Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να μελετά καλύτερα για αυξημένες σχολικές επιδόσεις;

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε και τόσο παιδιά όσο και γονείς προσπαθούν να οργανώσουν το πρόγραμμα και να θέσουν τους στόχους τους. Πολλές φορές οι γονείς είναι πιο αγχωμένοι από τα παιδιά, ειδικότερα όταν πρόκειται να ασχοληθούν με την οργάνωση της μελέτης των σχολικών μαθημάτων. Αν, λοιπόν, οι γονείς αποφασίσουν να ασχοληθούν οι ίδιοι, υπάρχουν κάποια πράγματα για να οργανωθεί καλύτερα η μελέτη καθημερινά.

Ποια πράγματα πρέπει να προσέξετε;

  • Ο χρόνος: Ο χρόνος που θα αφιερώσετε στη μελέτη είναι σημαντικό να έχει προκαθοριστεί και να είναι συγκεκριμένη ώρα κάθε μέρα. Συζητήστε με το παιδί ποια ώρα θα ήθελε να μελετήσει. Δε χρειάζεται να ορίσετε ότι το διάβασμα θα κρατήσει δύο ώρες γιατί μπορεί να προκύψουν ασυνέπειες. Απλά ορίστε ότι για παράδειγμα στις τρεις το μεσημέρι κάθε μέρα διαβάζουμε.
  • Ο χώρος: Ο χώρος μελέτης πρέπει να είναι ένα μέρος που θα έχει ησυχία, που θα μπορεί το παιδί να συγκεντρωθεί καλύτερα. Φροντίστε να είναι καθαρός και να μην υπάρχουν αντικείμενα ή παιχνίδια. Ετοιμάστε μια κασετίνα για το σπίτι που θα έχει μέσα ό,τι μπορεί να χρειαστεί στη μελέτη, ώστε να αποφύγετε να σηκώνεται συνέχεια.
  • Κάντε μικρά διαλείμματα: Συμφωνείστε να κάνετε δύο με τρία διαλείμματα ή και λίγο παραπάνω αν χρειάζεται ώστε να χαλαρώνει ανάμεσα στα μαθήματα. Στα διαλείμματα αυτά ας σηκωθεί να περπατήσει, να χοροπηδήσει, να εκτονώσει λίγη ενέργεια.
  • Συνεργαστείτε με το παιδί: Για να μπορέσει το ίδιο το παιδί να κατανοήσει το θέμα της οργάνωσης και να μπορεί στο μέλλον να μελετά μόνο του καλό θα ήταν να του δείξετε. Δηλαδή, κοιτάζω τα μαθήματα της επόμενης μέρας στο πρόγραμμά μου, ετοιμάζω στο γραφείο μου τα βιβλία, τα τετράδια και τα υλικά που χρειάζομαι και ξεκινάω.
  • Μάθετε το να σημειώνει: Πολλές φορές τα παιδιά ξεχνάνε τα σημειώσουν ή δεν προσέχουν τι πρέπει να διαβάσουν. Μπορείτε να έχετε ένα τετράδιο μελέτης και να γράφετε την ημερομηνία και τα μαθήματα. Το παιδί έτσι θα το έχει ανοιχτό, σημειώνοντας τις ασκήσεις και τις σελίδες.
  • Οπτική επαφή: Βεβαιωθείτε ότι όταν κάθεστε μαζί του και του εξηγείτε, έχει καλή οπτική επαφή ώστε να μη χάνεται.
  • Ελέγξτε αν έχει κατανοήσει τις ασκήσεις του, πριν λύσει.
  • Ενθαρρύνετε να λύνει: Ενθαρρύνετε το παιδί να λύνει μόνο του τις ασκήσεις και να ξαναπροσπαθεί αν κάνει λάθος. Μη λύνετε εσείς.
  • Ξεκινήστε από το δύσκολο μάθημα, αυτό που παιδεύει περισσότερο ή αυτό με τις περισσότερες ασκήσεις, άστε να φεύγει ο μεγαλύτερος όγκος.
  • Χρονόμετρο ανάμεσα στις ασκήσεις χρησιμοποιείστε χρονόμετρο, μόνο αν αυτό δεν αγχώνει το παιδί.
  • Σπάστε τις ασκήσεις σε μικρότερα βήματα.
  • Λέξεις – κλειδιά: Χρησιμοποιήστε λέξεις κλειδιά και κάντε μικρές σημειώσεις με τα σημαντικότερα, ειδικά στα θεωρητικά μαθήματα.
  • Χρησιμοποιήστε τρόπους απομνημόνευσης συνδυάζοντας την εμπειρία του παιδιού, τυχόν τραγούδια και άλλα ερεθίσματα.
  • Επιβράβευση: Το παιδί να έχει κάτι να περιμένει όπως τελειώνω τα μαθήματά μου και πηγαίνω βόλτα.
  • Τσάντα: Να φτιάχνει μόνο του την τσάντα, κοιτώντας το πρόγραμμά του.

 

Μπανδέλη Αθηνά Ειδική Παιδαγωγός – Ψυχοπαιδαγωγός

MEd Special education

https://www.facebook.com/AthinaBandeli

AXION KIDS, Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Παιδιού & Εφήβου

 

Σχετικά άρθρα