Υπάρχει και η διαταραχή των μαθηματικών-Τα συμπτώματά της

<p style="text-align: justify;">Στις διαταραχές της μάθησης περιλαμβάνονται μεταξύ των άλλων και η διαταρα­χή της ανάγνωσης (δυσλεξία), η διαταραχή των μαθηματι­κών η διαταραχή της γραπτής έκφρασης. Οι μαθησιακές διαταραχές συνυπάρχουν με διαταραχή της ελαττωματικής προσοχής, της υπερκινητικότητας ή της διαγωγής (conduct). Ας δούμε μερικές χρήσιμες πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουμε για τις διαταραχές αυτές. </p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Ποια είναι τα αίτιά τους; </strong></p>
<p style="text-align: justify;">Πιθανές διαταραχές στην οπτική αντίληψη, στην προσοχή και τη μνήμη.</p>
<p style="text-align: justify;">Υπάρχουν πολλές, χρόνιες κυρίως, οργανικές διαταραχές που μπορεί να ευνοήσουν την εμφάνιση Διαταραχής μάθησης  και οι οποίες στην πλειονότητά τους είναι θεραπεύσιμες</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Φτωχή όραση</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>\Μυωπία, υπερμετρωπία</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Φτωχή ακοή</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p> </p>
<p>Μείωση ακουστικότητας</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Κινητική αναπηρία</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p> </p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Σπαστικότητα</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Σύνδρομο Little</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Χορεία</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>(Μαιευτική παράλυση)</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Αθέτωση &amp; δυστονία</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p> </p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Τρόμος</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Ιδιοπαθής νόσος</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Μυοτονία</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Νευρομυϊκή διαταραχή</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Αδεξιότητα ή πρόβλημα λόγου</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Οργανική εγκεφαλική βλάβη</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Δυσαρθρία</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Οργανική εγκεφαλική</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Δυσφασία</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>βλάβη εντοπισμένη</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Σχιστία</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Ανατομική βλάβη χειλέων</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Κρίσεις επιληψίας</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Οργανικότητα</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Κεφαλαλγίες</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Οργανικότητα</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Σύνδρομο Tourette</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Οργανικότητα</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Διαταραχές του συναισθήματος</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Οικογενειακοί παράγοντες</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Άσθμα</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Περιβαλλοντικό ερέθισμα</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Αναιμία</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Έλλειψη σιδήρου</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Κακή διατροφή</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Ψυχοκοινωνική αποστέρηση</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Φάρμακα</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Λήθαργος, π.χ. από αντιισταμινικά</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Ουσίες που προκαλούν εθισμό</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Αλκοόλ ή ναρκωτικά</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Τοξίνες</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Μόλυβδος</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Χορεία του Sydenham</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Ρευματικός πυρετός</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Μεταβολικές διαταραχές</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Οργανικότητα</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Υπερθυρεοειδισμός</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Βρογχοκήλη</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Υπογλυκαιμία ή υπεργλυκαιμία</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Σακχαρώδης διαβήτης</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="178">
<p>Αυξημένα επίπεδα χαλκού</p>
</td>
<td valign="top" width="204">
<p>Νόσος του Wilson</p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Τα διαγνωστικά κριτήρια των δια­ταραχών της ανάγνωσης, των μαθηματικών και της γραπτής έκφρασης είναι τα παρακάτω:</p>
<p style="text-align: justify;">Α. Η επίδοση στην ανάγνωση κειμένων, όπως αξιολογούνται με α­τομικά χορηγούμενες σταθμισμένες δοκιμασίες για την ακρί­βεια ή την κατανόηση της ανάγνωσης, είναι σημαντικά κάτω α­πό το αναμενόμενο, δεδομένης της χρονολογικής ηλικίας του α­τόμου, της νοημοσύνης που έχει εκτιμηθεί και της κατάλληλης για την ηλικία του εκπαίδευσης.</p>
<p style="text-align: justify;">Β. Η διαταραχή στο κριτήριο Α παρεμποδίζει σημαντικά τη σχολι­κή επίδοση ή δραστηριότητες της καθημερινής ζωής που απαι­τούν δεξιότητες ανάγνωσης.</p>
<p style="text-align: justify;">Γ. Εάν κάποιο αισθητηριακό έλλειμμα είναι παρόν, οι δυσκολίες στην ανάγνωση ξεπερνούν αυτές που συνήθως συνδέονται με αυτό.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong> </strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Διαγνωστικά κριτήρια για τη διαταραχή της ανάγνωσης </strong></p>
<p style="text-align: justify;">Α. Η επίδοση στην ανάγνωση κειμένων, είναι σημαντικά κάτω α­πό το αναμενόμενο, δεδομένης της χρονολογικής ηλικίας του α­τόμου, της νοημοσύνης που έχει εκτιμηθεί και της κατάλληλης για την ηλικία του εκπαίδευσης.</p>
<p style="text-align: justify;">Β. Η διαταραχή παρεμποδίζει σημαντικά τη σχολι­κή επίδοση ή δραστηριότητες της καθημερινής ζωής που απαι­τούν δεξιότητες ανάγνωσης.</p>
<p style="text-align: justify;">Γ. Οοι δυσκολίες στην ανάγνωση ξεπερνούν αυτές που συνήθως συνδέονται με αυτό.  Ανάλογα διαγνωστικά κριτήρια έχουμε και στην  διαταραχή της γραφής.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong> </strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Διαγνωστικά κριτήρια για τη διαταραχή των μαθηματικών: </strong></p>
<p style="text-align: justify;">Α. Η μαθηματική ικανότητα, όπως αξιολογείται με ατομικά χορη­γούμενες σταθμισμένες δοκιμασίες, είναι σημαντικά κάτω αϊτό την αναμενόμενη, δεδομένης της χρονολογικής λικίας του ατό­μου, της μετρημένης του νοημοσύνης και της κατάλληλης για την ηλικία του εκπαίδευσης.</p>
<p style="text-align: justify;">Β. Η διαταραχή παρεμποδίζει σημαντικά τη σχολι­κή επίδοση ή δραστηριότητες της καθημερινής ζωής που απαι­τούν μαθηματικές ικανότητες.</p>
<p style="text-align: justify;">Γ. οι δυσκολίες στη μαθηματική ικανότητα ξεπερνούν αυτές που συνήθως συν­δέονται με αυτό.</p>
<p style="text-align: justify;">Στοιχεία από την Κλινική Ψυχιατρική του Μιχάλη Γ. Μοδιανού- Εκδόσεις Καστανιώτη </p>

Σχετικά άρθρα