Έχασες τη δουλειά σου; Συμβουλές για να μη σε πάρει από κάτω

<p>Το φοβόσασταν, μπορεί και να το περιμένατε αλλά ευχόσασταν να μην σας συμβεί. Ο διευθυντής όμως σας ανακοίνωσε την απόλυσή σας και τώρα βρίσκεστε στο γραφείο να μαζεύετε τα πράγματά σας. Πώς μπορείτε να το αντιμετωπίσετε; Καταρχάς με ψυχραιμία.</p>
<p><span>Μια νέα μελέτη, που διενεργήθηκε από το Harvard School of Public Health έδειξε πως η απώλεια της θέσης μας μπορεί να μας αρρωστήσει, αφού έχει σχεδόν την ίδια επίδραση στην ψυχολογία μας όπως το πένθος για ένα αγαπημένο μας πρόσωπο ή ένα διαζύγιο. Ωστόσο, οι ειδικοί μάς προτρέπουν να μην το βάλουμε κάτω. Να βλέπουμε κάθε τέλος ως μια νέα αρχή, ίσως και μια ευκαιρία να κάνουμε μια στροφή στην καριέρα μας. Στο bestseller </span><em>Surviving and Thriving After Losing Your Job: How This Could Be the Best Thing That's Ever Happened to You</em><span> (Πώς να επιζήσετε και να ευτυχήσετε αφού θα χάσετε τη δουλειά σας: πώς αυτό μπορεί να είναι το καλύτερο πράγμα που σας έχει συμβεί ποτέ, εκδ. CPO Publishing), ο δικηγόρος Ντέιβιντ Φ. Τζόουνς, ειδικός σε εργασιακά θέματα, δίνει οδηγίες προς τους ναυαγούς της χαμένης… θέσης:</span><br /><span>1. Να μείνετε ψύχραιμες και να μην εξωτερικεύσετε τα όποια αρνητικά συναισθήματα. Δεν σας φταίνε σε τίποτε οι συνάδελφοί σας.</span><br /><span>2. Φροντίστε να ενημερώσετε μέσω email τις επαφές σας ότι αποχωρείτε από τη δουλειά σας. Ποτέ δεν ξέρετε. Μπορεί κάποιος συνεργάτης να έχει ακούσει για κάποια κενή θέση.</span><br /><span>3. Αξιοποιήστε τα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας. Αν δεν είστε ήδη μέλη, κάντε εγγραφή στα κοινωνικά δίκτυα επαγγελματικής δικτύωσης, όπως τα Linkedin και Plaxo, βρείτε παλιούς συναδέλφους σας ή άτομα που έχετε γνωρίσει μέσα από τη δουλειά σας και επικοινωνήστε μαζί τους. Τέτοιου είδους sites μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν στην αναζήτηση εργασίας, στη δημιουργία ενός δικτύου επαφών, αλλά και να σας κρατήσουν ενήμερους για τα νέα του κλάδου εντός αλλά και εκτός συνόρων.</span><br /><span>4. Μέσα από τα sites κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Twitter κρατήστε επαφή με ανθρώπους από τον ευρύτερο εργασιακό χώρο. Μάθετε νέα, τι κινείται στην αγορά, ποια εταιρεία αναζητά νέο προσωπικό, αλλά και γενικότερα όλες τις ειδήσεις που «σκάνε» στο χώρο…</span><br /><span>5. Προωθήστε κάποια ενδιαφέροντα email στο προσωπικό σας ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο σπίτι. Καλό είναι να κρατήσετε επαφή με κάποιους «χρήσιμους» ανθρώπους.</span><br /><span>6. Μπορείτε να ζητήσετε από τον -πρώην- εργοδότη σας συστατική επιστολή. Ο επόμενος θα το εκτιμήσει ιδιαίτερα.</span><br /><span>7. Να είστε συγκεντρωμένες στο στόχο σας. Μη σταματήσετε να αναζητάτε ευκαιρίες. Ακόμη και στην εποχή της οικονομικής κρίσης, όλο και κάτι μπορεί να βρεθεί.</span><br /><span>8. Να κρατάτε πάντα ενημερωμένο το βιογραφικό σας και να δηλώνετε συμμετοχή σε σεμινάρια που μπορούν να το εμπλουτίσουν. Προσωπικά συμβουλεύω ακόμη και όλες όσες έχουν ήδη δουλειά να μην επαναπαύονται στη θέση τους. Να ψάχνουν, να ενημερώνονται και να προβληματίζονται για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά εργασίας.</span><br /><span>9. Να έχετε καλή διάθεση. Είναι δύσκολο, αλλά μην αφήσετε την κατάσταση να σας πάρει από κάτω. Φορέστε το καλύτερό σας χαμόγελο. Πάρτε το βιογραφικό σας και κλείστε ραντεβού για συνέντευξη. Να έχετε εμπιστοσύνη στις ικανότητές σας και να προωθήσετε τον εαυτό σας με έξυπνο τρόπο, χωρίς να δείξετε πως έχετε μεγάλη ιδέα για εσάς.</span><br /><span>10. Αν η έκβαση μιας συνέντευξης δεν έχει αίσιο τέλος, μην απογοητευτείτε. Σηκώστε το κεφάλι ψηλά και σκεφτείτε τι κάνατε λάθος. Βρείτε τι πήγε στραβά και προσπαθήστε να το διορθώσετε στο επόμενο επαγγελματικό σας ραντεβού.</span></p>
<p>Πηγή: <a href="http://www.elle.gr">www.elle.gr</a> </p>

Σχετικά άρθρα