DepositPhotos

Μακαρόνια χωρίς γλουτένη με σάλτσα από ψητά παντζάρια: Πως μπορεί μία συνταγή να μας αποτοξινώσει από τα φαγητά του Πάσχα;

Υλικά 

  • 2 ματσάκια παντζάρια
  • 1 πακέτο ζυμαρικά χωρίς γλουτένη
  • 2 κ.σ. λάδι καρύδας
  • 1 σκελίδα σκόρδο θρυμματισμένη με πρέσα σκόρδου (προαιρετικά)
  • Θαλασσινό αλάτι
  • Μαύρο πιπέρι

Εκτέλεση 

  1. Κόβετε τις κορυφές από τα παντζάρια και τα αφήνετε στην άκρη
  2. Στην συνέχεια τα πλένετε και τα αλείφετε ελαφρά με λάδι καρύδας και αλατοπίπερο
  3. Προθερμάνετε το φούρνο στους 200 βαθμούς και ψήνετε τα παντζάρια για περίπου 45-50 λεπτά
  4. Εν τω μεταξύ, σε μια μεγάλη κατσαρόλα, αρχίστε να προετοιμάζετε τα ζυμαρικά σύμφωνα με τις οδηγίες της ετικέτας
  5. Βάλετε τα μακαρόνια να βράσουν αλλά μην τα παραβράσετε γιατί τα ζυμαρικά χωρίς γλουτένη μπορούν να γίνουν χυλώδη
  6. Αφαιρέστε ¾ φλιτζάνι νερό μαγειρέματος των ζυμαρικών και κρατήστε το
  7. Στραγγίξτε τα μακαρόνια και βάλτε τα στην κατσαρόλα.
  8. Χοντροκόψτε τα φύλλα και τους μίσχους των παντζαριών
  9. Αφαιρέστε τα ψητά παντζάρια από το φούρνο όταν ψηθούν, αφήστε τα να κρυώσουν ελαφρώς πριν κόψετε τα παντζάρια σε μικρούς κύβους. Μπορείτε αν θέλετε και να τα ξεφλουδίσετε σε αυτό το στάδιο
  10. Σε αντικολλητικό τηγάνι ζεσταίνετε το λάδι και το σκόρδο σε μέτρια φωτιά για 2-3 λεπτά ή μέχρι το σκόρδο να ροδίσει ελαφρά
  11. Αυξήστε τη θερμότητα σε μέτρια προς υψηλή
  12. Προσθέστε τα φύλλα παντζαριού στο τηγάνι και μαγειρέψτε για 3 λεπτά, ανακατεύοντας παράλληλα
  13. Προσθέστε και τα ψητά παντζάρια και 1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι και μαγειρέψτε για 1 έως 2 λεπτά ή μέχρι να ζεσταθεί το μείγμα και να μαραθούν τα φύλλα
  14. Προσθέστε το νερό ζυμαρικών που κρατήσατε στο μείγμα ¼ του φλιτζανιού κάθε φορά μέχρι η σάλτσα να αποκτήσει την επιθυμητή σύσταση
  15. Αλατοπιπερώνετε την σάλτσα και σερβίρετε πάνω από ζεστά ζυμαρικά

Οφέλη

Μετά τα μεγάλα τραπέζια του Πάσχα και τα γλυκά που όλοι μας καταναλώσαμε ένεκα των γιορτών ο οργανισμός μας σίγουρα χρειάζεται να καθαρίσει από τις τοξίνες. Οι τροφές που βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού μας απαλλάσσει το σώμα σας από τοξίνες και συνήθως περιλαμβάνουν επεξεργασμένα συστατικά και επεξεργασμένα σάκχαρα που έχουν μια δέσμη πλεονεκτημάτων όπως:

  • Βελτίωση της συνολικής υγείας
  • Μείωση των εναλλαγών της διάθεσης προάγοντας ισορροπημένα συναισθήματα
  • Ενίσχυση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος
  • Βελτίωση της όψης και της υφής του δέρματος

Ποια συστατικά πρέπει να αποφεύγετε για καλύτερη αποτοξίνωση

Ο καλύτερος τρόπος για να ξέρετε εάν ένα τρόφιμο παράγει περισσότερες τοξίνες είναι η διατροφική ετικέτα που βρίσκεται σε οποιοδήποτε τρόφιμο που υπάρχει στα καταστήματα. Εκείνα που είναι έτοιμα προς κατανάλωση θα σας δείξουν ότι το ψωμί, το παγωτό, τα γλυκά, τα έτοιμα γεύματα και τα γεύματα μικροκυμάτων δεν είναι. Ομοίως, τα κοκτέιλ, οι επεξεργασμένοι χυμοί και το αλκοόλ είναι όλα ροφήματα που θεωρούνται βόμβες ζάχαρης γεμάτα με τεχνητά και εθιστικά γλυκαντικά. Οπότε φροντίστε να ξανασκεφτείτε τα ποτά που προτιμάτε. Τρόφιμα που είναι οι κύριοι ένοχοι έχουν πάντα υψηλή περιεκτικότητα σε:

  • Ζάχαρη
  • Υπερεπεξεργασμένα πρόσθετα όπως το λευκό αλεύρι
  • Κορεσμένα λιπαρά ή τρανς λιπαρά
  • Συντηρητικά
  • Βαφές τροφίμων

Ποια συστατικά πρέπει να ενσωματώσετε στα καθημερινά γεύματα

Από την άλλη πλευρά, μια διατροφική ετικέτα μπορεί επίσης να είναι η καλύτερη πηγή πληροφοριών και για τις τροφές που βοηθούν στην αποτοξίνωση. Παρακάτω θα βρείτε τις τροφές που μπορείτε να προσθέσετε στο διατροφικό σας πρόγραμμα, εάν θέλετε να ακολουθείτε μία λίγο πιο υγιεινή διατροφή:

  • Φρούτα και λαχανικά
  • Άπαχες πρωτεΐνες
  • Σαλάτες σε σακούλες και φυλλώδη χόρτα
  • Ψητοί ξηροί καρποί
  • Όσπρια
  • Ολικής αλέσεως

Τα παντζάρια ειδικά ενισχύουν την αντοχή και μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που έπιναν χυμούς από αυτά πριν από την άσκηση ήταν σε θέση να ασκηθούν έως και 16% περισσότερο. Ακόμα κι αν δεν κάνετε ασκήσεις υψηλής έντασης, θα δείτε πόσο πιο ενεργητικοί θα νιώθετε στην γυμναστική σας ή στο να κάνετε δουλειές.

Τα παντζάρια είναι μια μοναδική πηγή της θρεπτικής ουσίας βεταΐνης, που βοηθούν στην προστασία των κυττάρων, των πρωτεϊνών και των ενζύμων από το περιβαλλοντικό στρες. Βοηθά επίσης στην προστασία των εσωτερικών οργάνων, στη βελτίωση των παραγόντων αγγειακού κινδύνου και στη βελτίωση της απόδοσης, λόγω της ικανότητάς τους να βοηθά στην καταπολέμηση της φλεγμονής.

Επίσης, μπορούν να βοηθήσουν στην αποτοξίνωση του σώματος. Οι χρωστικές ουσίες τους βεταλίνες υποστηρίζουν τη διαδικασία αποτοξίνωσης του σώματος και βοηθούν στον καθαρισμό του αίματος, του παχέος εντέρου και του συκωτιού. Εάν θέλετε πραγματικά να  αποτοξινωθείτε.

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X