Πρωινό άγχος

Νιώθεις άγχος, δυσκολία συγκέντρωσης και κούραση κάθε πρωί που ξυπνάς; Τότε ίσως έχεις Γενικευμένη Αγχώδη Διαταραχή

Εάν είστε από τους ανθρώπους που ξυπνάνε το πρωί και νιώθουν ένα αδιανόητο άγχος, τότε είσαι στο κατάλληλο μέρος. Εάν και δεν υπάρχει επίσημος όρος για το πρωινό άγχος, οι ειδικοί υποστηρίζουν πως είναι μιας μορφής Γενικευμένη Αγχώδη Διαταραχή.

Η Γενικευμένη Αγχώδη Διαταραχή, διαρκεί περίπου 6 μήνες, χαρακτηρίζεται από υπερβολική και ανεξέλεγκτη ανησυχία και επηρεάζει σημαντικά τη καθημερινότητα μας. Τα άτομα με ΓΑΔ αγχώνονται σημαντικά για γενικά πράγματα γύρω τους όπως είναι η υγεία τους, οι χρηματικοί τους πόροι, η εργασία τους κλπ.

Ποιες είναι οι αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν το πρωινό άγχος σε έναν άνθρωπο;

Σίγουρα όλοι οι άνθρωποι με πρωινό άγχος δεν αγχώνονται για τους ίδιους λόγους, όμως το μόνο πράγμα που είναι σίγουρο, είναι πως σε όλους υπάρχει αυξημένη έκκριση κορτιζόλης, η οποία είναι η ορμόνη τους στρες. Σύμφωνα με τους ειδικούς η κορτιζόλη σε ανθρώπους με χρόνιο άγχος τις πρώτες ώρες της ημέρας είναι πολύ πιο αυξημένη. Αυτός είναι ένας καλός λόγος που εξηγεί γιατί τα πρωινά είμαστε αγχωμένοι.

Ένας ακόμη παράγοντας που οφείλεται το πρωινό άγχος είναι η διατροφή μας. Γενικά έχουμε αναφέρει πολλές φορές τη σημαντικότητα της διατροφής, τόσο στη σωματική όσο και στη ψυχική μας υγεία. Έτσι σύμφωνα με τους ειδικούς φαίνεται πως η αφαγία μπορεί να προκαλέσει αυξημένα συμπτώματα άγχους, όπως επίσης και η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης και καφέ, αφού επηρεάζουν το νευρικό σύστημα και τη διάθεση μας.

Ποια είναι όμως τα συμπτώματα ενός ανθρώπου με πρωινό άγχος;

  • Άγχος

  • Ευερεθιστότητα

  • Κρίσεις πανικού

  • Δυσκολία συγκέντρωσης

  • Κούραση

Ποια είναι η ιδανική θεραπεία για τέτοιου είδους συμπτώματα;

Το μόνο σίγουρο είναι πως η θεραπεία θα πρέπει να είναι εξατομικευμένη, αφού το πρόβλημα στον καθένα από εμάς εμφανίζεται με διαφορετικό τρόπο. Όπως και να έχει όμως εμείς σας προτείνουμε ένα γενικό πρωτόκολλο που μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση τους άγχους.

  • Αρχικά θα πρέπει να μιλήσετε με τον Ψυχοθεραπευτή σας προκειμένου να του εξηγήσετε πως έχει η κατάσταση, ποια είναι τα συμπτώματα σας κλπ. Εκείνος/η με τη σειρά του θα σας κατευθύνει και θα σας βοηθήσει στο να έχετε μια φυσιολογική καθημερινότητα.
  • Το επόμενο βήμα της θεραπείας που συχνά έρχεται και συμπληρωματικά με τη ψυχοθεραπεία είναι η φαρμακευτική αγωγή που σκοπό έχει να υποστηρίξει τη θεραπεία για ένα πιο βέλτιστο αποτέλεσμα σε περίπτωση που μόνο η ψυχοθεραπεία δεν φέρνει αλλαγές.
  • Ένα πολύ καλό βήμα για την επίλυση μιας τέτοιας δυσκολίας είναι η αποδοχή και η κατανόηση. Πρέπει να αποδεχτείτε τον εαυτό σας και να τον αγκαλιάσετε. Το άγχος δεν είναι κάτι που δεν είναι θεραπεύσιμο, οπότε μην σας πιάνει πανικός και απογοήτευση με τη διαχείρηση σας.
  • Άλλαξε συνήθειες και δες τη ζωή αλλιώς. Συνήθως οι άνθρωποι με αγχώδεις διαταραχές βοηθιούνται σημαντικά από μια μεγάλη και ευχάριστη αλλαγή στη ζωή τους, αφού τους “παίρνει” τις σκέψεις από το συνεχές άγχος. Μερικές χρήσιμες συμβουλές είναι οι εξής:
  • Ξεκίνα διαλογισμό, έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα τα σημαντικά οφέλη και την ηρεμία που προσφέρει σε ανθρώπους με έντονο άγχος.
  • Φτιάξε τη ρουτίνα του ύπνου σου. Ο οργανισμός για να ξυπνήσει με καλή διάθεση θέλει σίγουρα ένα 8ωρο ύπνου.
  • Μείωσε τις αρνητικές και αγχώδεις σκέψεις πριν το ύπνο σου. Ο εγκέφαλος έχει την τάση να κρατάει τις τελευταίες μας σκέψεις πριν τον ύπνο και να τις φέρνει στην επιφάνεια το επόμενο πρωί.
  • Βάλε τη γυμναστική στη ζωή σου. Η γυμναστική έχει το χάρισμα να σε κάνει να νιώθεις την ευεξία που έχεις τόσο πολύ ανάγκη, αφού οι ορμόνες που εκκρίνονται μπορούν να βοηθήσουν τόσο σε κατάθλιψη, όσο και στο άγχος.

Πηγές

https://www.health.harvard.edu/blog/mindfulness-meditation-may-ease-anxiety-mental-stress-201401086967

https://adaa.org/living-with-anxiety/managing-anxiety/exercise-stress-and-anxiety

https://www.nimh.nih.gov/health/topics/mental-health-medications

Διαβάστε σχετικά άρθρα

Μήπως αισθάνεστε έντονο άγχος; Αυτά είναι τα βασικότερα συμπτώματα και οι τρόποι αντιμετώπισης

Γνώρισε τη δύναμη του διαλογισμού και πες αντίο στο άγχος, την αϋπνία, την άνοια και την υψηλή αρτηριακή πίεση

 

 

Article Image cover fromhttp://www.depositphotos.com/

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X