«Πέθανε η θεία μου η οποία ήταν σαν μητέρα μου…» Τρόποι για να χειριστείς τον θάνατο.

Εδώ και λίγες μέρες έχω χάσει τη θεία μου η οποία ήταν και μητέρα μου διότι αυτή με μεγάλωσε. Δεν είχα προλάβει να γνωρίσω τη βιολογική μου μαμά αφού πέθανε όταν ήμουν 4 χρονών.

Τη θεία μου την αγαπούσα πολύ. Ήταν κατάκοιτη με καλπάζουσα άνοια και κατακλίσεις. Δυστυχώς πριν πεθάνει είχε πολλά ακροαστικά και η κατάστασή της χειροτέρευε. Μου έχει κοστίσει πολύ. Προσπαθώ να βοηθήσω τον εαυτό μου είτε με τη γυμναστική είτε με τον περίπατο.

Υπάρχουν μέρες που είμαι καλά μα υπάρχουν και μέρες που είμαι πολύ χάλια. Κλαίω συνέχεια και δεν έχω διάθεση για τίποτα. Μου λείπει πολύ. Βέβαια ο σύζυγός μου και το παιδί μου προσπαθούν να με βοηθήσουν αλλά εγώ δεν μπορώ. Θα ήθελα τη συμβουλή σας.

Στο ερώτημά σας απάντησε ο ψυχολόγος – ομαδικός θεραπευτής Δημήτρης Κατσαρός

Η διαδικασία που βιώνετε ονομάζεται πένθος. Είναι πολύ πρόσφατο το γεγονός του θανάτου της θείας σας και είναι φυσικό να λυπάστε. Είναι πολύ δύσκολη η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου και πόσο μάλλον τόσο κοντινού όπως για εσάς η θεία – μητέρα σας.

Αφεθείτε στη λύπη σας. Βιώστε τη. Είναι σημαντικό για σας και κατ’ επέκταση αν ανησυχείτε, και για τον οργανισμό σας σε πολλά επίπεδα. Μην φοβάστε τα συναισθήματά σας και αφεθείτε σε αυτά. Δεν υπάρχει λόγος να νιώθετε ενοχές για τον σύζυγο και το παιδί σας σε τέτοιες στιγμές πένθους.

Είναι σημαντικό να φροντίζετε τον εαυτό σας… 

Δεν μπορούν να σας «βοηθήσουν» γιατί ένας θάνατος μας φέρνει όλους στην ίδια αμηχανία. Δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Μπορούν και είναι όμως εκεί για σας, να σας σταθούν και να σας συμπαρασταθούν. Μην φοβάστε ότι θα τους αφομοιώσει το πένθος. Εμπιστευθείτε την ικανότητά τους να προστατευτούν από την υπερβολή του, όπως και εσείς κάνετε το ίδιο μέσα από τις δραστηριότητες που μας αναφέρετε.

Είναι σημαντικό τώρα για εσάς να φροντίζετε τον εαυτό σας αποφεύγοντας τις υπερβολές, να κοιμάστε καλά (περίπου 6 – 7 ώρες κατ’ ελάχιστο) και να τρώτε κανονικά γεύματα για να έχετε γερό σώμα. Βοηθάει πολύ στην εξωτερίκευση του συναισθήματος χωρίς φόβο ότι θα σωματοποιηθεί.

Επίσης θα σας βοηθούσε να κοιτάξετε τα στάδια του πένθους αλλά μόνο για να βάλετε σε λέξεις τι σας συμβαίνει εκείνη τη στιγμή και όχι για να συγκρίνετε το τι σας συμβαίνει με το «τι λένε τα στάδια». Άλλωστε όπως είπαμε, είναι αρκετά νωρίς ακόμα.

gunaika-penthso

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Κοινωνική απομόνωση και απώλεια ελέγχου. «Πώς θα βγω νικητής από όλο αυτό;»

Απώλεια συζύγου: Οι δυσκολίες για εκείνον που μένει πίσω

Μπορείτε να δείτε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον κορωνοϊό, πατώντας εδώ.

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X