καλη υγεια του εγκεφαλου

3 τροφές που συμβάλουν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και ενισχύουν την μνήμη!

Ετοιμάζεστε να φύγετε από το σπίτι και δεν θυμάστε που βάλατε τα κλειδιά σας; Φεύγετε από το σπίτι και δεν θυμάστε που έχετε παρκάρει; Ξεχνάτε κάποιο προγραμματισμένο ραντεβού; Ναι σε όλους μπορεί να συμβεί και αυτό δεν σημαίνει πως έχετε κάποια πρώιμη μορφή άνοιας. Η απάντηση ίσως είναι αλλού.

Έχετε αναλογιστεί μήπως το υπερβολικό στρες σας αναστατώνει, σας μπερδεύει και σας κάνει να ξεχνάτε; Στην προσπάθειά μας να θυμηθούμε και να τα προλάβουμε όλα, μέσα σε τόσους έντονους ρυθμούς, είναι πολύ πιθανό κάτι να μην κάνουμε σωστά.

Και εδώ η διατροφή παίζει πρωταρχικό ρόλο στην καλή υγεία του εγκεφάλου μας που πιθανώς να έχει διαταραχτεί από τα υψηλά επίπεδα άγχους και στρες που βιώνουμε καθημερινά. Οι γιατροί συνιστούν να καταναλώνουμε τρόφιμα  που περιέχουν βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά στοιχεία για να προστατέψουμε τον εγκέφαλό μας από το οξειδωτικό στρες.

Πάμε να δούμε ενδεδειγμένες τροφές που διατηρούν την υγεία του εγκεφάλου μας και προσφέρουν νοητική και σωματική ευεξία.

Έρευνα έδειξε πως άτομα που καταναλώνουν περισσότερες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβινοειδή έχουν αρκετά μειωμένες πιθανότητες να αναπτύξουν νόσο Αλτσχάιμερ και άνοιες.

Τι είναι όμως τα φλαβονοειδή;

Είναι ουσίες που απαντώνται στα φυτά και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη. Μελέτες έχουν αποδείξει πως  προστατεύουν το δέρμα, την εγκεφαλική λειτουργία, ρυθμίζουν το σάκχαρο στο αίμα και την αρτηριακή πίεση. Εντάξτε στη διατροφή σας τέτοια τρόφιμα και απολαύστε τα οφέλη που προσφέρουν στην υγεία σας!

Υπάρχουν κυρίως στο εξωτερικό τμήμα των φρούτων. Φρούτα που είναι πλούσια σε φλαβονοειδή είναι τα μήλα, τα πορτοκάλια, οι μπανάνες  και τα σταφύλια. Ένας  τύπος φλαβονοειδών, τα ανθοκυάνινα, βρίσκονται σε αφθονία στα βατόμουρα, τις φράουλες και το κόκκινο κρασί και έχουν συνδεθεί  με μειωμένο κίνδυνο άνοιας.

Κάπαρη τουρσί

οφελη καπαρης

Υπάρχει και ένα άλλο είδος φλαβονοειδούς, η κερκιτίνη. Αυτή η ουσία όταν δεν επιτελεί τον σκοπό της μπορεί να συνδεθεί με εμφάνιση διαβήτη και κρίσεων επιληψίας. Βρίσκεται σε αφθονία στην κάπαρη τουρσί και ρυθμίζει στο σώμα μας τα επίπεδα καλίου αλλά και άλλες πρωτεΐνες που είναι απαραίτητες για την σκέψη, την εύρυθμη λειτουργία του θυρεοειδούς, των καρδιακών παλμών αλλά και του γαστρεντερικού σωλήνα. Η κάπαρη τουρσί ενισχύει την καλή υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου!

Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα

ωμεγα 3

Τα ωμέγα 3 είναι λιπαρά οξέα που βρίσκονται σε αφθονία στα ψάρια, αλλά τα συναντάμε και στα καρύδια και τα φύκια. Η πρόσληψη ωμέγα 3 αποτρέπει την εμφάνιση προβλημάτων της νοητικής λειτουργίας, προλαμβάνει την συρρίκνωση του εγκεφάλου που επέρχεται με το γήρας και διατηρεί φρέσκια την μνήμη! Είναι σίγουρο πως είναι απαραίτητα για την φυσική λειτουργία της καρδιάς, του εγκεφάλου και των ματιών.

 

Γενικότερα η διατροφή μας συμβάλλει τα μέγιστα στην υγεία του εγκεφάλου μας, βελτιώνοντας έτσι την μνήμη μας και επιτρέποντάς μας να αντιμετωπίζουμε την αγχωτική και γεμάτη στρες καθημερινότητά μας! Τα οφέλη από μία ισορροπημένη διατροφή δεν περιορίζονται μόνο στην υγεία του εγκεφάλου, αλλά και στην γενικότερη υγεία μας!

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X