Δείτε πόσο και πότε μειώνονται τα εισιτήρια

<p><span>Στο 1,20 ευρώ από 1,40 ευρώ σήμερα πρόκειται να διαμορφωθεί η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από την 1η Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσαν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η διοίκηση του ΟΑΣΑ. </span><br /><br /><span>Η μείωση της τιμής θα συνοδευτεί, όμως και από μείωση της χρονικής διάρκειας του εισιτηρίου το οποίο αντί των 90 λεπτών σήμερα θα έχει πλέον ισχύ για χρονικό διάστημα 70 λεπτών από την πρώτη ακύρωση. </span><br /><br /><span>Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος χρόνος επαρκεί προκειμένου να ολοκληρώνεται μια διαδρομή.</span><br /><br /><span>Παράλληλα σημαντική μείωση της τάξης του 33% θα γίνει και στην τιμή της κάρτας για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, η οποία από 45 ευρώ σήμερα από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα κοστίζει 30 ευρώ. </span><br /><br /><span>Ωστόσο την ίδια στιγμή, σημαντική θα είναι η αύξηση του κόστους για όσους χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρολεϊ. Η κάρτα για τα μέσα αυτά, κόστους 20 ευρώ, καταργείται και οι χρήστες αυτοί θα πρέπει να προμηθεύονται την κάρτα των 30 ευρώ.</span><br /><br /><strong>Στα 10 εκατομμύρια ευρώ το κόστος των μειώσεων<br /></strong><br /><span>Οι αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική αναμένεται ότι θα έχουν κόστος το οποίο υπολογίζεται σε 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Ωστόσο θεωρείται ότι η αύξηση της κίνησης που θα επιφέρει η μείωση του κόστους μετακίνησης θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά. </span><br /><br /><span>Εν τω μεταξύ από τα στοιχεία που αφορούν στο πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφεται αύξηση 6,3 εκατομμύρια ευρώ των εσόδων από κάρτες και εισιτήρια.</span><br /><br /><span>Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωσε ότι μόλις ένα χρόνο νωρίτερα υπήρχε η μνημονιακή υποχρέωση για αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, ενώ στην προσπάθεια να αποτραπεί η αύξηση αυτή, οι ισοδύναμες λύσεις που προτείνονταν περιλάμβαναν και απολύσεις προσωπικού.</span><br /><br /><span>Παράλληλα με την μείωση στην τιμή των εισιτηρίων, προχωρά η συνολική αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών, η οποία αναμένεται ότι θα χρειαστεί δύο περίπου χρόνια για να ολοκληρωθεί. Το σύνθημα της νέας στρατηγικής είναι: μία πόλη, ένα δίκτυο, ένας φορέας. </span><br /><br /><span>Στο πλαίσιο αυτό, το μετρό αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του δικτύου. Αν από την αναδιοργάνωση προκύψουν ειδικότητες που περισσεύουν τότε το προσωπικό αυτό θα μετακινηθεί σε άλλες θέσεις, όπου υπάρχουν ανάγκες, όπως σημείωσε ο υπουργός. </span><br /><br /><span>«Οι μόνοι που δεν χωράνε είναι όσοι δεν συνεργάζονται. Έχει κλείσει η αξιολόγηση του προσωπικού και δεν τίθεται ζήτημα διαθεσιμότητας ή κινητικότητας. Ίσως σε κάποιες περιπτώσεις κάποιοι εσωτερικά να μετακινηθούν προκειμένου να καλύψουν ανάγκες σε θέσεις τεχνιτών κλπ» τόνισε.</span><br /><br /><strong>Επανασχεδιασμός του δικτύου<br /><br /></strong><span>Στο πλαίσιο της νέας προσπάθειας οι έλεγχοι θα γίνουν περισσότερο συστηματικοί. Παράλληλα από το Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η τοποθέτηση τουρνικέ και η είσοδος μόνο από μπροστινή πόρτα, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Θα επανασχεδιαστεί το δίκτυο των λεωφορείων ώστε τα δρομολόγιά τους να «κουμπώνουν» στο μετρό. Ο επανασχεδιασμός κρίνεται απαραίτητος καθώς έχουν περάσει 10 χρόνια από το προηγούμενο αντίστοιχο εγχείρημα το οποίο είχε γίνει πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Όπως αναφέρθηκε δεν πρόκειται να καταργηθούν γραμμές, ενώ ειδικά στις περιπτώσεις των γραμμών κορμού θα ενισχυθούν κιόλας.</span><br /><br /><span>Ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι στόχος των αλλαγών που προωθούνται είναι να γίνουν οι αστικές συγκοινωνίες πρώτη επιλογή μετακίνησης για όλη την πόλη.</span><br /><br /><span>Από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι σε ετήσια βάση τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας μετακινούν ετησίως 636 εκατομμύρια επιβάτες ενώ κάθε μέρα έχουν 1 εκατομμύριο μοναδικούς επιβάτες.</span><br /><br /><span>Στο σχεδιασμό του ΟΑΣΑ περιλαμβάνεται επίσης η καθιέρωση θερμικού εισιτήριου, το οποίο σε έκτακτες περιπτώσεις ο επιβάτης θα μπορεί όπως στην περίπτωση της κινητής τηλεφωνίας να το αγοράζει από το κινητό. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια για την καθιέρωση mobile ticket το οποίο ο επιβάτης θα αγοράζει μέσω του κινητού του.</span><br /><br /><strong>Γραμμή 4 μετρό<br /></strong><br /><span>Τέλος ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ερωτηθείς σχετικά με το θέμα της γραμμής 4 του μετρό σημείωσε ότι πρόκειται για ένα έργο που σε μελετητικό επίπεδο είναι πλήρως ώριμο. </span><br /><br /><span>Βρισκόμαστε, είπε, σε αναζήτηση χρηματοδότησης και για το λόγο αυτό βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Σε λίγες μέρες θα έχουμε νεότερα, σημείωσε.</span></p>

Σχετικά άρθρα