Άγχος

Μήπως αισθάνεστε έντονο άγχος; Αυτά είναι τα βασικότερα συμπτώματα και οι τρόποι αντιμετώπισης

Το να έρθει κάποιος αντιμέτωπος για ένα μικρό χρονικό διάστημα με το στρες είναι πολύ φυσιολογικό. Άλλωστε, οι σύγχρονοι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι ιδιαίτερα έντονοι, ενώ οι προσδοκίες και οι υποχρεώσεις απαιτητικές. Ωστόσο, όταν κάποιος βιώνει αυτή την έντονη αίσθηση νευρικότητας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, χρειάζεται να θορυβηθεί, ειδικά όταν εμφανίζει και συγκεκριμένα συμπτώματα. Εσείς, είστε αγχώδεις στην καθημερινή σας ζωή;

Ποια είναι τα βασικότερα συμπτώματα;

  • Αίσθηση άγχους και νευρικότητας
  • Αίσθηση κινδύνου
  • Ταχυκαρδία
  • Ιδρώτας
  • Κόπωση
  • Αυπνίες
  • Μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης
  • Ταχύς ρυθμός αναπνοής

Πότε χρειάζεται να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό;

Οι ειδικοί βρίσκονται στη διάθεση σας ανά πάσα ώρα και στιγμή, ώστε να σας βοηθήσουν να ηρεμήσετε και να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα σας. Έτσι, μπορείτε να απευθυνθείτε σε αυτούς, αν νιώθετε πως το άγχος σας στερεί πολύτιμες στιγμές της καθημερινής σας ζωής, τις οποίες δε μπορείτε να απολαύσετε, αν αισθάνεστε πως δεν έχετε τον έλεγχο των πραγμάτων και συνήθως καταφεύγετε σε απαγορευμένες ουσίες ή συστηματική και υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Ακόμη, αν έχετε αυτοκτονικές τάσεις, είτε ως σκέψεις, είτε ως ενέργειες, ζητήστε άμεσα βοήθεια.

Αίτια ύπαρξης άγχους

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ για ποιον λόγο αγχώνεστε ή αισθάνεστε νευρικοί; Οι ερευνητές δεν είναι απολύτως σίγουρη για το ποια είναι η “πηγή του κακού”. Ωστόσο, ένας πιθανός συνδυασμός διαφόρων παραγόντων διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην παρουσία του (πχ γενετικοί παράγοντες, χημεία του εγκεφάλου και περιβάλλον).

Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης άγχους

  • Επαρκής ύπνος
  • Καλή διατροφή
  • Διαλογισμός
  • Αποφυγή αλκοόλ, τσιγάρου και καφεΐνης
  • Άσκηση
  • Επικοινωνία με οικογένεια και φίλους
  • Η κατανάλωση ορισμένων τροφίμων έχει αποδειχθεί πως μειώνει αποτελεσματικό το στρες. Ορισμένα από αυτά είναι ο σολομός, η μαύρη σοκολάτα, το χαμομήλι, το γιαούρτι και το πράσινο τσάι.

Εν τέλει, τα επεισόδια έντονου άγχους εφιστούν την προσοχή σας. Για αυτόν τον λόγο, αν έχετε παρατηρήσει πως αυξάνονται και έρχεστε αντιμέτωποι με αυτά όλο και πιο συχνά, τότε η βέλτιστη επιλογή είναι να επικοινωνήσετε με έναν ειδικό, ώστε να διευκολύνετε την καθημερινότητα, αλλά και την ποιότητα της ζωής σας.

Πηγές

https://www.healthline.com/health/anxiety#foods

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/anxiety/symptoms-causes/syc-20350961

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X