Αρχική / Ψυχολογία / Real Life / «Νιώθω συχνά σφίξιμο στο στομάχι! Μπορεί να είναι και ψυχολογικό;»

«Νιώθω συχνά σφίξιμο στο στομάχι! Μπορεί να είναι και ψυχολογικό;»

Εδώ και δυο χρόνια έχω ένα πρόβλημα με το στομάχι μου. Παλινδρόμηση στον οισοφάγο. Μέχρι τώρα έπαιρνα τα χάπια κανονικά και τώρα τελευταία, με πιάνει συχνά ένα σφίξιμο σαν κόμπος στο στομάχι και το ίδιο στον λαιμό.

Το θέμα είναι ότι δεν με αφήνει τίποτα μέχρι που έχω την αίσθηση ότι πνίγομαι. Έχω πάει σε νοσοκομεία και έχω κάνει εξετάσεις. Οι γιατροί δεν βρίσκουν κάτι. Μήπως μπορείτε να με βοηθήσετε εσείς;

Στο ερώτημά σας απάντησε ο ψυχολόγος – ομαδικός θεραπευτής Δημήτρης Κατσαρός. 

Αγαπητή αναγνώστρια,

Τα συμπτώματά σας αφορούν δύο πιθανές αιτίες για τις οποίες θα πρέπει να κάνετε συγκεκριμένες ιατρικές εξετάσεις. Μια επίσκεψη σε καρδιολόγο για να κάνετε τις απαραίτητες δοκιμές ώστε να αποκλείσετε το ενδεχόμενο να πηγαίνει κάτι στραβά με την καρδιά σας.

Η δεύτερη επίσκεψη που πρέπει να κάνετε είναι στον γαστρεντερολόγο ώστε να εξετάσετε αν έχει προκύψει κάτι άλλο στο σώμα και το στομάχι σας. Η ασθένεια που μας αναφέρατε, ταλαιπωρεί πολύ κόσμο και έχει συμπτώματα όμοια με αυτά που μας περιγράφετε. Εξάλλου, είναι η δεύτερη συνηθέστερη ασθένεια του πεπτικού συστήματος μετά το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Μπορεί να είναι και ψυχολογικό όλο αυτό

Βέβαια, μπορεί να είναι και ψυχολογικό όλο αυτό και να αφορά σε κάποια στρεσογόνα κατάσταση που βιώνετε αυτή την περίοδο αλλά δεν μας αναφέρετε. Το σώμα έχει την τάση να εκδηλώνει αυτά που πολλές φορές η ψυχή αρνείται να πει και να βάλει σε λέξεις. Το σώμα μας μάς «μιλάει» αλλά σπάνια το… ακούμε με την πρώτη. Αλλά και γενικά σπάνια ανταποκρινόμαστε και ερμηνεύουμε σωστά αυτά που προσπαθεί να εκφράσει.

Το σίγουρο είναι πως δεν είναι φυσιολογικός ο πόνος, το σφίξιμο και ο «κόμπος» στο στομάχι, οπότε μπορεί να κάνετε παράλληλα και τον σωματικό έλεγχο αλλά και να κανονίσετε μια επίσκεψη σε ψυχολόγο ή ψυχοθεραπευτή.

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Ψυχοσωματικά συμπτώματα λόγω χρόνιου άγχους; 3 tips για να τα αντιμετωπίσετε!

«Παίρνω φάρμακο μα οι ενοχλήσεις στο στομάχι συνεχίζονται! Τι να κάνω;»

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X