DepositPhotos

Smoothie διαίτης με κεφίρ, δυόσμο και βατόμουρα: Αυτά είναι τα 9 οφέλη του κεφίρ για τον οργανισμό

Υλικά:

  • 1 φλ. απλό κεφίρ με χαμηλά λιπαρά
  • 1 φλ. βατόμουρα
  • ¼ φλ. χυμό πορτοκαλιού
  • 1-2 κ. σ. φρέσκο δυόσμο
  • 1 κ. σ. μέλι

Εκτέλεση:

  1. Συνδυάστε το κεφίρ, τα μούρα, το χυμό, τον δυόσμο και το μέλι στο μπλέντερ και επεξεργαστείτε μέχρι να ομογενοποιηθούν

Tips

Τα smoothies διατηρούνται στο ψυγείο έως και 1 ημέρα μετά την παρασκευή του ή στην κατάψυξη έως και 3 μήνες.

Οφέλη

Το κεφίρ είναι ένα πόσιμο γιαούρτι που βρίσκεται στο τμήμα γαλακτοκομικών των περισσότερων σούπερ μάρκετ. Σε smoothie είναι μία από τις πολλές εκδοχές που μπορεί να προστεθεί στην διατροφή μας, ενώ ταιριάζει υπέροχα με φρούτα. Η συγκεκριμένη συνταγή είναι ιδανική για δίαιτα και έχει μόνο 137 θερμίδες, 6 γρ. πρωτεΐνης, 27 γρ. υδατανθράκων, 4 γρ. φυτικές ίνες, 15 γρ. σάκχαρα, 1 γρ. λιπαρά εκ των οποίων κορεσμένο είναι μόνο το 1 γραμμάριο.

Τα 9 οφέλη του κεφίρ

Το κεφίρ αποτελεί μια βασική τροφή σε πολλούς πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο και πλέον έχει γίνει απίστευτα δημοφιλές στους ανθρώπους που ασχολούνται με την φυσική υγεία. Υψηλό σε θρεπτικά συστατικά και προβιοτικά, είναι πολύ ευεργετικό για την πέψη και την υγεία του εντέρου, ενώ πολλοί άνθρωποι το θεωρούν πιο θρεπτικό από το γιαούρτι.

1. Πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά

Το κεφίρ προέρχεται από μέρη της Ανατολικής Ευρώπης και της Νοτιοδυτικής Ασίας. Το όνομά του προέρχεται από την τουρκική λέξη «keyif», που αναφέρεται στο αίσθημα ευχαρίστησης που προκύπτει μετά το φαγητό. Πρόκειται για ένα πόσιμο γιαούρτι που έχει υποστεί ζύμωση και παρασκευάζεται παραδοσιακά με αγελαδινό ή κατσικίσιο γάλα.

Φτιάχνεται με την προσθήκη κόκκων κεφίρ στο γάλα. Δεν πρόκειται για κόκκους δημητριακών, αλλά για κόκκους μαγιάς και γαλακτικού οξέος που μοιάζουν με κουνουπίδι. Σε περίπου 24 ώρες, οι μικροοργανισμοί στους κόκκους του κεφίρ πολλαπλασιάζονται και ζυμώνουν τα σάκχαρα στο γάλα, μετατρέποντάς το σε κεφίρ. Στη συνέχεια, οι κόκκοι αφαιρούνται από το υγρό και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά.

Το κεφίρ περιέχει:

  • Ασβέστιο
  • Φώσφορος
  • Βιταμίνη Β12
  • Ριβοφλαβίνη
  • Μαγνήσιο
  • Βιταμίνη D

Επιπλέον, το κεφίρ έχει περίπου 104 θερμίδες, 11,6 γραμμάρια υδατάνθρακες και 2–3 γραμμάρια λίπους, ανάλογα με τον τύπο γάλακτος που χρησιμοποιείται. Περιέχει μια μεγάλη ποικιλία βιοδραστικών ενώσεων, συμπεριλαμβανομένων οργανικών οξέων και πεπτιδίων που συμβάλλουν στα οφέλη του για την υγεία. Οι εκδοχές του κεφίρ χωρίς γαλακτοκομικά μπορούν να παρασκευαστούν με νερό καρύδας, γάλα καρύδας ή άλλα γλυκά υγρά, αλλά δεν έχυν την ίδια διατροφική αξία.

2. Το κεφίρ είναι πιο ισχυρό προβιοτικό από το γιαούρτι

Ορισμένοι μικροοργανισμοί μπορούν να έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία όταν καταποθούν. Γνωστοί ως προβιοτικά, αυτοί οι μικροοργανισμοί μπορεί να επηρεάσουν την υγεία με πολλούς τρόπους, βοηθώντας την πέψη, τη διαχείριση του βάρους και την ψυχική υγεία.

Το γιαούρτι είναι η πιο γνωστή προβιοτική τροφή στη δυτική διατροφή, αλλά το κεφίρ είναι στην πραγματικότητα μια πολύ πιο ισχυρή πηγή. Οι κόκκοι κεφίρ περιέχουν έως και 61 στελέχη βακτηρίων και ζυμομυκήτων, καθιστώντας τους μια πολύ πλούσια και ποικιλόμορφη πηγή προβιοτικών.

3. Έχει ισχυρές αντιβακτηριακές ιδιότητες

Ορισμένα προβιοτικά στο κεφίρ πιστεύεται ότι προστατεύουν από λοιμώξεις. Αυτό περιλαμβάνει το προβιοτικό Lactobacillus kefiri, το οποίο είναι μοναδικό στο κεφίρ. Μελέτες δείχνουν ότι αυτό το προβιοτικό μπορεί να αναστείλει την ανάπτυξη διαφόρων επιβλαβών βακτηρίων, συμπεριλαμβανομένων της Salmonella, του Helicobacter pylori και του E. coli.

4. Μπορεί να βελτιώσει την υγεία των οστών και να μειώσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης

Η οστεοπόρωση χαρακτηρίζεται από φθορά του οστικού ιστού και αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στις δυτικές χώρες. Είναι μία ιδιαίτερα συχνή πάθηση σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας και αυξάνει δραματικά τον κίνδυνο καταγμάτων. Η διασφάλιση επαρκούς πρόσληψης ασβεστίου είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για τη βελτίωση της υγείας των οστών και την επιβράδυνση της εξέλιξης της οστεοπόρωσης.

Το πλήρες κεφίρ δεν είναι μόνο μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου αλλά και βιταμίνης Κ2, η οποία παίζει κεντρικό ρόλο στο μεταβολισμό του ασβεστίου. Η συμπλήρωση με K2 έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων έως και 81%.

5. Είναι προστατευτικό έναντι του καρκίνου

Ο καρκίνος είναι μια από τις κύριες αιτίες θανάτου παγκοσμίως. Εμφανίζεται όταν τα μη φυσιολογικά κύτταρα στο σώμα σας αναπτύσσονται ανεξέλεγκτα, όπως σε έναν όγκο. Τα προβιοτικά στα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση πιστεύεται ότι μειώνουν την ανάπτυξη του όγκου διεγείροντας το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Έτσι, είναι πιθανό το κεφίρ να καταπολεμά τον καρκίνο.

Αυτός ο προστατευτικός ρόλος έχει αποδειχθεί σε αρκετές μελέτες δοκιμαστικών σωλήνων. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι το εκχύλισμα κεφίρ μείωσε τον αριθμό των ανθρώπινων καρκινικών κυττάρων του μαστού κατά 56%, σε σύγκριση με μόνο 14% για το εκχύλισμα γιαουρτιού.

6. Τα προβιοτικά του κεφίρ βοηθούν σε πεπτικά προβλήματα

Τα προβιοτικά όπως το κεφίρ μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση της ισορροπίας των φιλικών βακτηρίων στο έντερο σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά στη θεραπεία πολλών μορφών διάρροιας. Επιπλέον, πολλά στοιχεία δείχνουν ότι τα προβιοτικά και τα προβιοτικά τρόφιμα μπορούν να ανακουφίσουν πολλές πεπτικές ανησυχίες. Αυτά περιλαμβάνουν το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, έλκη που προκαλούνται από λοίμωξη από ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού και πολλά άλλα.

7. Έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λακτόζη

Πολλοί άνθρωποι, ειδικά οι ενήλικες, δεν είναι σε θέση να διασπάσουν και να αφομοιώσουν σωστά τη λακτόζη. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται δυσανεξία στη λακτόζη. Τα βακτήρια γαλακτικού οξέος στα γαλακτοκομικά τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το κεφίρ και το γιαούρτι, μετατρέπουν τη λακτόζη σε γαλακτικό οξύ.

Επομένως αυτά τα τρόφιμα έχουν πολύ χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λακτόζη από το γάλα. Περιέχουν επίσης ένζυμα που μπορούν να βοηθήσουν στην περαιτέρω διάσπαση της λακτόζης. Γι’ αυτό το κεφίρ είναι γενικά καλά ανεκτό από άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη, τουλάχιστον σε σύγκριση με το κανονικό γάλα.

8. Βελτιώνει τα συμπτώματα αλλεργίας και άσθματος

Οι αλλεργικές αντιδράσεις προκαλούνται από φλεγμονώδεις αντιδράσεις έναντι ορισμένων τροφίμων ή ουσιών. Τα άτομα με υπερευαίσθητο ανοσοποιητικό σύστημα είναι πιο επιρρεπή σε αλλεργίες, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν καταστάσεις όπως το άσθμα.

 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X