Θεόδωρος Βασιλάκης: Ποιος ήταν ο ιδρυτής της Aegean Airlines;- Η δημιουργία των πρώτων επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων στην Ελλάδα και η εξαγορά της Olympic Air

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης ήταν ο ιδρυτής της Aegean και ένας από τους σημαντικότερους επιχειρηματίες της χώρας που γεννήθηκε στην Κρήτη το 1940 και απεβίωσε το 2018. Ήταν ένας χαμηλών τόνων άνθρωπος αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας και κατάφερε να γίνει ένας αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας ξεκινώντας βήματα από την οικογενειακή επιχείρηση.

Η αεροπορική εταιρεία που ίδρυσε κατάφερε μέσα σε 20 χρόνια να κυριαρχήσει στον Ελληνικό και παγκόσμιο αεροπορικό χώρο. Ωστόσο, το σημαντικότερο κομμάτι της ζωής του ήταν η οικογένειά του η γυναίκα του Εμμανουέλα, τα δύο του παιδιά και τα έξι εγγόνια του.

Τα παιδικά του χρόνια στην Κρήτη και τα πρώτα του βήματα στον επιχειρηματικό κόσμο

Ο κύριος Βασιλάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1940. Στην Κρήτη τελείωσε τα σχολικά του χρόνια και στην συνέχεια σε ηλικία 18 ετών το 1958 έφυγε με υποτροφία για την Αμερική. Εκεί σπούδασε Business Management και το 1961 επέστρεψε στην Ελλάδα. Επιστρέφοντας έπιασε δουλειά στην επιχείρηση του πατέρα του που ασχολούνταν με την διανομή καυσίμων. Πολύ σύντομα η επιχείρηση εξαγοράστηκε από τον κολοσσό καυσίμων TEXACO και ο Βασιλάκης εξασφάλισε την αποκλειστική διανομή καυσίμων σε ολόκληρη την Κρήτη.

Πολύ γρήγορα ίδρυσε μία νέα εταιρεία που δραστηριοποιήθηκε στον τουριστικό τομέα της ενοικίασης αυτοκινήτων με το όνομα Θ. Βασιλάκης Α.Ε. Λίγα χρόνια αργότερα το 1966 υπέγραψε το πρώτο συμβόλαιο Franchise στην Κρήτη με την Hertz International για 6 αυτοκίνητα Volkswagen Beetle. Το ίδιο γρήγορα αναλαμβάνει το franchise για την εκπροσώπηση της Hertz Ιnternational και στη Ρόδο.

Οκτώ χρόνια μετά κατάφερε να εξαγοράσει τη Hertz Hellas την οποία μετονόμασε σε Autohellas Α.Τ.Ε.Ε. και αναλαμβάνει την αντιπροσώπευση της Hertz σε όλη την Ελλάδα. Η Autohellas είναι σήμερα η μεγαλύτερη εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων στην Ελλάδα και διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο οχημάτων. Μάλιστα, είναι ο μεγαλύτερος εθνικός δικαιοδόχος της Hertz International παγκοσμίως.

Άλλες χρονιές σταθμοί για τις εταιρείες του Βασιλάκη είναι το 1977 όταν υπέγραψε συμφωνία με την General Motor για την εισαγωγή αυτοκινήτων Opel και Isuzu. Έπειτα, το 1984 ανέλαβε κατ’ αποκλειστικότητα την εισαγωγή και διανομή της αυτοκινητοβιομηχανίας SEAT και μετά και τις SAAB στην Ελλάδα.

Η εξαγορά της Aegean

Το 1994 η Aegean ήταν μία μικρή εταιρεία αεροταξί που ιδρύθηκε το 1987 από τα αδέρφια Αντώνη και Νικόλα Σιμιγδαλά. Όταν την αγόρασε την μετέτρεψε σε Business Aviation με Learjet αεροσκάφη. Αυτή η κίνηση θεωρήθηκε παρακινδυνευμένη σε μία αγορά που δεν είχε μεγάλο παρελθόν σε αυτό τον τομέα. Αυτή του η κίνηση του χάρισε το βραβείο αυτοδημιούργητου επιχειρηματία το 1997 από τον ΕΒΕΑ. Δύο χρόνια αργότερα βραβεύθηκε και από το Ισπανικό Κράτος για τη συμβολή του στην ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Ισπανίας.

Λίγο πριν την αυγή του 21ου αιώνα ο Βασιλάκης διέκρινε την έλλειψη ποιότητας των ελληνικών αερομεταφορών αποφάσισε να μετατρέψει τη μικρή του εταιρεία Aegean Aviation σε μία εμπορική αεροπορική εταιρεία με τακτικές διαδρομές. Καταρχάς, εμπλούτισε τον στόλο με έξι καινούρια αεροπλάνα και δημιούργησε την Aegean Airlines. Το 2010 έγινε μέλος της Star Alliance της ισχυρότερης αεροπορικής συμμαχίας στον κόσμο.

Το 1999 την ίδια χρονιά που αποφάσισε να αλλάξει τον χαρακτήρα την αεροπορικής του εταιρείας εξαγόρασε την Air Greece και την συγχώνευσε με την Cronus δύο χρόνια αργότερα. Το 2013 η Aegean εξαγόρασε και την Olympic Air, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία.

Συγχρόνως, βελτιώθηκε η προσβασιμότητα των επιβατών στα νησιά της Ελλάδας μέχρι και σε πιο απομακρυσμένους προορισμούς. Τον Μάρτιο του 2018 η Aegean υπέγραψε μια συμφωνία για τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα ύψους 5 δις. Δολαρίων για την απόκτηση 42 νέων αεροσκαφών Airbus A320neo.

Η εξαγορά της Olympic Air

Τον Μάρτιο του 2009 υπεβλήθη πρόταση για εξαγορά του της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης και της εταιρείας Πάνθεον. Μία τέτοια αγορά θα κόστιζε 170 εκατομμυρίων ευρώ αλλά δεν έγινε δεκτή εξ αρχής και η Ολυμπιακή κατέληξε στον όμιλο MIG. Η Ευρωπαϊκή Eπιτροπή είχε φέρει αντιρρήσεις για την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines με το σκεπτικό πως θα δημιουργούνταν μια μονοπωλιακή κατάσταση στην αγορά.

Παρ’ όλα αυτή η συνεχής οικονομική ύφεση της χώρας αλλά και η δυσκολία πώλησης της Ολυμπιακής, ώθησαν την Επιτροπή να αναθεωρήσει την απόφασή της. Έτσι, στις 9 Οκτωβρίου του 2013 ανακοινώθηκε η απορρόφηση της αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean. Μετά την συγχώνευση δημιουργήθηκε η μεγαλύτερη αεροπορική βάση στην Ελλάδα.

Η συγκεκριμένη συμφωνία έκλεισε με ποσό εξαγοράς τα 72 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό θεωρήθηκε λίγο και προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων εντός της χώρας. Ωστόσο, μπορεί για τους Έλληνες η Ολυμπιακή να ήταν συνδεδεμένη με ένα πλούσιο παρελθόν και με τον ακόμη πιο πλούσιο ιδρυτή της Αριστοτέλη Ωνάση, αλλά η πραγματικότητα ήταν πως πλέον αποτελούσε μια υπερχρεωμένη εταιρία με πολλά προβλήματα.

Βραβεύσεις και διακρίσεις για τις επιχειρηματικές του ικανότητες

O Θεόδωρος Βασιλάκης ήταν ο εμπνευστής του διεθνούς τουρνουά γκολφ Aegean Airlines Pro-Am. Μέσω του τουρνουά ήθελε και κατάφερε να αναδείξει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας και να τοποθετήσει την Ελλάδα στο διεθνή χάρτη για τους λάτρεις του γκολφ. Επίσης, ήταν ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Για χρόνια διετέλεσε και Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεων Αυτοκινήτων Ελλάδος, ενώ έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Αντιπρόεδρος του ΕΟΤ από το 1992-1993.

Το 2015 τιμήθηκε από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας για την επιχειρηματική του δραστηριότητα, με την τιμητική διάκριση του «Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικος». Την ίδια χρονιά έλαβε τη μέγιστη τιμητική διάκριση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών. Αυτό το βραβείο απονέμεται κάθε δύο χρόνια σε έναν επιχειρηματία ο οποίος έχει προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στην ελληνική οικονομία.

Τον Μάρτιο του 2016 αναγορεύτηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Έναν χρόνο αργότερα τον Μάρτιο του 2017 τιμήθηκε με τo 4o Business Unusual Award από το ALBA Graduate Business School at The American College of Greece.

Ποιος ανέλαβε την διαχείριση της περιουσίας μετά τον θάνατό του;

Ο επιχειρηματίας Θεόδωρος Βασιλάκης απεβίωσε στις 17 Μαΐου του 2018 σε ηλικία 78 ετών. Μετά τον θάνατό του την προεδρία της Aegean Airlines ανέλαβε ο γιος του Ευτύχιος Βασιλάκης και έγινε Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Autohellas S.A. / Hertz. Σπούδασε Οικονομικά στο Yale University και είναι κάτοχος Master στην διοίκηση επιχειρήσεων από το Columbia Business School of New York.

Παράλληλα έχει αναλάβει και άλλες θέσεις όπως μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ της Τράπεζας Πειραιώς και της εταιρίας TITAN. Από την άλλη πλευρά ο γιος του Γιώργος ανέλαβε την προεδρία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων. Επίσης, ανέλαβε την διαχείριση όλων των δραστηριοτήτων εμπορίας αυτοκινήτου του Ομίλου Βασιλάκη.

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X