Όσκαρ Ουάιλντ: Ρήσεις και Αντιρρήσεις

<p><strong>Όσκαρ Ουάιλντ: Ρήσεις και Αντιρρήσεις</strong></p>
<p>Μουσική παράσταση βασισμένη στη ζωή του Όσκαρ Ουάιλντ</p>
<p> </p>
<p><em>«Στη ζωή υπάρχουν δύο ειδών τραγωδίες. Η μία είναι να μην πετύχεις αυτό που θέλεις. Και η άλλη είναι να το πετύχεις.»</em> Ο. Ουάιλντ</p>
<p><strong><br /></strong></p>
<p>Ο Όσκαρ Ουάιλντ, ένα «κοινωνικό φαινόμενο» – σ' αυτό συμφωνούν τόσο οι θαυμαστές όσο και οι επικριτές του – σίγουρα δεν είναι γνωστός για τις τραγωδίες του. Κι όμως η προσωπική του ζωή σημαδεύτηκε από το δημόσιο διασυρμό με την κατηγορία της ομοφυλοφιλίας.</p>
<p>Ρήτορας προκλητικός με πνεύμα ασυμβίβαστο και λόγο ηλεκτρισμένο, ο δημιουργός του Ντόριαν Γκρέι και κύριος εκπρόσωπος του ρεύματος του αισθητισμού ήρθε σε ρήξη με τη μικροαστική ηθική της εποχής του και το πλήρωσε, μπαίνοντας φυλακή μετά από μια σκανδαλώδη δίκη που προκάλεσε τεράστιο ενδιαφέρον γύρω από το πρόσωπό του.  </p>
<p>Από τις <strong>21 Ιανουαρίου</strong> και για <strong>τρεις ακόμη Τρίτες,</strong> στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία, μια ηθοποιός, τρεις λυρικές τραγουδίστριες, ένας πιανίστας κι ένας χορευτής, θα παρουσιάσουν μια σπονδυλωτή μουσική παράσταση βασισμένη στο De Profundis: από το σκοτάδι των φυλακών της βικτωριανής εποχής, ο Ουάιλντ γράφει την εκ βαθέων εξομολόγησή του και ανασύρει μνήμες από τη λαμπερή ζωή του στα κοσμικά σαλόνια του Λονδίνου, με οικοδέσποινες τις αγαπημένες του ντίβες της όπερας. Σε ένα περιβάλλον που αποθεώνει την υπερβολή ως μέτρο της κομψότητας και της ευφυΐας, οι τρεις τραγουδίστριες ερμηνεύουν άριες των Ροσίνι, Βέρντι, Μπιζέ, Όφενμπαχ, ενώ τα στιγμιότυπα της ζωής του Ουάιλντ ζωντανεύουν μέσα από τραγούδια, μεταξύ άλλων των Τσαϊκόφσκι, Ρέγκερ, Σατί, Ρίμσκι-Κόρσακοφ και Ραβέλ. Τη σκηνική ατμόσφαιρα που οικοδομείται πάνω στα στοιχεία ενός γκροτέσκ μινιμαλισμού, συμπληρώνει ένα video art βασισμένο στα μοτίβα των προραφαηλιτών.</p>
<p> </p>
<p>«Πάντα με περιμένουν δάκρυα στα πέταλα ενός ρόδου.» Ο. Ουάιλντ</p>
<p> </p>
<p><strong>Μουσικό Πρόγραμμα:</strong></p>
<p>P. I. Tchaikovsky, Τραγούδι της τσιγγάνας, έργο 60 αρ.7</p>
<p>Μ. Reger, Abendlied, έργο 14 αρ.1</p>
<p>A. Scarlatti, Violette</p>
<p>Π. Κούκος, Τραγούδι (από την όπερα-μπαλέτοΌνειρο καλοκαιρινής νύχτας)</p>
<p>N. Rimski – Korsakov, Το Αηδόνι και το ρόδο</p>
<p>M. Ravel, Γιαρούμπι (από τη συλλογή "Πέντε ελληνικές λαϊκές μελωδίες")</p>
<p>O. Respighi, Nebbie</p>
<p>E. Satie, Tendrement</p>
<p>F. Cilea, Ecco respiro alfine… Io son l'umile ancella (άρια της Adriana από την όπερα "Adriana Lecouvreur")</p>
<p>N. Μedner, Sonate – Vocalise (αποσπάσματα)</p>
<p>G. Rossini, Bel raggio lusinghier (άρια της Semiramide από την ομώνυμη όπερα) </p>
<p>J. Offenbach, Belle nuit… (ντουέτο από την όπερα "Τα Παραμύθια του Χόφμαν")</p>
<p>G. Verdi, Follie… Sempre libera… (άρια της Violetta από την όπερα "La Traviata")</p>
<p>J. Offenbach, Air du violon (άρια του Nicklaus από την όπερα "Τα Παραμύθια του Χόφμαν")</p>
<p>F. Schubert, Nur wer die Sehnsucht kennt…</p>
<p> </p>
<p>Την παράσταση επενδύει μουσικά το έργο του Ν. Ταίηλορ για πιάνο Κεκλεισμένων των Θυρών. Ακούγονται τα κομμάτια: Momento I, Momento II, Don' t look now, Wait until the tram stops</p>
<p> </p>
<p><strong>Συντελεστές:</strong></p>
<p><strong>Σύλληψη- σκηνοθετική επιμέλεια – αφήγηση:</strong> Μάγδα Μαυρογιάννη </p>
<p><strong>Υψίφωνος: </strong> Μίνα Πολυχρόνου</p>
<p><strong>Μεσόφωνος: </strong> Ειρήνη Καράγιαννη</p>
<p><strong>Υψίφωνος: </strong> Μάιρα Μηλολιδάκη</p>
<p><strong>Σκηνικά:</strong> Νίκος Γιώργος Παπουτσίδης</p>
<p><strong>Πιάνο:</strong> Τίτος Γουβέλης</p>
<p><strong>Ένα πρόσωπο:</strong> Νικόλας Χατζηβασιλειάδης</p>
<p><strong>Κοστούμια:</strong> Παύλος Κυριακίδης</p>
<p><strong>Video art:</strong> Μιχάλης Κλουκίνας, Αντώνης Κατρακάζης</p>
<p> </p>
<p>Για <strong>4 μόνο παραστάσεις</strong>:</p>
<p><strong>21 και 28 Ιανουαρίου, 4 και 11 Φεβρουαρίου</strong></p>
<p>ώρα έναρξης <strong>21:00</strong></p>
<p>Διάρκεια: 90΄</p>
<p> </p>
<p><strong>Τιμές εισιτηρίων:</strong></p>
<p>Κανονικό: 12 ευρώ</p>
<p>Φοιτητικό: 8 ευρώ</p>

Σχετικά άρθρα