Δυσανία

Αν δεν μπορείτε με τίποτα να σηκωθείτε από το κρεβάτι σας, τότε έχετε αυτό.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να σηκωθούν από το κρεβάτι τους το πρωί, ειδικά μετά από ένα ξενύχτι ή πολλές ώρες δουλειάς. Τι γίνεται όμως όταν αυτή η δυσκολία του να σηκωθούμε από το κρεβάτι μας παίρνει όνομα και γίνεται παθολογική κατάσταση;

Οι γιατροί και οι ψυχολόγοι το χαρακτηρίζουν ως δυσανία. Δυσανία λοιπόν ονομάζεται η μεγάλη δυσκολία του αποχωρισμού του κρεβατιού μας, καθώς και η τεράστια επιθυμία να βρεθούμε σύντομα σε αυτό.

Ποια είναι τα πιθανά αίτια της δυσανίας;

Η δυσανία μπορεί να μην θεωρείται πάθηση, ωστόσο συχνά συνδέεται σαν υποκείμενη κατάσταση σε καταστάσεις όπως κατάθλιψη και και σύνδρομο χρόνιας κόπωσης.

Πιο συγκεκριμένα, όπως δηλώνει ο Δρ. Mark Salter από το Royal College of Psychiatrists «Είναι μια συμπεριφορά που παρατηρείται σε εκείνους που πάσχουν από μια σημαντική καταθλιπτική διαταραχή».

Ωστόσο υπάρχει μια μεγάλη διαφορά μεταξύ δυσανίας και της απλής κόπωσης. Στη δυσανία οι άνθρωποι νιώθουν αγχωμένοι και κουρασμένοι στην σκέψη και μόνο πως πρέπει να σηκωθούν.

Μερικά από το πιο συνηθισμένα αίτια της δυσανίας είναι τα έξης.

  • Κατάθλιψη
  • Σύνδρομο χρόνιας κόπωσης
  • Διαταραχές ύπνου
  • Υπνική άπνοια
  • Ινομυαλγία
  • Καρδιαγγειακές παθήσεις
  • Διαβήτης
  • Αναιμία

Θεραπεύεται η δυσανία;

Αν και βιβλιογραφικά δεν υπάρχει κάποια επίσημη θεραπεία, οι τρόποι αντιμετώπισης είναι παρόμοιοι με αυτούς της αϋπνίας.

  • Άσκηση (Προκειμένου να κουραστείτε και να κοιμηθείτε καλύτερα, ωστόσο πρέπει να αποφεύγεται τις βραδινές ώρες γιατί δημιουργεί υπερένταση)
  • Αποφυγή καφεΐνης, αλκοόλ και φαγητού αργά το βράδυ
  • Αποφυγή των ηλεκτρονικών συσκευών πριν τον ύπνο, διότι το μπλε φως που εκπέμπει, χαλάει την μελατονίνη με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να κοιμηθούμε.
  • Καθιερώστε ένα σταθερό ωράριο ύπνου
  • Αποφύγετε τους μεσημεριανούς ύπνους
  • Προσέξτε την θερμοκρασία του δωματίου καθώς και τους εξωτερικούς θορύβους που μπορεί να διαταράξουν την ποιότητα και την ποσότητα του ύπνου σας

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Ύπνος: Ένα ατελείωτο πεδίο μάχης. 5 τρόποι για να κοιμάται το παιδί σου πιο γρήγορα

Πηγές

https://www.thesun.co.uk/fabulous/7587074/dysania-real-condition-signs-symptoms-treated/

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X