DepositPhotos

Η σημασία της εσωτερικής γαλήνης και 3 άμεσοι τρόποι για να την ανακτήσεις!

Η εσωτερική γαλήνη συνδέεται στενά με την ευτυχία. Από τη βουδιστική φιλοσοφία μέχρι τον Μαχάτμα Γκάντι και τον Δαλάι Λάμα, όλοι ήταν ισχυροί υποστηρικτές της εσωτερικής ειρήνης. Στον Βουδισμό ειδικά η σημασία της γαλήνης συνδέεται και με την εσωτερική ειρήνη και κατανοείται με διάφορους τρόπους.

Γιατί η εσωτερική γαλήνη σημαίνει ειρήνη;

Σε μια ευρύτερη κατανόηση, η ειρήνη είναι η φύση και ο στόχος κάθε αισθανόμενου όντος. Το να είσαι ειρηνικός σημαίνει να ζεις σε φιλία πρώτα με τον εαυτό σου και στην συνέχεια με κάθε πλάσμα αυτού του κόσμου. Η ειρήνη είναι αδιαίρετη, αλλά ο κίνδυνος μπορεί να την περιβάλλει από παντού. Ο Βουδισμός οραματίζεται την ειρήνη ως εσωτερική κατάσταση ψυχικής ηρεμίας που εξαπλώνεται προς τα έξω.

Η επίτευξη μιας κατάστασης εσωτερικής γαλήνης θα μπορούσε να αποτελέσει έμπνευση για όλους. Ο Βούδας πέτυχε την εσωτερική ειρήνη με την πρακτική του διαλογισμού, η οποία τον ενέπνευσε να εργαστεί για την παγκόσμια ειρήνη. Στις περισσότερες από τις διδασκαλίες του, ο Βούδας έχει τονίσει ότι η πρακτική του διαλογισμού ξεριζώνει τις ψυχικές μολύνσεις, που είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, οι αιτίες του πόνου και της ανησυχίας. Μόλις ένα άτομο ξεπεράσει τα βάσανα, συνειδητοποιεί την σημαντικότητα της εσωτερικής γαλήνης.

Η εσωτερική ειρήνη έχει την δυνατότητα να αντανακλάται προς τα έξω, προς την οικογένεια, τους φίλους και την ευρύτερη κοινωνία. Αυτό διασφαλίζει και πάλι την ειρήνη και την αρμονία στον εξωτερικό κόσμο. Έτσι, εάν γενικεύσουμε αυτή την κατανόηση η παγκόσμια ειρήνη μπορεί να επιτευχθεί μέσω της εσωτερικής ειρήνης.

Η εσωτερική γαλήνη τείνει να ονομάζεται και γαλήνη του μυαλού. Είναι, όμως, κάτι πέρα από αυτό αν και το περικλείει. Είναι η ισορροπημένη γαλήνη του μυαλού και του σώματος σε αντιστοιχία των εξωτερικών δυνάμεων που ασκούνται πάνω μας.

Οι 3 τρόποι ανάκτησης της γαλήνης

Οι σχέσεις είναι το θεμέλιο της ζωής και αυτή που έχουμε με τον εαυτό μας είναι πρωταρχική. Δυστυχώς, πολλοί από εμάς το θεωρούμε δεδομένο. Για αυτό παρακάτω, θα βρεις τους τρεις τρόπους που υποστηρίζονται από την ψυχολογική έρευνα για να ηρεμήσεις τους εσωτερικούς σου δαίμονες και να προσεγγίσεις τη ζωή με μια αυξημένη αίσθηση αυτοσυμπόνιας και πάνω από όλα εσωτερικής γαλήνης.

1. Σεβάσου την καμπύλη μάθησής σου

Πολλοί από εμάς έχουμε μη ρεαλιστικές προσδοκίες για το πόσο χρόνο χρειάζεται για να αποκτήσουμε νέες δεξιότητες ή να προσαρμοστούμε σε νέα περιβάλλοντα. Πιστεύουμε ότι αν εγγραφούμε σε ένα πρόγραμμα ή παρακολουθήσουμε ένα μάθημα, ο εγκέφαλός μας θα ανοίξει μαγικά και θα απορροφήσει όλες τις νέες πληροφορίες. Φυσικά, το μάρκετινγκ προγραμμάτων γρήγορης επιδιόρθωσης και γρήγορης εκμάθησης ευθύνεται πολύ για τις μη ρεαλιστικές προσδοκίες μας.

Οι γνωστικοί ψυχολόγοι θα σε ενημερώσουν ότι η μάθηση είναι μια σταδιακή διαδικασία και δεν μπορεί να βιαστεί. Έχουν γραφτεί πολλά για τον κανόνα των 10.000 ωρών — η προϋπόθεση είναι ότι, κατά μέσο όρο, χρειάζονται περίπου 10.000 ώρες για να κατακτήσεις οποιαδήποτε νέα δεξιότητα. Ενώ υπάρχει μια ζωηρή συζήτηση σχετικά με το πόσο ακριβής είναι στην πραγματικότητα αυτός ο κανόνας, η ευρεία πρόταση είναι πολύ σημαντική: Η μάθηση απαιτεί χρόνο.

Ωστόσο, τιμωρούμε τους εαυτούς μας τακτικά επειδή δεν κάνουμε τα πράγματα σωστά στην πρώτη, δεύτερη ή τρίτη προσπάθεια. Όταν αρχίζεις να σκέφτεσαι με αυτόν τον τρόπο, πρέπει να θυμάσαι να είσαι επιεικής με τον εαυτό σου και να σέβεσαι την προσπάθειά τους κατά την διαδικασία μάθησης.

Προσοχή χρειάζεται και κατά την συνήθη τακτική όλων, την σύγκριση. Αν συγκρίνουμε πόση πρόοδο έχουμε σημειώσει από αυτήν την εβδομάδα έως την περασμένη εβδομάδα, πιθανότατα θα απογοητευτούμε. Η μάθηση είναι μια σταδιακή διαδικασία. Ωστόσο, αν διευρύνουμε το παράθυρο σύγκρισης μπορεί να βρούμε λίγο περισσότερη εκτίμηση για τα κέρδη που έχουμε κάνει. Θυμηθείτε τη διάσημη παροιμία του Μπιλ Γκέιτς, «Οι περισσότεροι άνθρωποι υπερεκτιμούν αυτά που μπορούν να κάνουν σε ένα χρόνο και υποτιμούν αυτά που μπορούν να κάνουν σε 10 χρόνια».

2. Δείξε στον εαυτό σου την ίδια καλοσύνη που δείχνεις στους άλλους

Πολλοί από εμάς είναι εύκολο να εκφράσουμε καλοσύνη όταν αλληλεπιδρούμε με άλλους. Ωστόσο, όταν πρόκειται για τον εαυτό μας, είμαστε υπερβολικά επικριτικοί. Αλλά αυτή είναι μια εσφαλμένη και αντιπαραγωγική πεποίθηση. Στην πραγματικότητα, έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Personality and Social Psychology Bulletin, με επικεφαλής την ψυχολόγο Christine Chwyl του Πανεπιστημίου Drexel, βρήκε ότι η αυτοσυμπόνια είναι κάτι σαν «κινητήριος υπερτροφοδότης»:

Η έρευνα απηχεί ό,τι άλλες οι μελέτες έχουν ή πολλάκις επιβεβαιώσει η αυτοσυμπόνια όχι μόνο είναι καλύτερη από την σκληρή αυτοκριτική, αλλά λειτουργεί και καλύτερα, βοηθώντας μας να αντιμετωπίσουμε τις αναπόφευκτες προκλήσεις της ζωής. Έτσι, την επόμενη φορά που θα αντιμετωπίσεις μια οπισθοδρόμηση,  αναλογίσου την προσπάθειά σου από την οπτική της αυτοσυμπόνιας σε αντίθεση με ένα μέρος αυτοκριτικής.

3. Εξασκήσου σε μία πιο ευέλικτη συμπεριφορά

Οι άνθρωποι έχουμε την τάση, με την πάροδο του χρόνου, να μπαίνουμε στο δρόμο μας βελτιώνοντας τις ρουτίνες μας και εξειδικεύοντας τα συμφέροντά μας. Αυτό από μόνο του δεν είναι πρόβλημα. Μια καλή ρουτίνα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να λειτουργήσεις ακόμη και στον αυτόματο πιλότο κάποια στιγμή της ημέρας.

Ωστόσο, οι ψυχολόγοι υποστηρίζουν πως και αυτό μπορεί κάποια στιγμή να μετατραπεί σε πρόβλημα. Εάν νιώθεις κατάθλιψη, άγχος ή εκτός κέντρου, μην φοβάσαι να κάνεις αλλαγές στην καθημερινή σου ρουτίνα. Μην καταδικάζεις τον εαυτό σου επειδή πρέπει να εγκαταλείψεις έναν στόχο που μπορεί να έχεις θέσει. Με άλλα λόγια, μην φοβάσαι να ενσωματώσεις κάποια ευελιξία στη ρουτίνα σου για να αποκαταστήσεις τη διάθεσή σου. Μπορεί μερικές φορές να κάνει τη διαφορά που χρειάζεσαι.

 

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X