν “συμπορευτή” μαζι σου, δηλαδή έναν ψυχολόγο.
Ελπίζω να βοήθησα,

Ψυχολόγος, ΜSc Clinical Neuropsychology/MSc Clinical and Community Psychology

Τηλέφωνο: 6986823375

e-mail: maria.p.laioupsychology@gmail.com

Instagram:@marialaioupsychology

Facebook: https://www.facebook.com/marialaioupsychologist

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Πως να διαχειριστείς το άγχος της δουλειάς χωρίς να σε επηρεάσει ψυχολογικά;

Πώς ο τρόπος σκέψης μας προκαλεί άγχος και ενοχές; Τα 8 λάθη που κάνουμε όλοι!

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X