DepositPhotos

5 λόγοι για τους οποίους δεν μπορείς να ενεργηθείς σωστά όταν ταξιδεύεις

Πολλές φορές όταν ταξιδεύουμε παρατηρούμε πως δυσκολευόμαστε να ενεργηθούμε σωστά παρ’ όλο που δεν έχουμε κάνει μία ορατή αλλαγή στην ρουτίνα μας. Το στομάχι μας το νιώθουμε διαφορετικά, η κοιλιά μας μπορεί να μας ενοχλεί και οι φορές που επισκεπτόμαστε το μπάνιο αλλάζουν. Πρόκειται για ένα σύνηθες φαινόμενο σύμφωνα με τους εντερολόγους και συμβαίνει εξ αιτίας των παρακάτω 5 λόγων που σχετίζονται με τα ταξίδι.

Είτε μένουμε λίγες ώρες μακριά με την οικογένεια είτε βρισκόμαστε σε όλο τον κόσμο για διακοπές, το ένστικτό μας δεν περνάει πάντα τόσο καλά μακριά από το σπίτι όσο οι υπόλοιποι από εμάς.

5 λόγοι που δεν μπορείς να ενεργηθείς σωστά

Μόλις μάθεις για πιο λόγο αισθάνεσαι ενόχληση και δεν ενεργείσαι κανονικά μπορείς να αρχίσεις να προσαρμόζεις τον τρόπο ζωής σου για να μειώσεις τον κίνδυνο γαστρεντερικής δυσφορίας ή δυσκοιλιότητας και να απολαύσεις πραγματικά τα ταξίδια σου.

1. Βγαίνεις από τις συνήθειές σου

Έρευνες υποδεικνύουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι επισκέπτονται το μπάνιο αρκετά τακτικά το πρωί και σπανιότερα το βράδυ. Το να ταξιδεύεις σε διαφορετική ζώνη ώρας και να αντιμετωπίζεις jet lag μπορεί να μετατοπίσει το συνηθισμένο πρόγραμμά σου προς τα εμπρός ή προς τα πίσω κατά αρκετές ώρες, κάτι που μπορεί να μπλέξει με τη συνήθη ρουτίνα της τουαλέτας. Μόλις επαναφέρεις τη νέα ζώνη ώρας, είναι συχνά πιο εύκολο να επιστρέψεις στο σωστό δρόμο.

2. Η διατροφή σου έχει αλλάξει

Είτε πρόκειται για εορταστικό ορεκτικό, είτε για φαγητό αεροπλάνου ή μενού γευσιγνωσίας πολλαπλών πιάτων, πιθανότατα δεν καταναλώνεις ένα πρόγραμμα γευμάτων που μοιάζει με αυτό που τηρείς για το πεπτικό σου σύστημα στο σπίτι. Δεν προτείνουμε να πακετάρεις τα γεύματά σου ή να παραλείψεις κάποιο ειδικό πιάτο, αλλά λάβε υπόψη σου να τρως μέσα στην μέρα τροφές φιλικές προς το έντερο και προσπάθησε να συμπεριλάβεις περισσότερες φυτικές ίνες, μια μεγάλη ποικιλία φυτών και μια προβιοτική τροφή ή δύο την ημέρα, αν είναι δυνατόν.

3. Πίνε περισσότερο αλκοόλ και όχι αρκετό νερό

Το νερό είναι μια τεράστια προτεραιότητα στην καθημερινότητά μας, για να βοηθήσει στην πέψη και να τον βοηθήσει να αποτρέψει τη δυσκοιλιότητα. Ωστόσο, μη διστάσεις να απολαύσετε ένα ποτήρι κρασί για την ημέρα των Χριστουγέννων ή ένα κοκτέιλ στις διακοπές σου αν θέλεις. Απλώς φρόντισε να πίνεις αλκοόλ με μέτρο και προσπάθησε να έχεις μαζί σου ένα επαναχρησιμοποιήσιμο μπουκάλι με νερό που μπορείς να ξαναγεμίζεις όλη την ημέρα για να πετύχεις την σωστή καθημερινή σου ενυδάτωση.

4. Δεν κινείσαι πολύ

Τα ταξίδια συχνά περιλαμβάνουν πολύ χρόνο να κάθεσαι σε αεροπλάνα, τρένα και αυτοκίνητα. Μόλις φτάσεις στον προορισμό, μπορεί επίσης να χαλαρώνεις περισσότερο. Η σωματική αδράνεια έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι αυξάνει τον κίνδυνο για δυσκοιλιότητα, οπότε αν μπορείς να κάνεις κάποια βήματα για να ενεργοποιηθείς το πεπτικό σου σύστημα θα σε ευχαριστεί. Βάλε τα αθλητικά σου παπούτσια και εξερεύνησε την περιοχή γύρω από το σπίτι σου με τα πόδια, αν είναι δυνατόν. Μισή ώρα την ημέρα είναι ιδανική, αν και οποιαδήποτε άσκηση είναι καλύτερη από το τίποτα.

5. Βιώνεις περισσότερο άγχος

Οι περισσότερες δραστηριότητες της οικογένειας, πιθανές καθυστερήσεις ταξιδιών, εξοικείωση με νέα περιοχή όλα ανήκουν στις πολλές πτυχές ακόμη και των πιο διασκεδαστικών ταξιδιών μπορεί να παρουσιάσουν υψηλότερα επίπεδα άγχους. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους το άγχος μπορεί να επηρεάσει την πέψη σου που υποστηρίζονται από την επιστήμη. Γι’ αυτό προτού αναχωρήσεις, βρες τρεις φθηνούς και εύκολους τρόπους μείωσης του άγχους όλοι αυτοί λειτουργούν όπου κι αν βρίσκεσαι.

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X