Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου

Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: Ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνουμε;

Τι είναι το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου;

Το Σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου ΣΕΕ ή αλλιώς Σπαστική εντεροκολίτιδα είναι μια λειτουργική διαταραχή του εντέρου που χαρακτηρίζεται από χρόνιο κοιλιακό άλγος, κοιλιακή δυσφορία, φούσκωμα και αλλαγές στις συνήθειες του εντέρου. Σε κάποιες περιπτώσεις τα συμπτώματα εμφανίζονται μετά την κένωση. Το ΣΕΕ, μπορεί να εμφανισθεί υπό τη μορφή διάρροιας ή δυσκοιλιότητας, ή με εναλλαγή αυτών. Επίσης το ΣΕΕ μπορεί να παρουσιαστεί έπειτα από μία λοίμωξη ή μία στρεσογόνο κατάσταση. Η διάγνωση του γίνεται αποκλείοντας άλλες οργανικές παθήσεις. Η θεραπευτική αντιμετώπιση στοχεύει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων και περιλαμβάνει αλλαγές στο διαιτολόγιο του ασθενούς, φαρμακευτική αγωγή και ψυχολογική υποστήριξη.

Ποια είναι η διατροφή που θα πρέπει να ακολουθείται;

  • Άπαχο κρέας
  • Αυγά
  • Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα
  • Λαχανικά χαμηλής αξίας στην κλίμακα FODMAP
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Φρούτα χαμηλής αξίας FODMAP
  • Ξηροί καρποί
  • Σπόροι
  • Ζημωμένα τρόφιμα

Άπαχο κρέας

Τα άπαχα κρέατα αποτελούν μια ιδανική επιλογή για ανθρώπους με ΣΕΕ, αφού η πρωτεΐνη που περιέχουν είναι εύπεπτη και δεν προκαλεί τα ανεπιθύμητα εντερικά αέρια. Μερικά άπαχα κρέατα είναι τα εξής:

  • Κοτόπουλο στήθος
  • Γαλοπούλα στήθος
  • Χοιρινό
  • Φιλέτο μοσχαρίσιου κρέατος

Αυγά

Τα αυγά αποτελούν μια εξίσου ιδανική λύση για ανθρώπους με ΣΕΕ, αφού περιέχουν και αυτά υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης. Ωστόσο μερικοί άνθρωποι παρουσιάζουν ευαισθησία είτε στο ασπράδι, είτε στον κρόκο, οπότε ίσως χρειαστεί να κάνετε μερικές δοκιμές για να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα λόγω του ότι έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, βοηθούν στα συμπτώματα του ΣΕΕ. Μερικά από τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, είναι τα εξής:

  • Αντζούγιες
  • Μπακαλιάρος
  • Ρέγγα
  • Σκουμπρί
  • Πέστροφα
  • Σαρδέλα
  • Σολομός (άγριας αλίευσης)

Λαχανικά χαμηλής αξίας στην κλίμακα FODMAP

Τα άτομα που έχουν ΣΕΕ τείνουν να αποφεύγουν τα λαχανικά, επειδή επιδεινώνουν τα συμπτώματά τους. Ωστόσο, οι ερευνητές του FODMAP από το Πανεπιστήμιο Monash στην Αυστραλία διεξήγαγαν μελέτες και εντόπισαν ποια λαχανικά είναι καλύτερα ως προς το ΣΕΕ:

  • Μπαμπού
  • Πιπεριές “καμπάνες”
  • Μπρόκολο
  • Καρότα
  • Σέλερι
  • Καλαμπόκι
  • Μελιτζάνα
  • Μάραθο
  • Φασολάκια
  • Μαϊντανός
  • Πατάτα
  • Γλυκοπατάτα
  • Ντομάτα
  • Γογγύλι
  • Κολοκύθι

Επιπλέον, μπορεί να διαπιστώσετε ότι είστε σε θέση να χωνέψετε καλύτερα τα λαχανικά που έχουν μαγειρευτεί, αντί να τα τρώτε ωμά.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά και σπανίως προκαλούν ζύμωση στο έντερο. Έτσι μερικές φανταστικές επιλογές είναι τα εξής:

  • Ρόκα
  • Μπόκ Τσόι
  • Λάχανο
  • Αντίδι
  • Λαχανίδα kale
  • Μαρούλι
  • Σπανάκι
  • Σέσκουλο

Φρούτα χαμηλής αξίας FODMAP

Η επιλογή φρούτων με χαμηλή αξία FODMAP είναι ένας ασφαλέστερος τρόπος για να πάρετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε. Η μοναδική προσοχή που χρειάζεται να δώσετε είναι στην ποσότητα που θα καταναλώσετε, διώτι δεν είναι δύσκολο να προκληθεί φούσκωμα και αέρια.

Μερικά από αυτά είναι τα εξής:

  • Αβοκάντο (μέχρι 1/8 ενός καρπού)
  • Μπανάνα
  • Μύρτιλα (μούρα)
  • Πεπόνι
  • Σταφύλια
  • Ακτινίδια
  • Λεμόνι
  • Λάιμ (lime)
  • Μανταρίνια
  • Ελιές
  • Πορτοκάλια
  • Παπάγια
  • Ανανάς
  • Βατόμουρα (μούρα)
  • Φράουλες

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί περιέχουν ακόρεστα λιπαρά, πράγμα που είναι καλό για τη χλωρίδα του εντέρου και επομένως για το ΣΕΕ.

Μερικοί ξηροί καρποί χαμηλής αξίας FODMAP:

  • Αμύγδαλα (μέχρι 10)
  • Βραζιλιάνικα φυστίκια
  • Φουντούκια (μέχρι 10)
  • Καρύδια Macadamia
  • Καρύδια Pecan
  • Κουκουνάρι
  • Καρύδια

Σπόροι

Από όλους τους διάφορους τύπους σπόρων, οι σπόροι chia και ο λιναρόσπορος φαίνεται να προσφέρουν το μεγαλύτερο όφελος για τους ανθρώπους που έχουν ΣΕΕ. (Σημείωση: Ο λιναρόσπορος πρέπει να αλεσθεί πριν από τη χρήση!)

Μερικοί σπόροι χαμηλής αξίας είναι οι εξής:

  • Κολοκύθι (πασατέμπο)
  • Ηλιόσπορος

Ζυμωμένα τρόφιμα

Τα ζυμωμένα τρόφιμα είναι εκείνα που περιέχουν πολλά φυσικά στελέχη προβιοτικών (τα βακτήρια που κάνουν καλό στο έντερο), Μερικά από αυτά είναι τα εξής:

  • Κεφίρ
  • Κομπούτσα
  • Λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση (λάχανο τουρσί και kimchi)
  • Γιαούρτι (χωρίς υπερβολική προσθήκη ζάχαρης)

Πηγή: https://www.verywellhealth.com

 

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: Οι επεξεργασμένες τροφές αυξάνουν τον κίνδυνο

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X