Παγωτό ανανά με μάνγκο: Μία vegan συνταγή για παιδιά χωρίς γαλακτοκομικά, πρόσθετα σάκχαρα και με λίγες θερμίδες

Υλικά:

• 1 μεγάλος ανανά, κομμένο σε ροδέλες
  • 1 μεγάλο μάνγκο, ξεφλουδισμένο και ψιλοκομμένα
  • 1 κ. σ. χυμό λεμονιού ή λάιμ

Εκτέλεση:

1. Προσθέστε τον ανανά, το μάνγκο και τον χυμό λεμονιού ή λάιμ σε ένα μούλτι μέχρι να γίνουν λεία και κρεμώδη
  2. Βάλτε τα σε ένα μεγάλο μπολ και καταψύξτε για περίπου δώδεκα ώρες
  3. Έπειτα σερβίρετε και απολαμβάνετε

Οφέλη

Το παγωτό είναι από τα πιο αγαπημένα παιδικά γλυκά του καλοκαιριού. Αντί να αγοράσετε προτιμήστε να το φτιάξετε μόνοι σας για να είστε σίγουροι πως θα είναι εκτός από δροσιστικό και υγιεινό. Το παγωτό ανανά με μάνγκο είναι vegan καθώς δεν περιέχει ούτε γαλακτοκομικά ούτε αυγό, δεν έχει περιττά σάκχαρα και συντηρητικά, ενώ έχει λίγες θερμίδες. Αναλυτικότερα, έχει 55 θερμίδες, 0,6 γρ. πρωτεϊνών, 14,2 γρ. υδατανθρακών, 1,5 γρ, φυτικών ινών, 11,2 γρ. σακχάρων και 0,2 γρ. λιπαρών.

Ανανάς

Ο ανανάς είναι ένα πολύ γνωστό τροπικό φρούτο ιδιαιτέρως γευστικό και με πληθώρα θρεπτικών και αντιοξειδωτικών συστατικών. Με καταγωγή από τη Νότια Αμερική, ονομάστηκε από τους πρώτους Ευρωπαίους αποικιστές για την ομοιότητά του με μεγάλο κουκουνάρι. Ο ανανάς και οι ενώσεις του συνδέονται με πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων των βελτιώσεων στην πέψη, το ανοσοποιητικό και την ανάρρωση μετά από χειρουργικές επεμβάσεις.

Η λίστα των θρεπτικών του συστατικών περιλαμβάνει:

• Βιταμίνη C
  • Μαγγάνιο
  • Μαγνήσιο
  • Βιταμίνη Β6
  • Χαλκός
  • Κάλιο
  • Νιασίνη
  • Θειαμίνη
  • Φολικό οξύ
  • Σίδηρος
  • Παντοθενικό οξύ
  • Ριβοφλαβίνη

Σε μικρότερες ποσότητες ο ανανάς περιέχει φώσφορο, ψευδάργυρο, ασβέστιο και βιταμίνες Α και Β. Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την υγεία του ανοσοποιητικού, την απορρόφηση του σιδήρου και την ανάπτυξη του οργανισμού. Το μαγγάνιο, από την πλευρά του, προσφέρει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και βοηθά στην ανάπτυξη και το μεταβολισμό. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην πρόληψη της οξείδωσης στο σώμα, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή φλεγμονών που μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο και άλλες χρόνιες ασθένειες.

Τα αντιοξειδωτικά του ανανά έχουν σημαντική επίδραση στην καταπολέμηση των ασθενειών. Τα αντιοξειδωτικά μόρια του βοηθούν το σώμα να αποκρούσει το οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες προκαλείται από μια πληθώρα ελεύθερων ριζών, ασταθών μορίων που προκαλούν κυτταρική βλάβη. Οι κυτταρικές βλάβες συχνά σχετίζονται με χρόνια φλεγμονή, εξασθενημένη ανοσοποιητική υγεία, καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και ορισμένους καρκίνους.

Είναι, επίσης, ιδιαίτερα πλούσιοι σε αντιοξειδωτικές ενώσεις που ονομάζονται φλαβονοειδή και φαινολικές ενώσεις. Δύο μελέτες σε αρουραίους δείχνουν ότι τα αντιοξειδωτικά του ανανά μπορεί να έχουν προστατευτικά αποτελέσματα για την καρδιά. Μάλιστα, πολλά από τα αντιοξειδωτικά του ανανά θεωρούνται δεσμευμένα αντιοξειδωτικά, που σημαίνει ότι παράγουν μακροχρόνια αποτελέσματα.

Με τον ανανά βελτιώνεται και η λειτουργία του πεπτικού συστήματος καθώς περιέχει μία ομάδα πεπτικών ενζύμων που ονομάζονται βρωμελίνες. Μέσω αυτών διευκολύνεται η πέψη του κρέατος και διασπώνται τα μόρια πρωτεΐνης στα δομικά τους στοιχεία που μπορεί να είναι αμινοξέα και πεπτίδια.

Μόλις διασπαστούν τα μόρια πρωτεΐνης, το λεπτό έντερο μπορεί να τα απορροφήσει πιο εύκολα τα θρεπτικά συστατικά που προσλαμβάνει από τις τροφές. Πρόκειται για μία διαδικασία ιδιαίτερα χρήσιμη για άτομα με παγκρεατική ανεπάρκεια, μια κατάσταση κατά την οποία το πάγκρεας δεν μπορεί να παράγει αρκετά πεπτικά ένζυμα. Η βρωμελίνη χρησιμοποιείται επίσης ευρέως ως εμπορική τρυφερότητα κρέατος λόγω της ικανότητάς της να διασπά τις σκληρές πρωτεΐνες κρέατος.

Ο καρκίνος είναι μία χρόνια ασθένεια που ακόμα και στις μέρες μας είναι δύσκολα ιάσιμη και σχετίζεται με την ανεξέλεγκτη ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Πολλές φορές αυτή η ανάπτυξη σχετίζεται και με το οξειδωτικό στρες και τις χρόνιες φλεγμονές. Μελέτες έδειξαν πως η βρωμελίνη μπορεί να προσφέρει επιπλέον βοήθεια στη θεραπεία του καρκίνου στο άτομο.

Μια μελέτη σε δοκιμαστικό στάδιο διαπίστωσε ότι η βρωμελίνη καταστέλλει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων του μαστού και διεγείρει τον κυτταρικό θάνατο, ενώ μια μελέτη σε ποντίκια διαπίστωσε πως ενίσχυσε τα αποτελέσματα της αντικαρκινικής θεραπείας. Άλλες μελέτες έχουν δώσει παρόμοια αποτελέσματα για καρκίνους του δέρματος, του παχέος εντέρου ή του χοληδόχου πόρου.

Επιπλέον, παλαιότερες μελέτες σε ζώα έχουν βρει ότι η βρωμελίνη μπορεί να διεγείρει το ανοσοποιητικό σύστημα να παράγει μόρια. Αυτά μπορούν να κάνουν τα λευκά αιμοσφαίρια πιο αποτελεσματικά στην καταστολή της ανάπτυξης των καρκινικών κυττάρων και στην εξάλειψη των καρκινικών κυττάρων.

Ενισχύει μάλιστα το ανοσοποιητικό σε τέτοιο βαθμό που καταστέλλει φλεγμονές και για αυτό χρησιμοποιούνταν στην παραδοσιακή ιατρική εδώ και αιώνες. Περιέχουν μεγάλη ποικιλία βιταμινών, μετάλλων και ενζύμων -όπως η βρωμελίνη που προαναφέραμε- που μπορεί να βελτιώσουν συλλογικά την ανοσία και να μειώσουν τις φλεγμονές.

Σε μια παλαιότερη μελέτη 9 ημερών, 98 υγιή παιδιά έτρωγαν είτε καθόλου ανανά, είτε περίπου 140 γραμμάρια ανανά ή περίπου 280 γραμμάρια ανανά καθημερινά. Όσα έτρωγαν ανανά είχαν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο τόσο ιογενών όσο και βακτηριακών λοιμώξεων. Επιπλέον, τα παιδιά που έτρωγαν περισσότερο από αυτό το φρούτο είχαν σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερα λευκά αιμοσφαίρια που καταπολεμούν τις ασθένειες από τις άλλες ομάδες.

Συγχρόνως ο ανανάς μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα της αρθρίτιδος και πάλι μέσω της βρωμελίνης. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της μπορεί να προσφέρουν ανακούφιση από τον πόνο σε άτομα με φλεγμονώδη αρθρίτιδα. Μια μελέτη βρήκε ότι τα συμπληρώματα βρωμελίνης είναι εξίσου αποτελεσματικά στην ανακούφιση της οστεοαρθρίτιδας στο κάτω μέρος της πλάτης με την τακτική θεραπεία πόνου.

Και όλα αυτά ενώ δύναται να βοηθήσει στην ταχύτερη ανάρρωση του οργανισμού μας μετά από χειρουργικές επεμβάσεις ή τραυματισμούς που προκλήθηκαν από την άσκηση. Μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή, το πρήξιμο, τους μώλωπες και τον πόνο που εμφανίζονται συχνά μετά από χειρουργική επέμβαση, συμπεριλαμβανομένων των οδοντιατρικών και δερματικών επεμβάσεων.

Δύο ανασκοπήσεις υποδηλώνουν ότι η βρομελίνη μπορεί να μειώσει την ενόχληση, τον πόνο ή το πρήξιμο μετά από οδοντιατρική επέμβαση. Επιπλέον, πρωτεάσες στις οποίες ανήκει και η βρομελίνη μπορεί να επιταχύνουν την αποκατάσταση των μυών μετά από έντονη άσκηση μειώνοντας τη φλεγμονή γύρω από τον κατεστραμμένο μυϊκό ιστό.