Γιώργος Μουστάκας: ο ιδρυτής των καταστημάτων “Μουστάκας” που ξεκίνησε από την Κίμωλο- Η πορεία του από μία μικρή βιοτεχνία της Αθήνας μέχρι τα 17 καταστήματα πανελλαδικώς και τα κέρδη εκατομμυρίων μέσα στην κρίση

Ο επιχειρηματίας Γιώργος Μουστάκας ήταν ο ιδρυτής της ομώνυμης αλυσίδας παιχνιδιών «Μουστάκας». Η επιχείρηση ξεκίνησε ως μία μικρή βιοτεχνία και κατέληξε να είναι μία από τις 30 γρηγορότερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της Ελλάδας. Με παρουσία που μετρά πάνω από 30 καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη και Ρόδο έχει καταφέρει να κερδίσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Η ζωή στην Κίμωλο

Ο Γιώργος Μουστάκας γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κίμωλο. Προερχόταν από οικογένεια χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις αλλά που του έδωσε την έμπνευση για να δημιουργήσει την βιοτεχνία παιχνιδιών. Οι γονείς του είχαν ένα μικρό μαγαζί στο νησί στο οποίο κατασκεύαζαν διάφορα μικρά αντικείμενα, έτσι ο μικρός Γιώργος μεγάλωσε μέσα σ’ αυτό.

Την δεκαετία του 1960 μετοίκησε στην Αθήνα για να κυνηγήσει ένα καλύτερο μέλλον. Το 1968 άνοιξε την μικρή του βιοτεχνία κατασκευής παιχνιδιών έχοντας ως κίνδυνο την αγάπη για τα παιχνίδια και τα ίδια τα παιδιά. Προχωρώντας αργά αλλά βάζοντας γερά θεμέλια στον χώρο του παιχνιδιού με γνώμονα την ποιότητα των προϊόντων, τον σεβασμό προς τον πελάτη και την υπευθυνότητα.

Μετά την κατασκευή παιχνιδιών ο ίδιος αποφάσισε να κάνει ένα βήμα παρακάτω και να ασχοληθεί και με την πώλησή τους. Έτσι, το 1986 άνοιξε το πρώτο κατάστημα «Μουστάκας» στο Περιστέρι που έμελλε να είναι το πρώτο ενός μεγάλου ομίλου. Το επόμενο κατάστημα ήρθε το 1997 στην Νέα Ερυθραία και μετά άνοιξαν και άλλα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η άνοδος την εποχή της κρίσης και ο ανταγωνισμός

Η περίοδος της κρίσης που για τις περισσότερες Ελληνικές επιχειρήσεις ήταν επιζήμια αν όχι καταστροφική ο «Μουστάκας» ακολούθησε ανοδική πορεία. Παρά τον σκληρό ανταγωνισμό που είχε κυρίως από την Jumbo του Απ. Βακάκη, ο «Μουστάκας» κατάφερε να κρατήσει την ποιότητα των προϊόντων ανέγγιχτη χωρίς να ανεβάσει τις τιμές.

Ο στόχος του ιδρυτή της ήταν να δημιουργήσει ένα περιβάλλον στο οποίο θα μπορούσαν όλοι να αγοράσουν παιχνίδια ανεξαρτήτως των οικονομικών τους. Πράγματι αυτή η οικονομική στρατηγική απέδωσε καρπούς βοηθώντας την επιχείρηση να διπλασιάσει τα κέρδη της την δεκαετία της κρίσης.

Ο Γιώργος Μουστάκας απέφυγε να πέσει στην παγίδα των φθηνών εισαγόμενων παιχνιδιών από την Κίνα και έμεινε πιστός στην πολιτική που ακολουθούσε από την ίδρυση της εταιρίας. Μάλιστα, πολλές φορές είχε αναφερθεί στον κίνδυνο αυτών των εισαγωγών λέγοντας στους ανταγωνιστές του πως θα πρέπει να σταματήσουν τις εισαγωγές καθώς αφορούν μη ποιοτικά προϊόντα και να θυμηθούν πως έχουν να κάνουν με παιδιά.

Την δεκαετία της οικονομικής ύφεσης που το ΑΕΠ της χώρας έπεφτε συνεχώς, οι επιχειρήσεις «Μουστάκας» κατάφεραν να υπερδιπλασιάσουν τα κέρδη τους και να διπλασιάσει τον αριθμό των καταστημάτων τους. Επιπλέον, ο δανεισμός παρέμενε χαμηλός και η κερδοφορία σε υψηλά επίπεδα.

Οι απόψεις των συνεργατών του

Για τους συνεργάτες του ήταν ένας ήρεμος και πράος άνθρωπος που απέφευγε τις δημόσιες εμφανίσεις και πήγαινε στα γραφεία του ομίλου μέχρι και λίγο πριν τον θάνατό του. Επίσης, συνήθιζε να πηγαίνει αιφνιδιαστικά στα καταστήματά του ώστε να δει πως προχωρά η δουλειά και να χαρεί με τα παιδιά που έπαιρναν τα παιχνίδια του.

Η πορεία του στον χώρο και ο σεβασμός του Γιώργου Μουστάκα ήταν αυτά που τον έκαναν πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιχνιδιών και Παιδικών Αμαξών επί 18 συναπτά έτη. Εξαιτίας της αγάπης, του για τα παιδιά δημιούργησε στο κατάστημα του στην Παλλήνη έναν παιδότοπο τεσσάρων στρεμμάτων για όλες τις ηλικίες για να παίζουν τα παιδιά των πελατών.

Ο θάνατος του Γιώργου Μουστάκα και η ανάληψη της προεδρίας από τον γιο του

Ο ιδρυτής της αλυσίδας παιχνιδιών Γιώργος Μουστάκας απεβίωσε στις 2 Ιανουαρίου του 2020 και από τότε τα ηνία της επιχείρησης ανέλαβε ο γιος του Νίκος Μουστάκας. Η διοίκηση και η προώθηση του ομίλου «Μουστάκα» είναι όπως φαίνεται οικογενειακή υπόθεση. Η διαχρονική επιχειρηματική στρατηγική του πατέρα Γιώργου Μουστάκα συνάντησε την φρέσκια ματιά και του γιου του Νίκου.

Εκείνος ήταν που εμπνεύστηκε την δημιουργία του διαδικτυακού καταστήματος το 2013. Και εκείνο το άνοιγμα στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου αποδείχθηκε επιτυχές και μέχρι το 2018 φιλοξένησε περίπου 2,4 εκατομμύρια επισκέψεις.

Πλέον, επί προεδρίας Νίκου Μουστάκα ο όμιλος μετρά 17 καταστήματα πανελλαδικώς και κέρδη άνω των 41 εκατομμυρίων το 2020 χρονιά που σημαδεύτηκε από την αρχή της πανδημίας. Τα έσοδα αυξήθηκαν μέσα στο 2021 με τη επαναλειτουργία των καταστημάτων, ενώ η εταιρία εγκαινίασε και ένα μητροπολιτικό κατάστημα στο River West Open. Εκεί μετεγκατέστησε το προηγούμενο κατάστημά της σε έναν χώρο περίπου τριπλάσιο από τον προηγούμενο.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Breeks 🇬🇷 (@breekslug)

Αξιοσημείωτο, είναι πως ο όμιλος κατάφερε να υπογράψει συνεργασία με την Lego και να ανοίξει τέσσερις ομώνυμες boutique στο Golden Hall, στο Athens Mall, στο River West Open και στην Θεσσαλονίκη. Με αυτές τις κινήσεις αυξήθηκε ο τζίρος της «Μουστάκας» το 2021 σε συνδυασμό με την επιπλέον ανάπτυξη του e- shop.

Σχετικά άρθρα