<p style="text-align: justify;"><strong>Πολλαπλές επιφανειακές ή και παράλληλες σχέσεις αν περιμένεις να φροντιστείς. Αν η έκπληξη πρέπει να έρχεται από τον άλλο. Αν εκπλήσσεσαι από το ενδιαφέρον που μπορείς να νιώσεις από κάποιον άλλο, που δεν είναι ο σύντροφός σου. Αν θεωρείς ότι η προστασία για να μην κάνεις μιαν άλλη σχέση είναι να έχεις κλειστά τα μάτια, και όχι να τα εκπαιδεύσεις να αντικρίζουν κάθε ομορφιά, δίχως να διστάζουν να την αναγνωρίσουν. Αν η ζωή σου κλείνεται στο βασανιστικά ίδιο και ίδιο, δίχως την απαιτητική περιπέτεια της αναζήτησης του κρυμμένου θησαυρού που έχεις δίπλα σου και εσύ τον σκεπάζεις με τα μπάζα των ερειπίων σου.</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Κείμενο του ψυχοθεραπευτή και συγγραφέα Δημήτρη Καραγιάννη.</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Θα κάνεις και άλλες σχέσεις, πολλές σχέσεις, αλλά θα μείνεις ο επιφανειακός τουρίστας που επισκέπτεται τους διαφορετικούς τόπους αλλά, ενώ θα θεωρεί ότι τούς γνώρισε, στην ουσία ήταν καταναλωτής του φτηνού τυποποιημένου τουριστικού πακέτου. Θα φάει mousaka και tzatziki, αλλά δεν θα μάθει ποτέ ότι δεν γεύθηκε την πανδαισία του μουσακά που έφτιαξε μια ερωτική Μικρασιάτισσα που δεν μαγειρεύει, αλλά ζωγραφίζει με μοσχοκάρυδα, κανέλες, μπαχάρια και πλουσιοπάροχη μπεσαμέλ, που την έφτιαξε μόνη της και που πλημμυρίζει το ταψί και τις ψυχές εκείνων που θα τον γευτούν.</p>
<p style="text-align: justify;">Επιπόλαιοι τουρίστες των σχέσεων που βγάζουν φωτογραφίες από τα μέρη που επισκέπτονται, αλλά που δεν τα έζησαν, δεν σχετίστηκαν μαζί τους.</p>
<p style="text-align: justify;">Όχι απαιτητικοί ταξιδευτές της ζωής, που γνωρίζουν να ανακαλύπτουν τις λεπτομέρειες εκείνες του τόπου και των ανθρώπων που τους κάνουν μοναδικούς και ανεπανάληπτους και που μια ζωή δεν φτάνει για να τις ανακαλύψεις.</p>
<p style="text-align: justify;">Ας κάνουν όσοι θέλουν σχέσεις fast food. Ας αναλύψουν έτσι τις ανάγκες τους. Φτηνά και πρόχειρα. Ας μην ανακαλύψουν την σχέση που ποτέ δεν φέρνει τον κορεσμό. Ας το διαλαλήσουν δυνατά, για να το πιστέψουν και εκείνοι, ότι δεν υπάρχουν σχέσεις συναρπαστικές που να αντέχουν στον χρόνο. Και ας περιχαρακωθούν, άραγε ως πότε, στις επώδυνες μοναξιές τους.</p>
<p style="text-align: justify;">- <em>Το νέο κορίτσι, το απαραίτητο αντικείμενο πόθου του ανεύθυνου σεξουαλικού παιγνιδιού, ένιωθε κυρίαρχο, καθώς περιέφερε την πρόκληση και προξενούσε τον διάχυτο πόθο. Το ντύσιμό της έντονα προκλητικό, στόχευε να ελκύσει την προσοχή. Η φωνή της έντονα επιτηδευμένη στην αρχαϊκό- τητά της, με ηχηρά μονολεκτικά επιφωνήματα, που</em> δεν είχαν <em>αποδέκτη τον άντρα που ήταν δίπλα της,</em> αλλά <em>τους γύρω θεατές. Οι κινήσεις της έντονες, περιέκλειαν αγκαλιάσματα και χάδια που προ- σφέρονταν απλόχερα, αλλά που παγιδεύουν όποιον πιστέφει ότι τού ανήκουν.</em></p>
<p style="text-align: justify;"><em>Το νέο κορίτσι έμοιαζε ελεύθερο, ξένοιαστο, και ανέμελα απολάμβανε να γίνεται το αντικείμενο τουσεξουαλικού πόθου. Είναι ποθητή και αυτό την συναρπάζει. Τίποτα δεν επιτρέπει να υποφιαστείς την επώδυνη φυσική πραγματικότητά της.</em></p>
<p style="text-align: justify;"><em>Η έκφυλη για κάποιους και ζηλευτή για κάποιους άλλους συμπεριφορά της είναι η κορυφή του παγόβουνου. Χρησιμοποιεί το σεξ ως μέσο επιβεβαίωσης. Η πρόκληση είναι η εκδίκηση για την απαξίωση που είχε δεχθεί, όταν ήταν κορίτσι και δεν είχαν υπάρξει τα σημάδια της θηλυκότητας στο σώμα της. Τότε που δεχόταν τις προσβολές για την φτώχια της, την αφρόντιστη εμφάνισή της, την κακή εκπαιδευτική της πορεία. Τότε που δεν είχε βρεθεί ένας ενήλικος, ένας γνωστός, ένας εκπαιδευτικός να την περιβάλει με την αγάπη του. Τότε που το σπίτι της πλημμυριζόταν από τον αλκοολισμό του πατέρα της και την μιζέρια της μητέρας της.</em></p>
<p style="text-align: justify;"><em>Τώρα οι άντρες την επιζητούν και στρέφουν το βλέμμα τους στο πέρασμά της. Είναι πλέον σημαντική και αυτό την μεθά. Τα ενοχλημένα βλέμματα κάποιων ενηλίκων για την εμφάνιση της και για την συμπεριφορά της όχι μόνο δεν την ενοχλούν, αλλά την εκστασιάζουν και την ωθούν σε πιο ακραίες συμπεριφορές. Δεν έχει την δυνατότητα και ούτε την θέληση να σκεφτεί</em> τις <em>μελλοντικές συνέπειες. Είναι τόσο σημαντικό να νιώσει ότι δεν περνά απαρατήρητη, που είναι λεπτομέρεια οτι το αύριο της είναι προδιαγεγραμμένο. Πικρό και μίζερο, σαν των γονιών της.</em></p>
<p style="text-align: justify;">Τα ηθικιστικά κηρύγματα τι αντιπροτείνουν στο απρόσωπο σεξ; Την απομόνωση; Την στέρηση; Το καθήκον που θα δικαιωθεί κάποτε; Την ιστορία του μυρμηγκιού και του τζίτζικα που, όταν το καλοκαίρι ο τζίτζικας τραγουδούσε, το μυρμήγκι εργαζόταν και, όταν ήλθε ο χειμώνας, ο τζίτζικας κρύωνε και δεν είχε τροφή, ενώ το μυρμήγκι είχε;</p>
<p style="text-align: justify;">Μα γιατί θα πρέπει να χωρίζουμε τους ανθρώπους και τις περιόδους ζωής τους σε αυτονομημέ- νες κατηγορίες, εκείνες του καθήκοντος και εκείνες της ευχαρίστησης, και να μην έχουμε προτάσεις για ολότητα;</p>
<p style="text-align: justify;">Η καταδικαστική στάση απέναντι στο απρόσωπο σεξ της αυτονομημένης ευχαρίστησης και η αντιπαράθεση ενός συζυγικού καθήκοντος που συνεπάγεται κόπους και θυσίες δίχως προοπτική, είναι μια χαμένη υπόθεση που δεν έχει καμιά τύχη. Δεν είναι μόνο κάποιοι ανώριμοι που θα υποκύψουν στο αποπλανητικό τραγούδι των σειρήνων, αλλά όλοι είμαστε ευάλωτοι, όταν βουλιάζουμε σε μια ζωή δίχως χαρά.</p>
<p style="text-align: justify;">* * *</p>
<p style="text-align: justify;">Ερωτικές σχέσεις δωρεάν, δίχως κόστος. Δίχως υποχρεώσεις. Δίχως προϋποθέσεις. Δίχως προοπτική. Δίχως πρόσωπο. Δίχως πριν. Δίχως κοινές μελωδίες. Δίχως αναμνήσεις. Δίχως περιπάτους χέρι-χέρι. Δίχως το περσινό καλοκαίρι. Δίχως τις ζεστές βόλτες στην κρύα πόλη. Δίχως ερωτόλογα. Δίχως selfie αγκαλιαστές φωτογραφίες. Δίχως βλέμμα που προσπαθεί να μαντέψει. Δίχως το τζάκι στο Πήλιο. Δίχως το ηλιοβασίλεμα στις Κυκλάδες. Δίχως τρυφερά χαμόγελα. Δίχως ξεκαρδισμένα άσκοπα γέλια. Δίχως… Δίχως… Δίχως… Εντέλει είναι πολύ ακριβό το δωρεάν.</p>
<p> Απόσπασμα από το βιβλίο του Δρ. Καραγιάννη Έρωτας Όλα ή Τίποτα. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αρμός </p>
<p> </p>